@Eva efter bare få minutter tror jeg at den også er noget for dig.
Jeg har allerede læst alle de bøger jeg fik til min fødselsdag
![]()
Jeg er simpelthen hoppet i “bookstagram” kanin hullet.
Manglede inspiration til nyt læse/lytte stof. Det er folk der læser meget og anmelder/anbefaler bøger på instagram. Startede ved en tilfældighed med noget Stephen King relateret.
Der fandt jeg “mother horror” som anmelder gys( og jeg har en liste så lang til oktober læsning :-)) og så gjorde algoritmen sit.
Der er jeg så endt på nogle anbefalinger hvis man allerede har været allle fantasy klassikerne igegennem og gerne vil prøve nyt.
The Daevabad Trilogy by S.A. Chakraborty : Fantasy med fordfæste i Egypten. Djins,magi,sand osv. Jeg er virkelig positivt overrasket
Nu tager jeg hul på The green bone saga: Magisk Jade med super powers, politik og mafia
Og på den mere klassiske side, fandt jeg for længe siden på genbrug 5 bind godt slidt klassisk fantasy jeg ikke kendte. Men de havde været læst mere end en gang og der var et blurp fra Terry Brooks på en af dem med anbefaling, så tænkte det nok ikke var helt galt.
Jeg har været glimrende underholdt. Nogle ting er meget klassisk og har vi set 100 gange før men der er også nogle fede lidt anderledes elementer med.
Er den ny?
Nå ikke - tjekkede lige, og kan se at jeg ahr hørt den.
Hvis du godt kan lide fantasy og horror er denne her god
og der er en kat med på rigtig god måde. Forfatter har selv kat.
Der er også en prequel i serien og nr. 2 kommer snart.
De øvrige bøger af forfatter kan også anbefales - han er vidt omkring i horror genren.
Uh - tak, det lyder spændende