Bogormen 2025

Samme her

Jeg er også kun til rigtige bøger

Må tilstå så meget så jeg ikke lige
men det er ikke en fysisk bog som jeg kan finde den

3 Synes om

Jeg kiggede på biblioteket og den findes desværre kun som e-bog og så vistnok som oplæsning, men det har heller ingen interesse.
Det ser ellers ud som bøger jeg godt ville kunne lide at læse, så det er jo ærgeligt nok.
Nu er jeg i gang med denne:

3 Synes om

Nu begynder jeg på MIn Kim af Eva Tind.

En autentuísk beretning om adoption fra Korea i 70erne

4 Synes om

Jeg er startet forfra på en serie fra Tamora Pierce, så jeg kan få dem hørt i den rigtige rækkefølge

4 Synes om

Jeg var jo helt tosset med 11% af Maren Uthaug, så har planer om at købe og læse hendes nye bog 88% når jeg i næste uge har en masse fridage. Kan ikke lige finde den som lydbog endnu, så det må blive i fysisk form, men håber når den kommer som lydbog på et tidspunkt, at den også bliver læst op af Ellen Hillingsø, for det gjorde hun godt nok fantastisk på 11%.

6 Synes om

Det gør den. :slight_smile: Min mand og jeg var til bogsignering hos Maren Uthaug, og min mand spurgte til netop det. Vi fik at vide at lydbogen er på trapperne og at det er Hllingsø der har indlæst igen. :partying_face:

5 Synes om

Det lyder som mig: Jeg er også inkarneret krimilæser - dog med fantasy og chick lit som ‘tandpasta’ ind imellem. :slight_smile:
Men jeg har godt af at blive udfordreren lidt litterært, og netop derfor er jeg så glad for at være med i DRs Romanklub.

Der er 6 bøger nomineret:
‘Øvelser i mørke’ af Naja Marie Aidt, som handler om en PTSD-ramt kvindes liv.
‘En pige forlod væreset’ af Ulrikka Gernes, som er autofiktion, og handler om grooming.
Disse to har jeg læst - endda med begejstring, til min egen overraskelse.

‘Den røde hane’ af Ingrid Nymo, som jeg begyndte på i går, virker også lovende. Det er en hverdagsthriller som udspiller sig i Thy, og jeg blev hurtigt fanget.

På programmet her i foråret er desuden:
‘Af stumper og skår’ af Jonas Erikson,
‘Ned fra himlen’ af Liv Duvå og
‘Den store åbning’ af Merete Pryds Helle.

De tre sidste har jeg endnu hverken købt eller kikket på. Men eftersom de er blevet nomineret, må de have noget at byde på, tænker jeg. :slight_smile:

3 Synes om

Hedder den ikke Min Kim? @louiseogbuster

4 Synes om

Du har ret - det er en skrivefejl, får den rettet.
Tak for det.

3 Synes om

JAAAAAAAAAAA! :partying_face::partying_face::partying_face:
Tak for info! :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

4 Synes om

I eftermiddag vil jeg lave mig en bog bobbel og læse onyx storm… den bog har jeg glædet mig til…

Det er 3 bog i serien fourth wing… (den er også på morfibo

6 Synes om

Så blev jeg færdig med andet bind i serien - måske endda endnu mere interessant, lige til sidste øjeblik, end det første. :star_struck:

7 Synes om

4 Synes om

Jeg er lige startet på Pigen på perron 1 af Gill Thompson.

Kopieret fra Saxo:
Prag 1939. Da nazisterne invaderer byen, ved den unge jødiske mor Eva, at hun kun kan beskytte sin datter Miriam ved at sende hende væk. Også selv om det betyder, at hun aldrig ser hende igen. I London melder Pamela sig frivilligt til at hjælpe med at finde pladser til de jødiske børn, der ankommer fra Europa. Pamela bliver ven med en lille pige og beslutter sig for at tage hende med hjem. “Pigen på perron 1” er inspireret af virkelighedens Kindertransport, som under 2. Verdenskrig reddede tusindvis af jødiske børn ved at sætte dem på tog til London.

7 Synes om

Nu vil jeg læse denne som jeg har fået i fødselsdagsgave

7 Synes om

Jeg har den også. Desværre er der mange faktuelle fejl i den, det var ikke det jeg havde forventet :woozy_face:Sorry
Men søde historier og det er jo fint :wink:

4 Synes om

Har den faktisk på min ønskesky - skal jeg måske slette den, eller er den alligevel meget hyggelig?

2 Synes om

Det er jo svært at sige :slightly_smiling_face: Jeg har den, har læst den. Ikke imponeret, men tja søde historier :woman_shrugging:

3 Synes om

Hmm, måske jeg skal låne den på biblioteket først, og så vurdere om den er noget jeg skal have på boghylden. :slight_smile:

7 Synes om

Jeg har det ligesom @_DK_Sugieh den er sød og sjov men mange faktuelle fejl. Blev lidt skuffet

4 Synes om