Bøllen

Bøllen spiser stadigvæk og har fået sin smertestillende medicin :juhu:

Går det stadigvæk godt fremad med ham?

Det var lidt op ad bakke i formiddags, han gad ikke spise og ihvertfald ikke det mad jeg havde dryppet med den smertestillende medicin :rulleøjne:
Men han er blevet mere livlig op ad dagen og har også spist af flere omgange, så det går vel som det skal :slight_smile:

[QUOTE=Skattekat;1263654]Det var lidt op ad bakke i formiddags, han gad ikke spise og ihvertfald ikke det mad jeg havde dryppet med den smertestillende medicin :rulleøjne:
Men han er blevet mere livlig op ad dagen og har også spist af flere omgange, så det går vel som det skal :)[/QUOTE]

Katte er bare ikke til at snyde, når det gælder medicin :slight_smile:
Får han stadig prednisolon ? Det virker vel som til mennesker ? …Giver en voldsom appetit ?

Vi krydser for at det stadig går fremad :slight_smile:

Han fik et skud hos dyrlægen i forgårs, så effekten er vel aftagende nu …
Nu har han jo også fundet ud af, at jeg vil gøre hvad som helst for at han spiser, så måske tillader han sig også at være lidt kræsen :muhaha:

[QUOTE=Skattekat;1263663]Han fik et skud hos dyrlægen i forgårs, så effekten er vel aftagende nu …
Nu har han jo også fundet ud af, at jeg vil gøre hvad som helst for at han spiser, så måske tillader han sig også at være lidt kræsen :muhaha:[/QUOTE]

Ja, pas på med det, siger jeg bare… Jeg håber, han snart begynder at spise helt normalt igen. Det er så belastende, når de ikke vil spise.

I dag spiser han og virker i øvrigt, glad og tilpas :thumbup:

Hvor er det dejligt at læse, at han har det bedre :hjerte: Fortsat god bedring til ham!

Så har vi været til kontrol hos dyrlægen og Bøllen er meldt fit for fight :rock:
Det hele ser fint ud … der er stadigvæk lidt sutur der stikker ud hist og pist, men det skal jo opløses af sig selv.
Det eneste Dr. Dyr ikke var helt tilfreds med, var Bølle-Bjørns vægt, men det skal nok komme … han vejede knapt 5.7 kg. i dag og vi blev enige om, at han skal ihvertfald op på 6 kg. og det er jeg sikker på at han er om en uges tid … Bøllen har jo aldrig været undervægtig :wink:

[QUOTE=Skattekat;1264075]Så har vi været til kontrol hos dyrlægen og Bøllen er meldt fit for fight :rock:
Det hele ser fint ud … der er stadigvæk lidt sutur der stikker ud hist og pist, men det skal jo opløses af sig selv.
Det eneste Dr. Dyr ikke var helt tilfreds med, var Bølle-Bjørns vægt, men det skal nok komme … han vejede knapt 5.7 kg. i dag og vi blev enige om, at han skal ihvertfald op på 6 kg. og det er jeg sikker på at han er om en uges tid … Bøllen har jo aldrig været undervægtig ;)[/QUOTE]

Det er vel “bare” den her omgang, der har gjort, at han har tabt sig? Så længe det ikke skyldes sygdom, kommer han nok efter det igen :slight_smile: Dejligt, at alt er, som det skal være :ok:

Det er det … han havde jo så ondt i munden, at han ikke fik spist ordenlig :frowning:
Bøllen har altid været en stor dreng, så jeg er sikker på han nok skal tage på … men han behøver ikke at ramme de 7 kg. igen, et sted ml. 6 - 6.5 kg. vil være passende :ok:

Nu er der nøjagtig en måned siden, jeg skrev her sidst og det går sådan set godt med Bøllen, meeeen …
Han har ikke taget på … faktisk har han tabt sig yderligere og vejer nu 5.4 kg.
Jeg tror det skyldes, at han er gået fra tørfoderet (som han ellers foretrak, mens gummerne stadigvæk var ømme :øhmm:) og at der ikke er nok gods i det vådfoder jeg har (LUX, Topic og andet supermarkeds vådfoder).
Han KAN sagtens spise tørfoder … det kan jeg se, når han har mulighed for at stjæle noget af Midens foder (nyrediet) … så bliver der kørt ind i en helvedes fart :venter:
Jeg er ikke som sådan bekymret, for han er glad og aktiv … men jeg gad godt, at han tog lidt på igen.
Vådfoder har hidtil været noget de fik ved siden af tørfoder og de har for det første, ikke spist voldsomme mængder og for det andet, været voldsomt kræsne … det er Bøllen så ikke længere, så nu må jeg finde noget godt, næringsrigt vådfoder til ham.
Nogen gode idéer?

[QUOTE=Skattekat;1267559]Nu er der nøjagtig en måned siden, jeg skrev her sidst og det går sådan set godt med Bøllen, meeeen …
Han har ikke taget på … faktisk har han tabt sig yderligere og vejer nu 5.4 kg.
Jeg tror det skyldes, at han er gået fra tørfoderet (som han ellers foretrak, mens gummerne stadigvæk var ømme :øhmm:) og at der ikke er nok gods i det vådfoder jeg har (LUX, Topic og andet supermarkeds vådfoder).
Han KAN sagtens spise tørfoder … det kan jeg se, når han har mulighed for at stjæle noget af Midens foder (nyrediet) … så bliver der kørt ind i en helvedes fart :venter:
Jeg er ikke som sådan bekymret, for han er glad og aktiv … men jeg gad godt, at han tog lidt på igen.
Vådfoder har hidtil været noget de fik ved siden af tørfoder og de har for det første, ikke spist voldsomme mængder og for det andet, været voldsomt kræsne … det er Bøllen så ikke længere, så nu må jeg finde noget godt, næringsrigt vådfoder til ham.
Nogen gode idéer?[/QUOTE]

Bozita måske? Det findes jo i både gele(agtigt), sovs og også i paté, men den synes jeg ikke er så appetitlig. Ikke at jeg har smagt på den :slight_smile: Ellers har mine også været glade for Mac’s - i hvert fald nogle af deres varianter.

Hvad for noget tørfoder får han - eller de? Det kan jo også være, du kan finde noget tørfoder, han synes bedre om. Det lyder, som om han godt kan fristes :slight_smile:

[QUOTE=galath;1267561]Bozita måske? Det findes jo i både gele(agtigt), sovs og også i paté, men den synes jeg ikke er så appetitlig. Ikke at jeg har smagt på den :slight_smile: Ellers har mine også været glade for Mac’s - i hvert fald nogle af deres varianter.

Hvad for noget tørfoder får han - eller de? Det kan jo også være, du kan finde noget tørfoder, han synes bedre om. Det lyder, som om han godt kan fristes :)[/QUOTE]
Bozita/Mjau har jeg ikke afprøvet siden dengang jeg brændte inde med jegvedikkehvormangekilos, da de fra den ene dag til den anden besluttede sig for, at det spiser vi altså ikke :argh:
Men det er jo også nogenlunde samme kvalitet som f.eks. LUX … Mjau-varianten bliver solgt i svenske supermarkeder.
Mac’s kender jeg ikke … er det fra Zooplus?
Lige nu har jeg en blanding tørfoder, der består af Porta 21, Animonda og Iceland Pet (Iceland Pet Kat Adult 7 kg) … alle kornfri.
Den blanding har jeg brugt i lang tid og Bøllen spiste den glad og gerne … altså indtil det af en eller anden grund, ikke længere var spændende nok :venter:
Det ku’ være, jeg skulle købe noget RC og blande i :gruble: … jeg er ellers ikke specielt vild med RC-produkter, men nu er det altså ikke jeg selv, der skal spise det :fløjte:
Jeg troede, at det måske var, fordi Miden får sin mad serveret i sin egen skål og tilmed inde i spisestuen (hvor jeg bedre kan holde øje med, hvem det er der spiser af skålen …), så prøvede at gi’ Bøllen noget alm. tørfoder i en skål i stuen … ja, okay … så dum er han dog ikke :pplllllll:

[QUOTE=Skattekat;1267563]Bozita/Mjau har jeg ikke afprøvet siden dengang jeg brændte inde med jegvedikkehvormangekilos, da de fra den ene dag til den anden besluttede sig for, at det spiser vi altså ikke :argh:
Men det er jo også nogenlunde samme kvalitet som f.eks. LUX … Mjau-varianten bliver solgt i svenske supermarkeder.
Mac’s kender jeg ikke … er det fra Zooplus?
Lige nu har jeg en blanding tørfoder, der består af Porta 21, Animonda og Iceland Pet (Iceland Pet Kat Adult 7 kg) … alle kornfri.
Den blanding har jeg brugt i lang tid og Bøllen spiste den glad og gerne … altså indtil det af en eller anden grund, ikke længere var spændende nok :venter:
Det ku’ være, jeg skulle købe noget RC og blande i :gruble: … jeg er ellers ikke specielt vild med RC-produkter, men nu er det altså ikke jeg selv, der skal spise det :fløjte:
Jeg troede, at det måske var, fordi Miden får sin mad serveret i sin egen skål og tilmed inde i spisestuen (hvor jeg bedre kan holde øje med, hvem det er der spiser af skålen …), så prøvede at gi’ Bøllen noget alm. tørfoder i en skål i stuen … ja, okay … så dum er han dog ikke :pplllllll:[/QUOTE]

Mac’s er fra Zooplus. Så vidt jeg kan bedømme, er indholdet okay. Der er godt 50 % protein og ca. 30% fedt målt i tørstof, så der burde da være lidt næring i.

Hvis du mener, du har brug for at fede ham lidt op, så kunne du jo prøve en opbygningskur. Eller komme Rinderfettpulver på hans almindelige mad.

Hvis de har det som præmie, så vælger jeg tit en lille pose Hill’s Oral Care og blander den i mines tørfoder. Det elsker de. Om det er den rigtige variant til en kat, der mangler sine tænder, ved jeg ikke :slight_smile: Det er nogle meget store bidder. Men Hill’s er åbenbart gode til at få deres foder til at smage godt, så det gælder måske også de andre varianter.

Kan se, at det var det forkerte foder jeg satte link på (hvis nu nogen skulle få den idé at afprøve det), her er det kornfri: Kornfrit kattefoder - Kattefoder uden korn - Se tilbud

Må se mig lidt omkring inden jeg bestiller noget … det der fedtpulver kunne være en idé i en periode … nogen der har erfaring med det?
Synes der er ublu pris på meget af det vådfoder :uh: … selv om jeg vil mine katte det bedste, så rækker en brøkpension ikke til vådfoder med en skyhøj kilopris :surrender1:

[QUOTE=Skattekat;1267571]Kan se, at det var det forkerte foder jeg satte link på (hvis nu nogen skulle få den idé at afprøve det), her er det kornfri: Kornfrit kattefoder - Kattefoder uden korn - Se tilbud

Må se mig lidt omkring inden jeg bestiller noget … det der fedtpulver kunne være en idé i en periode … nogen der har erfaring med det?
Synes der er ublu pris på meget af det vådfoder :uh: … selv om jeg vil mine katte det bedste, så rækker en brøkpension ikke til vådfoder med en skyhøj kilopris :surrender1:[/QUOTE]

Lis havde noget Leonardo og andet katte mad hvad med og prøve det så kunne du få nogen små mængder

Det kunne bestemt være en mulighed, hvis jeg kunne finde nogen i nærheden, der kunne tage det med fra juleudstillingen i Herlev :slight_smile:

Jeg ville købe enten en pose RC exigent eller RC maine coon og blande i det nuværende foder… Tror at han ikke gider det mere fordi de “minder” ham om dårlige tider.

Lidt ligesom at kamille the minder mange mennesker om forkølelse og snue.

Men hvis du blander noget i der dufter godt, så spiser han det sikkert igen og glemmer hans tosserier.

Jeg her aldrig mødt en kat der ikke elsker RC maine coon. Og exigent er til kræsne og småtspisende katte. Når han stjæler Midens mad, så er der jo ikke tørfoderet i sig selv der er et problem. Det er bare lige nøjagtig den blanding som han fik da han var syg.

Når du har nyrediæten i huset så kan du også prøve at blande en smule af det i hans nuværende tørfoder? Når du nu er sikker på han kan lide det :slight_smile:

[QUOTE=PivC;1267588]

Når du har nyrediæten i huset så kan du også prøve at blande en smule af det i hans nuværende tørfoder? Når du nu er sikker på han kan lide det :)[/QUOTE]
Jeg vil ikke have, at han spiser den nyrediet … så lærer han da aldrig, at det ikke er beregnet til ham :venter:
Vil prøve at opstøve noget RC i morgen, for det plejer at glide ned, når jeg af en eller anden grund, har det i huset :slight_smile: