Bogormen 2025

Jeg har nu læst den og jeg syntes den er god, hyggelig, sød og sjov, uanset hvad. Jeg er glad for jeg fik den.

6 Synes om

Nu vil jeg læse i denne ind i mellem, den fik jeg også i fødselsdagsgave.

Og så vil læse denne.

7 Synes om

5 Synes om

Endnu en spændende julegave

5 Synes om

Jeg har købt lidt læsestof i dag. Ved næsten ikke hvor jeg skal starte.

88% har jeg planlagt længe. Jeg har lyttet til 11% de første tre gange allerede og glæder mig til lydbog versionen af 88% kommer, men kunne ikke vente mere…
The anthroposcene reviewed planlægger jeg som sengetidslæsning da den er delt op i mange små “anmeldelser” af fænomener i den menneskecentrerede verden, så det er perfekt til lige at komme ned i gear inden jeg skal sove. Så den kommer bare direkte ind til sengen.
Gift Magersken var et totalt impulskøb. Den havde bare en magnetisk tiltrækning på mig. Havde jeg kunne få den på engelsk havde jeg gjort det, men de havde den kun på dansk. Kunne godt være der jeg startede måske… :thinking:

7 Synes om

Tredje i serien - og helt enormt spændende og nervepirrende. :star_struck:

Skal jeg komme med én negativ ting, nu hvor jeg er gennem tre i serien lige efter hinanden - så er det at de nok er i serie, men samtidig kan læses selvstændigt. Så flere steder er der passager hvor “tidligere hændelser” beskrives aaaalt for meget, når man nu har dem i frisk erindring fra tidligere bøger. :see_no_evil::joy:
Hvis jeg nu ikke kværnede den ene efter den anden, men læste dem med langt mellemrum (som da de lige kom ud) - så var det nok helt fint med et lille resume. :slight_smile:

6 Synes om

Jeg gik i gang med denne, og er lidt over halvvejs. Konceptuelt elsker jeg den her historie. Men den er sgu lidt kluntet.

Det er forfatterens debut roman, og da den er oversat har jeg lidt svært ved at gennemskue om det er fordi forfatteren har skrevet tingene kluntet, eller om de er oversat kluntet. For der er flere steder hvor vi har et ord for et begreb, men hvor det er forklaret i stedet. Som fx. at man gør noget for at lindre smerten er skrevet at man gør noget “for at gøre smerten mindre”. Det er bare ikke særligt elegant. Måske er det en blanding…

Men konceptet er godt, og bogen er pæn. Jeg læser den færdig fordi jeg er engageret i historien, men havde den været skrevet/oversat bedre havde jeg nok slugt den på en aften.

6 Synes om

Derfor læser jeg helst bøger på originalsproget - det begrænser selvfølgelig udbuddet, men der har nu hidtil været rigeligt at vælge imellem på engelsk - og ellers må jeg jo supplere med dansk… :wink:

5 Synes om

Jeg ledte netop efter samme bog i deres engelsksprogede bøger, men de havde den ikke. Så den mulighed havde jeg ikke, for ville rigtig gerne læse den. :slightly_smiling_face:

5 Synes om

6 Synes om

Så kom jeg gennem den fjerde i serien. Ikke mit yndlingstema for en krimi i handlingen, men stadig virkelig velskrevet og spændende!

6 Synes om

Jeg blev færdig med Giftmagersken. Jeg tror jeg skal have fundet den på engelsk og se om det er kildematerialet eller oversættelsen eller en blanding der er skyld i de uelegante formuleringer. :slightly_smiling_face:

5 Synes om

Nu vil jeg læse

6 Synes om

Nu vil jeg læse

6 Synes om

Jeg er gået i gang med Kvinderne af Kristin Hannah.

En bog om en amerikansk kvinde og sygeplejerske, der melder til til hæren, for at blive sendt til Vietnam.

6 Synes om

Jeg er netop startet på 88% af Maren Uthaug.

7 Synes om

Den glæder jeg mig også til!
Du må endelig gerne sige hvad du synes, når du er i gennem den. :smiley:

6 Synes om

Det skal jeg nok! Er spændt på hvor mange af karaktererne fra 11% der dukker op igen.

5 Synes om

6 Synes om

7 Synes om