Men kan jeg ikke se når hun får veer , ? lige meget om jeg kan eller ej hvordan er hun så når hun har veer , ? miaver hun meget f.eks , ? kan man se det fysisk på hende osv osv , ? jeg tror ikke hun frivilligt spiser , hun ligger bare og sover , har overvejet at rykke maden her til sofaen , så det er tættere på så hun slipper for at være aktiv ,
Garanteret du har hørt det før… Men mange af de her spørgsmål ville have været gode at har sat sig ind i for lang tid siden. Det ville have hjulpet dig nu! Læs en masse og se en masse billeder af killinger, deres optimale opvækst osv!!!
Når det så er sagt, så vil jeg råde dig til at rige til di dyrlæge i morgen, så du har ham i baghånden hvis der skulle ske noget uventet, så er det nemmere for ham at være klar til at modtage hende/dem…
Jeg håber det bedste for din lille mis og de forhåbentligt killinger dom da gerne må komme ud og se dagens lys! Rigtig god fødsel når i når dertil
[QUOTE=Bamse;586390]Garanteret du har hørt det før… Men mange af de her spørgsmål ville have været gode at har sat sig ind i for lang tid siden. Det ville have hjulpet dig nu! Læs en masse og se en masse billeder af killinger, deres optimale opvækst osv!!!
Når det så er sagt, så vil jeg råde dig til at rige til di dyrlæge i morgen, så du har ham i baghånden hvis der skulle ske noget uventet, så er det nemmere for ham at være klar til at modtage hende/dem…
Jeg håber det bedste for din lille mis og de forhåbentligt killinger dom da gerne må komme ud og se dagens lys! Rigtig god fødsel når i når dertil ;)[/QUOTE]
Jeg har skam læst , har stortset ikke lavet andet i de sidste 2 måneder , men har f.eks ikke fundet ud af hvordan veer ser ud , og mange ting , men ved f.eks hvad jeg skal gøre hvis hun ikke vil dem osv ,
manglende appetit kan være det første tegn på at noget ikke er helt som det skal være. ( Men nogen hunkatte spiser ikke så meget lige op til fødslen).
Er der noget nyt mht fødsel?
Har hun spist noget i nat?
Drikker hun mere end normalt?
Jeg ville være lidt bekymret over hendes reaktion når du rør ved maven, med mindre hun normalt har samme reaktion…?
Måske du kan tage hendes temperatur for at se om den er normal?
Håber i får -eller har haft- en rigtig god fødsel
Jeg er også spændt på at høre om der er sket noget nyt, kom endelig med en opdatering
Opdatering , ? okay , here it come , Hun sover stadig meget , men hun er begyndt at ligge og slappe af i 30 - 45 min. hvorefter hun går lidt rundt , slikker sig osv i en 5 min tid hvorefter hun så ligger sig i 30 - 45 min igen osv osv , hun har spist , det hjalp i sær da jeg stillede en skål mad og en skål vand hen til hende så hun ikke skulle gå ud i køkkenet for at spise , hun er stadig meget kontaktsøgende , hun ligger og sover på et håndklæde i den ene ende af sofaen , vil tro hun vælger sofaen i stedent for føde kassen jeg lavede til hende for en måned som hendes “fødested” (ikke særlig praktisk , men sådan er det) “blodet” er stoppet , der er ikke noget mere , men har lagt mærke til at hun , øhh det er lidt svært at forklare , men hun “presser” nærmest bagbene op mod maven , og ned igen , og på siden kan jeg også se der en slags , hmm , krampe , ? først troede jeg hun sov og bare drømte , men når hun sover gør hun det ikke , kun når hun ligger og slapper af , med lukkede øjne , men kan se hun er vågen , nogle gange når hun har disse… sammentrækninger , bevæger halen sig som om hun er irreteret , men det virker ikke som om hun har smerter , ?? når jeg rører hende blir hun rolig og glad/tilfreds , det med jeg ikke må røre hendes mave har ikke været der hele natten og hele dagen idag , så tror bare det var noget face halløj , men spændingen stiger hvert sekund herhjemme , phhhhhhhhhhhhhhh ,
Ups , det med at tempertur , ville det ikke være lige meget når jeg ikke kender hendes normale tempertur , ? har overvejet at jeg skulle købe et så jeg kunne holde øje her i den sidste uge , men fik afvide det ikke var nødvendigt , hmm ,
Kattes normal temperatur er 38.0 - 39.0 grader, nogle kan have 39.5.
Er den over dette HAR den feber og det kan være der er problemer.
Hvor meget drikker hun?
Årsagen til jeg spørger er, at livmoderbetændelse som regel øger drikkelysten. Men det du skriver nu med at hun presser med benene, kunne også lyde som veer… men jeg har lidt svært ved helt at forstå, hvad du præcist mener.
Håber der snart kommer et par killinger
De der kramper lyder som de første veer - udblokningsveer. Jeg gætter på, hun føder i aften eller i nat. Jeg ville nok finde noget mere sugende end et håndklæde at lægge hende på (for at beskytte din sofa) - et tykt lag gamle aviser er ganske velegnet som fødeunderlag. Aviserne er også nemme at skifte ud mellem fødslerne, så de hele tiden ligger tørt og rart.
[QUOTE=danpia;586597]Kattes normal temperatur er 38.0 - 39.0 grader, nogle kan have 39.5.
Er den over dette HAR den feber og det kan være der er problemer.
Hvor meget drikker hun?
Årsagen til jeg spørger er, at livmoderbetændelse som regel øger drikkelysten. Men det du skriver nu med at hun presser med benene, kunne også lyde som veer… men jeg har lidt svært ved helt at forstå, hvad du præcist mener.
Håber der snart kommer et par killinger
:)[/QUOTE]
Hun har drukket , men ikke særlig meget , og hun har slet ikke øget drikkelyst , (godt eller skidt?) det er også rigtig svært at forklare , men hvis det betyder veer , så tror jeg der går år for fødslen går i gang da hun sagtens kan finde ro til at sove () hmm , jeg kan ikke gøre noget der får fødslen i gang uden at skade mia eller killing(er) ? vil jo bare rigtig gerne se hendes baby og kan snart ikke vente mere ,
og tror jeg får et kæmpe chok hvis hun får mere end en , så stor er hun heller ikke ,
Har hørt det er godt at gi hende killing foder , er det det , ? I aften eller nat , ? hun har haft de her veer siden midnat , ? jeg har lagt et tisselagen under håndklædet som beskyttelse af sofa , det med aviser:gruble:sys det lyder ublødt og meget ubehagligt ? det skal jo være behagligt og dejligt for mia (trods smerterne:ked:) , men også for babyen når den kommer , ?
Mine hunkatte har altid foretrukket et tykt lag aviser at føde på. Tisseunderlag vil de ikke have - de vil ikke have plastik ved deres killinger.
Killingefoder er altid godt - men hun har nok ikke tid til at spise eller drikke lige nu.
Har hun ligget med de veer, du beskriver, siden midnat:? uden at der er sket yderligere:? Eller er veerne blevet kraftigere i løbet af dagen:?
Jeg bruger ikke aviser - bryder mig ikke om tryksværte og killinger sammen.
Et tisseunderlag er fint - overfladen er jo netop ikke plastik. Men vær obs på at hun måske begynder at rode rundt i det hele og underlaget dermed flytter sig og hun føder i sofaen.
[QUOTE=dkkorat;586614]Mine hunkatte har altid foretrukket et tykt lag aviser at føde på. Tisseunderlag vil de ikke have - de vil ikke have plastik ved deres killinger.
Killingefoder er altid godt - men hun har nok ikke tid til at spise eller drikke lige nu.
Har hun ligget med de veer, du beskriver, siden midnat:? uden at der er sket yderligere:? Eller er veerne blevet kraftigere i løbet af dagen:?[/QUOTE]
Altså tisselagnet ligger under håndklædet , ? nej jeg skal nærmest proppe maden i munden på hende , det kan godt være hun skal føde , men hun skal da ikke dø af sult samtidigt , ? ja , måske lidt før midnat , lagde først mærke til det ved midnat , hmm , jo jeg sys bestemt de er blevet kraftigere , men ikke at hun har smerter , hun gør det oftere nu og og lidt “hårdere”
Hun har ikke tid til at spise - lad være med at tilbyde hende mad. Hun er sandsynligvis i gang med at føde.
Den ene far kandidat var lige på “besøg” og kigge ind af vinduet , mia kiggede på ham , kiggede så på mig gav et lille miav gabte 3 gange , snusede til maden og tog nogle mundfulde , (madskålen står i hjørnet af hendes “firkant”) lagde sig ned og forsatte hendes presserig ,
[QUOTE=Vivi_Fletcher;586616]Jeg bruger ikke aviser - bryder mig ikke om tryksværte og killinger sammen.
Et tisseunderlag er fint - overfladen er jo netop ikke plastik. Men vær obs på at hun måske begynder at rode rundt i det hele og underlaget dermed flytter sig og hun føder i sofaen.[/QUOTE]
Jeg har brugt tisseunderlag/operationsunderlag, men mine hunkatte graver det op (uanset om det ligger øverst eller længere nede i fødeunderlaget) og vælger at føde et andet sted, hvis det er der - de foretrækker aviser eller min dyne;)
Hun har ikke travlt, men hun er i gang med de indledende øvelser
Din dyne , ? lyder godt nok lækkert , og at katten er lidt en ballademager ,