Blotched?

[QUOTE=Prinsessejulie;635569]:kryds::kryds::kryds: for at du har ret!!! :slight_smile:

[/QUOTE]

Så er det nu min “store hemmelighed” kommer ud; jeg kan nemlig kun lide blotched/classic tabby´er :cool: og hende der kan jeg sørme godt lide :tihi: Jeg er enig med Andreas, hun er dælme en 22´er :ok:

Ja, min første tanke er absolut også blotched når jeg ser hende :slight_smile:
Og ja, jeg kan jo så også kun lide klassisk :wink: Derfor jeg kun har katte i det mønster :tihi:

Ja jeg er heller ikke i tvivl, hun er blochedtabby

MVH
Gitte

TAAAAK!!!

Jubiiiii jeg danser rundt af glæde lige nu :wehu:

Jeg kan også bedst li blotched, og jeg har en drøm om af få en tortie blotched med hvid fra netop dette kuld, som er det sidste kuld fra min hankat… Øj tænk hvis den drøm gik i opfyldelse :juhu:

Jeg tror mest på makrel.

Shhh Alice, ikke ødelægge min glæde, hehe…

Det er jeg osse ked af :-)…Men mine blotchede killinger har været noget mere tydelig i deres klassiske mønster når de har været på samme alder, som din lille babymis. Jeg synes nemlig at mønstret er aller-lettest at vurdere når de er knap tørre…

Alice - Det er fordi du har briter med godt mønster og tydelige kontraster :wink:

Hende her er også blotched tabby, omend en dårlig en :slight_smile:

[QUOTE=Eife;635628]Alice - Det er fordi du har briter med godt mønster og tydelige kontraster :wink:

Hende her er også blotched tabby, omend en dårlig en :slight_smile:
[/QUOTE]

Du har sikkert ret Eva :slight_smile: …Jeg troede bare at der skulle være tydelige tegn på at være blotchede, hende den lille pelsbold du viser her, har ikke engang M i panden. Hvor meget trækker et dårlig mønster fra hos semilanghårede katte ?

Når jeg vurderer mine knap tørre killinger, sidder jeg og tæller striber under hagen, ringe på halen, vurderer butterfly i nakken osv. …Og så ser jeg selvfølgelig gerne en ubrudt bullseye :-). Men jeg er osse mønster-freak :slight_smile:

Så havde det vel nok praktisk lige at kunne tælle antallet af ringe på halen :stuck_out_tongue:
VH
Susanne

Alice - Hende der, tjaeh… Det er May :wink: Huskat… Men langhår udvisker så også mønsteret ifht korte hår :slight_smile: Så derfor vil selv en god langhår aldrig blive helt så skarp som en god korthår :slight_smile:
Hun kom til at se sådan her ud da hun var 1-2 år :slight_smile:

Hendes brødre var bedre…

Hos f.eks. maine coon står det direkte i standarden at farve ikke må tælle mere end type ("type must always take preference over colour") - og det er inden for de sidste 5 år eller sådan noget at det overhovedet er kommet til at tælle point - 5 point :slight_smile:
Ved NFO tæller det også 5 point

[QUOTE=Eife;635641]Hos f.eks. maine coon står det direkte i standarden at farve ikke må tælle mere end mønster ("type must always take preference over colour") - og det er inden for de sidste 5 år eller sådan noget at det overhovedet er kommet til at tælle point - 5 point :slight_smile:
Ved NFO tæller det også 5 point[/QUOTE]

Du mener vel at type altid er at foretrække fremfor farve? Det giver i al fald mere mening :cool2:

[QUOTE=Susanne W;635639]Så havde det vel nok praktisk lige at kunne tælle antallet af ringe på halen :stuck_out_tongue:
VH
Susanne[/QUOTE]

Sikke sjov du er Susanne :stuck_out_tongue: Hvilket mønster tror du hun har??

Kan man egentlig gen-teste for mønster??

Hvor lang tid plejer der er gå før man kan se det helt tydeligt??

Damn hvor er jeg dog utålmodig :tihi:

Ja ja, det er jo i bund og grund det samme - jeg har direkte citeret det engelske fra standarden, så tvivl er der da vel forhåbentligt ikke. Jeg havde bare skrevet det andet frit fra hukommelsen, så det derfor ikke er direkte oversat.

[QUOTE=Prinsessejulie;635649]Sikke sjov du er Susanne :stuck_out_tongue:
[/quote]
Det var simpelthen for fristende til at lade være :slight_smile:

Hvilket mønster tror du hun har??

Blotched! (Klassisk - det kommer det til at hedde for evigt for mig :slight_smile: )

Kan man egentlig gen-teste for mønster??

Ikke endnu! De har en fornemmelse af hvor man skal gå hen og finde forskellen, men vi er stadig ret langt fra en valideret test.

Hvor lang tid plejer der er gå før man kan se det helt tydeligt??

Jamen det tror jeg såmænd allerede du kan… :slight_smile: Hvis hun var makrel eller spottet burde striberne være mere… makrel :slight_smile: Tyndere og tættere.
VH
Susanne

Hmm! Er jeg den eneste, som tror, hun er non-agouti? Som jeg ser den i ansigtet, er der ingen tegninger om øjnene (ses især på det mørke). Farven går helt ind til og hen over øjenspalterne.

Nej det er du ikke. Jeg er blot ikke sikker. Makreltabby er den i hvert fald ikke på det stykke jeg har set af den.

Jeg synes, hun ser klassisk ud. Tillykke med hende! :hjerte:

til mega. det er forbi den er med hvid. killingen har tydelige hvide eyeliner men dens striber på næsen næsen ses ikke fordi den er hvid der.
men derudover han et dårligt mønster også medføre at den ikke er så flot tabby i ansigtet. efter min menning.

Jeg er heller ikke i tvivl om den er klassisk blotched men mønsteret er ikke fantastisk… (et mønster er jo ikke altid ens og umildbart ville hende her havde haft en stor cirkel som ville havde fyldt haldelen hendes mave, mens andres ville havde fyldt det hele)

Så længe jeg kun har et billede og ikke stamtavlen vil jeg ikke argumentere for at killingen er hverken det ene eller andet, kun at den med sikkerhed er tabby - hvilken type tabby er en helt anden snak. Det lyder til at faderen før har givet blotched, ergo er det moderens genotype som afgør om det er muligt for killingen er være blotched. Umiddelbart synes jeg dog det ligner en blotched :wink: