Bløder fra skeden (lidt)

Enig, og jeg tænker også på det med blødningen som jeg heller ikke genkender (beskrevet på den måde). Den med blødningen synes jeg så først kommer i dagene EFTER fødslen, hvor man - hvis man tørre katten bag i - kan få lidt blødning på fx bomuldskluden.

Og slimproppen SYNES JEG ligner en østers. Eller som tidligere nævt en mega bussemand med slør.

Men jeg har til gengæld oplevet svag blødning i forbindelse med katten ikke kunne føde naturligt og enden blev kejsersnit.

Så man sidder jo herude, helt rundt på gulvet med fingrene krydset…:kryds::smiley:

[QUOTE=MiasMor;586704]En tidligere skrev at jeg skulle følge min mave fornemmelse , min mave fornemmelse siger mig jeg over fortolker og freker over ingen tilng , plus alt for pyldret , hun er jo helt rolig , ligger bare og slapper af , samler kræfter siger min mor , hun har svart ved at ligge i samme stilling i mere end 15 min , men så skifter hun bare stillig og lukker øjne og slapper af , hun har godt nok disse veer mere ofte nu , og mere kraftige , men hun virker helt rolig , måske en lille smule utålmodig , men helt rolig , hun spinder også når jeg kæler hende , jeg tror jeg overfortolker er nervøs og pylret er fordi jeg fra starten har tænkt hun er for ung , ? hun blir kun 2 år til august , vil prøve at lade hende være fra nu af , selvom det blir sindsygt svært , fra jeg fik hende har hun altid kun ville kæles når hun ville , men nu er hun glad og går ikke når jeg kæler hende ,[/QUOTE]Jeps, det var endda mig der skrev du skulle følge din mavefornemmelse!!!:smiley:
Og så længe den er god, så tag den med ro.

Og det ER sgu også svært at skrive om et forløb man oplever for første gang, så vi overanalyserer sikkert, fordi flere af os jo har prøvet de nemme fødsler, de mere besværlige og den hvor det går galt.:smiley:

Men hold kæft hvor jeg glæder mig til at det er overstået:tihi:

[QUOTE=Helene;586710]Enig, og jeg tænker også på det med blødningen som jeg heller ikke genkender (beskrevet på den måde). Den med blødningen synes jeg så først kommer i dagene EFTER fødslen, hvor man - hvis man tørre katten bag i - kan få lidt blødning på fx bomuldskluden.

Og slimproppen SYNES JEG ligner en østers. Eller som tidligere nævt en mega bussemand med slør.

Men jeg har til gengæld oplevet svag blødning i forbindelse med katten ikke kunne føde naturligt og enden blev kejsersnit.

Så man sidder jo herude, helt rundt på gulvet med fingrene krydset…:kryds::D[/QUOTE]
Tak fordi i krydser fingre , er jeg glad for , jeg fik et tip om jeg kunne filme hende og vise jer det , men da jeg så begynder at filmer stopper katten og sover , så prøver når hun er vågnet , er ked af i er helt rundt på gulvet , håber er en lille video gør det nemmere for alle , :slight_smile:

Held og lykke :kryds: :kryds:

[QUOTE=Helene;586711]Jeps, det var endda mig der skrev du skulle følge din mavefornemmelse!!!:smiley:
Og så længe den er god, så tag den med ro.

Og det ER sgu også svært at skrive om et forløb man oplever for første gang, så vi overanalyserer sikkert, fordi flere af os jo har prøvet de nemme fødsler, de mere besværlige og den hvor det går galt.:smiley:

Men hold kæft hvor jeg glæder mig til at det er overstået:tihi:[/QUOTE]
Hehe , “tag den med ro” :seomkring: ej jeg prøver så godt jeg kan , min mor foreslog at gå en tur for at samle med nerverne , men hvis nu hun føder mens jeg er væk og killingen dør fordi jeg ikke var her ville jeg aldrig tilgive mig selv , og det ville mia sikkert heller ikke , hihi , har også tænkt i mine mest rolige øjeblikke at der nogle gange blir overanalyseret , :tihi: men i mine ikke så rolige øjeblikke freaker nogle af svarne mig helt ud , :ups:

Jamen sådan er det jo, hvis man har en drægtig kat, så SKAL man også forberede sig på at alt kan ske. Man skal altid have en plan B uanset om katten er første gangs fødende, eller tredje gangs fødende. Det kan godt give lidt tryghed at man altid kan ringe til en ‘livline’…

Sådan er det jo også med mennesker der er gravide. Selv om man formoder alt går efter planen, så er det jo bare dejligt at man har et nummer til jordemoderen eller fødegangen, til de situationer hvor man pludselig kommer i tvivl eller der kommer tegn, som man ikke umiddelbart ved hvad betyder eller kan genkende.

Da jeg var gravid første gang, så anede jeg jo heller ikke hvad plukkeveer var, eller hvordan de føltes osv. Men da de rigtige veer kom, så var jeg slet ikke i tvivl om at det var veer.

Faktisk har jeg haft samme oplevelser med drægtige katte, da fødslen så endelig stod for døren, så vidste jeg med det samme at nu var det NU. Men perioden op til fødslen kunne godt være drilsk første gang, fordi man ikke kendte div tegn. Men da den så gik i fødsel, jamen så var hver tvivl jo BLÆST væk!

Det går nok - vi er mange, der krydser fingre. :slight_smile:
:kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

Okay , efter at i næsten en time prøvet på at gøre så i kan se videoen gir jeg op , hvordan gør man , ?

Et par -jegkrydser-jegkrydser-jegkrydser-jegkrydser-jegkrydser herfra :slight_smile:

Du kan fx uploade videoen på photobucket og sætte et link ind derfra:)

Hvad er photobucket , ?

Og lidt flere :kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds: herfra også :slight_smile:

Et gratis sted man kan uploade billeder og videoer til…

Eller load up til www.youtube.com og tag linket derfra.
Det er nemt at uploade til youtube, men kræver en konto, som dog hurtigt er lavet.
:slight_smile:

[QUOTE=danpia;586855]Eller load up til www.youtube.com og tag linket derfra.
Det er nemt at uploade til youtube, men kræver en konto, som dog hurtigt er lavet.
:-)[/QUOTE]
Det har jeg prøvet , det ville den ikke ,

Kunne du ikke uploade til youtube?
Hvilket format er filmen i?
Måske du skal konvertere til et andet format, for at få den derop, hvis det er problemet…
Hvis du har fået den på youtube, kopierer du bare url’en fra din browser og lægger den herind.
Håber det stadig går godt med misse-damen
:frowning:

[QUOTE=danpia;586862]Kunne du ikke uploade til youtube?
Hvilket format er filmen i?
Måske du skal konvertere til et andet format, for at få den derop, hvis det er problemet…
Hvis du har fået den på youtube, kopierer du bare url’en fra din browser og lægger den herind.
Håber det stadig går godt med misse-damen
:-([/QUOTE]
Jeg har opgivet , 3 timer , og det funger stadig ikke , så ingen video , sorry , det går da , men jeg er ved at blive reeeeet utålmodig , :stuck_out_tongue:

Mon ikke der sker noget i nat - vi vil i hvert fald gerne stå op til gode nyheder i morgen tidlig:tihi:

Nå, nu udviklede det sig lige til noget upload video-dims, men hvad laver katten?

Har hun mange veer, presser hun eller hvad? Hvis hun har ligget i mange timer med kraftige veer, der kommer tit (man kan SE at katten presser, den presser med bagbenene på noget og dens ansigt bliver anstrengt, så knurhårene peger ligefrem - og ofte siger den også en lyd) - så skal hun altså til dyrlæge! Hvis hun bare har udblokningsveer, som typisk ses som trækninger i benene og henover maven, men ikke decideret presser, og i øvrigt at katten er afslappet mellem veerne, så er det bare at vente …

[QUOTE=Camischa;586941]Nå, nu udviklede det sig lige til noget upload video-dims, men hvad laver katten?

Har hun mange veer, presser hun eller hvad? Hvis hun har ligget i mange timer med kraftige veer, der kommer tit (man kan SE at katten presser, den presser med bagbenene på noget og dens ansigt bliver anstrengt, så knurhårene peger ligefrem - og ofte siger den også en lyd) - så skal hun altså til dyrlæge! Hvis hun bare har udblokningsveer, som typisk ses som trækninger i benene og henover maven, men ikke decideret presser, og i øvrigt at katten er afslappet mellem veerne, så er det bare at vente …[/QUOTE]
Hun har stadig udblokningsveer , :argh: og hun har flyttet fra hendes meget fine plads i den ene ende af sofaen til min ende , faktisk på min mave med min dyne i mellem os , :doh: og ligger helt afslappet , dog stadig med de der veer , :argh:men hun skal vel ha rigtige veer på et tidspunkt , ?