Bøger... Papir eller ej?

Hov forresten… Jeg ved ikke om alle kender det, men der er en genial browserudvidelse/program der hedder Readability. Den laver almindelige websider om til noget der ligner en eBog. Og det er rigtig smart hvis man, som jeg, læser meget fanfiction online. For jeg kan sende siden med historien til Readability, og ikke blot får jeg et dejlig læsevenligt format ud af det, MEN jeg kan også åbne den på telefonen/tablet’en og læse det der - Det er et rigtig smart program altså :slight_smile: www.readability.com :slight_smile:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;896231]Lydbøger… det havde jeg slet ikke tænkt på. Og jeg har endda en DEJLIG lydbog… på 12 kasettebånd… indlæst (selvfølgelig) af Alan Rickman L

Jeg synes det er svært at koncentrere sig om at høre efter mht lydbøger. Da jeg hørte The Return of the Native sad jeg og læste den samtidig, den findes heldigvis online ganske gratis.

Jeg har lånt en del e-bøger på biblioteket på det seneste. Men jeg synes stadig udvalget er lidt for lille - eller også er jeg bare ikke til “tidens populæreste bøger” :slight_smile: Jeg er stille og roligt ved at samle Dick Francis’ bøger i elektronisk form. Jeg har de fleste af dem på papir også, men de er nu altså nemmere at ha’ med i toget i elektronisk form. Det er nemmere når man bare lige har et lille øjeblik til at læse… klik så lukker og slukker man. og så kan man fortsætte uden at sku’ bladre rundt når der er en ny lille pause.

Jeg er … hvad hedder det… næsten manisk læser. Typen der i mangel på bedre sidder og læser bagsiden af en flaske WC-rens…[/QUOTE]

Jeg fandt lige denne 5 minutters bid af The return of the native oplæst af hr Rickman - Jeg kan slet ikke følge med i handlingen, primært fordi jeg sidder på jobbet og pt har koncentrationsniveau som et egern på crack, men den stemme er altså som smør… aaaahhhhh

//youtu.be/Eta-sfJae_I

[QUOTE=Osquary;896833]Jeg fandt lige denne 5 minutters bid af The return of the native oplæst af hr Rickman - Jeg kan slet ikke følge med i handlingen, primært fordi jeg sidder på jobbet og pt har koncentrationsniveau som et egern på crack, men den stemme er altså som smør… aaaahhhhh

//youtu.be/Eta-sfJae_I
[/QUOTE]

Ja det er ikke helt gas når Rickmaniacs påstår at han ku’ læse op af en telefonbog og få folk til at lytte til det GG :wehuu:

(det er forresten vældig forstyrrende med baggrundsmusikken som heldigvis ikke er med på originalen. Ikke fordi musikken ikke er dejlig… men det er altså ikke til at lytte til både tale og musik på en gang)

Jeg foretrækker så bestemt mine bøger på papirform…
Gerne i paperback, så jeg kan slæbe dem med og ellers så er en god lydbog heller ikke noget jeg har noget imod:)
Men de der e-bøger regner jeg ikke for meget, det er da meget praktisk at have de tunge studie bøger på computeren, istedet for at slæbe dem med…
Men jeg læser sjældent kun et par enkelte sider af gangen og det er bare ikke det samme at sidde med computeren eller en anden skærm for at læse:(
Er i fuld gang med at overbevise kæresten om at Jeppe og jeg skal have flere hylder op, og mine skal gå til bøger:D
Men som det ser ud nu, har en oprydning lige været nødvendig, så der er blevet sendt op til flere bøger afsted til min søster og nevø, så de bliver ikke smidt ud, men sendt videre til andre der har glæde af dem:)
Nu er ældste nevøen også så gammel at han har glæde af de 5 bøger og lignende og så kan jeg godt få mig selv til at give dem videre, for han nyder dem nok mere end jeg gør :smiley:

Jeg læser begge!
Jeg elsker min kindle, og så er det super hurtigt at downloade bøger fra Amazon og jeg behøver ikke at tænke på forsendelse etc…

Jeg køber dog stadig “rigtige” bøger en gang imellem, specielt danske bøger (som jo ikke kan fås som kindle version).

[QUOTE=TrekkieGrrrl;896844]Ja det er ikke helt gas når Rickmaniacs påstår at han ku’ læse op af en telefonbog og få folk til at lytte til det GG :wehuu:
[/QUOTE]
Og det er en vældig god pointe, for den primære årsag til at jeg ikke rigtigt kan med de lydbøger, som gemalen er så glad for, er at jeg kan som regel ikke holde ud at lytte til deres stemme… Mon man kan lære Alan Rickman at læse ltdbøger på dansk…:slight_smile:
VH
Suasnne

Blev lige så glad - og ikke så lidt imponeret! - da jeg tømte postkassen, og der lå en pakke fra Amazon. Det er altså kun to dage siden, jeg bestilte. Mæææææn - træerne vokser ikke helt ind i himlen. Det var kun de ekstra ting (omslag med lys samt stik til kontakten), jeg havde bestilt, der var kommet. Og dem kan jeg jo ikke rigtig bruge til så meget sådan isoleret set.

Det er altså lidt mærkeligt, synes jeg, at alle tre dele sendes fra USA (godt nok tre forskellige steder i USA), og de to er nået frem, mens den tredje stadig er i Philadelphia :?

Nå, jeg kan se, den også er blevet skibet af en dag senere. Så kan det nok ikke gøres hurtigere :slight_smile: Så er den her nok i morgen. Hurtigt er det i hvert fald - men man betaler selvfølgelig også for det.

[QUOTE=galath;898833]Blev lige så glad - og ikke så lidt imponeret! - da jeg tømte postkassen, og der lå en pakke fra Amazon. Det er altså kun to dage siden, jeg bestilte. Mæææææn - træerne vokser ikke helt ind i himlen. Det var kun de ekstra ting (omslag med lys samt stik til kontakten), jeg havde bestilt, der var kommet. Og dem kan jeg jo ikke rigtig bruge til så meget sådan isoleret set.

Det er altså lidt mærkeligt, synes jeg, at alle tre dele sendes fra USA (godt nok tre forskellige steder i USA), og de to er nået frem, mens den tredje stadig er i Philadelphia :?

Nå, jeg kan se, den også er blevet skibet af en dag senere. Så kan det nok ikke gøres hurtigere :slight_smile: Så er den her nok i morgen. Hurtigt er det i hvert fald - men man betaler selvfølgelig også for det.[/QUOTE]

Kindlen kommer ikke med postvæsenet, det kommer med et af de andre firmaer (UPS?). Det gjorde min i hvert fald…

Jeg er rigtig glad for lydbøger. Jeg hører dem inden jeg skal sove om aftenen og meget tit i bilen. Jeg kører tit længere ture alene til møder, kurser eller familiebesøg, så er det perfekt at kunne “læse” en bog samtidig.

[QUOTE=TrekkieGrrrl;896844]Ja det er ikke helt gas når Rickmaniacs påstår at han ku’ læse op af en telefonbog og få folk til at lytte til det GG :wehuu:

(det er forresten vældig forstyrrende med baggrundsmusikken som heldigvis ikke er med på originalen. Ikke fordi musikken ikke er dejlig… men det er altså ikke til at lytte til både tale og musik på en gang)[/QUOTE]

:enig: musikken er forstyrrende, men stemmen… Altså jeg hørte overhovedet ikke ordene men brugte det som en beroligende indsprøjtning på en dårlig arbejdsdag :hjerte:

Jeg læser heller aldrig en bog to gange, men jeg har en udpræget trofæagtig
tilbøjelighed - jeg må bare eje de bøger, jeg har læst :ups:

Det kender jeg ikke. Men jeg kender det her:

http://www.fanfictiondownloader.net/index.php

De to første pakker er nu også kommet med UPS - ellers havde de nok ikke været fremme allerede :slight_smile: Jeg tror faktisk, de begyndte dagen i Köln, hvorefter de blev fløjet til Sverige for så at blive transporteret til Kolding og derefter til Odense og så hjem til mig (nogen, der sagde omvej :?).

Siden de lå i postkassen, kan jeg forestille mig, de er nået frem, da jeg mellem kl. 18 og 19 var ude at købe Lux til kattene - for ellers er det vel personlig overlevering med underskrift m.m. Det må de så ikke have anset for at være nødvendigt, når der var en postkasse.

Jeg har lige tjekket Kindlen. Den er nu også ankommet til Köln, så den har jeg vel også i morgen aften, tænker jeg.

Jeg vidste ikke at UPS afleverede i postkassen? :slight_smile: Her har de altid ringet på. Men ok, det har så typisk været med noget der ikke lige har kunnet gå i postkassen heller. Men jeg kan nu aldrig huske at der har ligget selv mindre pakker (med bentotilbehør) i postkassen fra UPS :slight_smile:

Men det afhænger måske af hvad det er :slight_smile:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;899102]Jeg vidste ikke at UPS afleverede i postkassen? :slight_smile: Her har de altid ringet på. Men ok, det har så typisk været med noget der ikke lige har kunnet gå i postkassen heller. Men jeg kan nu aldrig huske at der har ligget selv mindre pakker (med bentotilbehør) i postkassen fra UPS :slight_smile:

Men det afhænger måske af hvad det er :)[/QUOTE]

Jah, måske. Jeg synes også, det var overraskende, men det var jo nogle små, flade pakker, der nemt kunne gå i postkassen. Til gengæld havde det vel næppe været heldigt for UPS-manden, hvis jeg på et tidspunkt klagede over ikke at have fået varen, for han kan i hvert fald ikke fremvise min underskrift :smiley:

Har lige tjekket - min Kindle er “out for delivery” fra Kolding. Er i løbet af den tidlige morgen sendt fra Köln til Malmö og derfra til Kolding :slight_smile:

[QUOTE=galath;899155]Jah, måske. Jeg synes også, det var overraskende, men det var jo nogle små, flade pakker, der nemt kunne gå i postkassen. Til gengæld havde det vel næppe været heldigt for UPS-manden, hvis jeg på et tidspunkt klagede over ikke at have fået varen, for han kan i hvert fald ikke fremvise min underskrift :smiley:

Har lige tjekket - min Kindle er “out for delivery” fra Kolding. Er i løbet af den tidlige morgen sendt fra Köln til Malmö og derfra til Kolding :)[/QUOTE]

Og så var den ved min hoveddør :smiley: I Philadelphia i går og hos mig i dag før middag :ok:

Så NU skal der læses :høhø:

[QUOTE=galath;899279]Og så var den ved min hoveddør :smiley: I Philadelphia i går og hos mig i dag før middag :ok:

Så NU skal der læses :høhø:[/QUOTE]

Tillykke med den :ok: Hvilken model har du købt? og hvad endte du op med at betale for den? Over vejer at bestille en også, men synes det er lidt uoverskueligt hvad prisen risikerer at ende på med moms, told osv.

Helt klart bogform !! Ingen virtuelle bøger til mig!

Næh det var netop det med underskriften der undrede mig osse :slight_smile:

Men bare du har fået den, så er det jo osse ligemeget :smiley:

Prisen er det, der står på hjemmesiden :slight_smile: De har indregnet moms og told mv.