Bøllen

Bøllen fik som sagt konstateret TR (Tandsygdomme hos kat - Bygholm Dyrehospital) i går og fik fjernet 9 tænder.
Han sov resten af dagen i går og stort set hele natten, dog var han oppe et par gange i nat (jeg sov i stuen sammen med ham) og gik bl.a. på bakke.
I dag er han ude af narkosen, men han sover/hviler stadigvæk meget og vil ikke spise … det er et problem af flere grunde, han blev jo fastet til i går, så han er faktisk oppe på 1½ døgns faste nu :S
Men jeg har også problem med at få det smertestillende i ham, det med at sprøjte ham ind munden gik ikke helt fantastisk … noget landede sikkert i munden på ham, men jeg er bange for, at størstedelen havnede på hans brystkasse i stedet :surrender1:
Nu har jeg så gnedet en ny portion på hans snudeparti, i håbet om at han får slikket det meste i sig.
Klinikken har lige ringet for at høre, hvordan det gik?
Jamen, det går jo ikke sk*de fantastisk :S
Men vi blev enige om, at jeg giver ham et par timer og så må jeg ringe tilbage til dem, hvis ikke der er nogle positive fremskridt.
Kom nu i gang Bølle-Bjørn :bebe::kryds::bebe:

:kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

for Bølle Bjørn - håber han snart er frisk igen

Hvis han ikke vil have det smertestillende oralt, kan det fås som injektioner :slight_smile: Ligeså med antibiotikaen :slight_smile:

Mht mad vil jeg komme med min sædvanlige anbefaling til syge dyr - makrelguf på tube! De skal virkelig være fiskehadere for ikke at blive tiltrukket af lugten og det kan spises direkte fra tube, så det kræver næsten ingen energi.

Jeg :kryds: alt, hvad jeg kan for at han snart kommer igang.

Han har fået antibiotika, der skulle virke i 10 dage (tror jeg de sagde).
Nu har jeg gnedet lidt a/d på snuden på ham og han har også slikket noget af det i sig, men det har givet ham voldsom kvalme og nu flyder mundvandet ud af ham :S
Makrel i tomat har jeg også lokket med, men ingen interesse :frowning:

Kvalme, madlede, og smertestillende er en dårlig kombi :frowning: Smertestillende på tom mave kan give kvalme. Kontakt dyrlægen.

Hjemme igen (igen) fra dyrlægen … Bøllen har fået stesolid og prednisolon + at det lykkedes dyrlægen at få en god sjat a/d i ham.
NU satser vi på, at det hele kører som det skal :kryds::kryds::kryds:
Dyrlægen kiggede ham også i munden, så godt han kunne komme til det, det ser rigtig fint ud :ok:

Vi ønsker forsat god bedring herfra Albertslund :hjerte:

Stakkels missedreng og stakkels Hrönn. Prøv at komme noget kaffefløde i noget A/D. Men giv ham endelig ikke tørkost. Jeg kender en der stod I jeres situation hvor mis fik tørkost efter 2 dage og mis fik tygget tørkosten helt ned til kæbebenet så mis igen måtte i narkose. Så endelig IKKE tørkost

Indtil videre, har han ikke vist noget interesse for tørfoderet, men det bliver svært, på grund af de andre katte.
Men det må jeg finde en løsning på, hvis/når han begynder på det …
Kattene er sjovt nok slet ikke begejstrede for a/d, men hvis jeg skal tvangsfodre ham, er det klart det nemmeste at bruge det :slight_smile:
Håber dog, han bare fortsætter med at spise selv :kryds:

Sheba har nogle små alu bakker med noget mousse, som også er ok nemt at mose med vand og give i en sprøjte.

:kryds::kryds::kryds:

Lige nu sidder han og grov-æder alm. vådfoder :wehu:
Han havde tabt sig 300 g. fra i går … dyrlægen måtte veje ham to gange, for han troede ikke på, at det kunne være rigtigt :surrender1:
Ikke engang jeg taber mig 300 g. på et døgn, når ikke jeg spiser noget og jeg har da ellers rigeligt at gi’ af … :venter:

Jubii…:kryds:

Det var en god nyhed :thumbup: Når først han er begyndt at spise, skal det nok gå den rigtige vej med ham igen :smiley: :smiley:

Krydser fingre for din lille Bølle , men godt tegn, at han er begyndt at spise igen![-jegkrydser](javascript:void(0))[-jegkrydser](javascript:void(0))[-jegkrydser](javascript:void(0))[-jegkrydser](javascript:void(0))

Cats og Conni

Ej Hrönn, det er da noget af en tur I har været igennem! Jeg håber på det bedste for Bøllen og at hun nu bevæger sig den rigtige vej!

Mht. A/D så er der absolut heller ikke nogen af mine der kan lide det… måske er smager ikke så god? …

Jeg tror han har været påvirket af narkosen dvs haft kvalme og nu hvor kvalmen er borte fordi narkosen er ude af kroppen, spiser han igen.

Det har nok også hjulpet, at han har fået noget stesolid.

Mine kan heller ikke lide a/d. Men de er jo også mest blevet præsenteret for det i forbindelse med sygdom, og hvis katten i forvejen har kvalme, er sådan noget fed og næringsmætte a/d måske ikke det, der skal til for at stimulere appetitten. Selv om det er godt til sprøjtefodring.

Ville bare ønske ham god bedring, og dejligt han spiser… :slight_smile: