Børn der rasler

Jeg elsker alle vore danske traditioner og højtider :thumbup:

Jeg bliver så glad når vores børn , holder fast i dem :slight_smile:

Der er kun et minus ved fastelavn , det ligger i februar , alle de små prinsesser og supermænd … Må ha vinterfrakker eller flyverdragt på :tihi:…I F.eks maj ville vi bedre kunne se deres flotte dragter , når de kom på besøg :slight_smile:

oz miiiiiiiiig:tihi:…Jeg har da et par fine kaninører et sted samt en hale der sættes fast med en sikkerhedsnål…den er dog ikke så pokkers smart at sidde på…avav…:ups:

2 af mine børn har været ude og rasle i dag, det er den eneste dag de har været ude og gøre det, men kan se flere af kvateres børn nu har raslet i flere dage, så går der lige som noget af det syntes jeg.

Jeg giver ikke selv penge, men havde købt snolder ind, men kun 2 forvildede sig her ind ss Mine poder var rigtig stolte over de havde fået hjemmebagte fastelavnsboller, en juice og slik, samt faktisk havde raslet knap 250 kr ind, hvilket jeg finder helt vildt i sådan en lille landsby.

Jeg syntes ikke det er at tigge, syntes det er lidt hyggelig den ene dag om året og det står jo folk frit for om de vil give et eller andet.

MVH
Gitte

jeg har så haft en skræmmende irriterende oplevelse med de kære raslere i dag!

Mig og mine unger har brugt eftermiddagen ved min mor, og der har et par gange været raslende børn forbi!

Min mor havde besluttet sig for i år at give hvert raslende barn 3 kr og en lille godtpose med forskelligt blandet slik!

Her var der flere af grupperne der var vældig skuffede over de “sølle” 3 kroner di fik ud af rasleriet og en enkelt gruppe forsøgte at få dobbelt op ved at komme og rasle igen!

synes bestemt rasleriet er hyggeligt, men at børnene forventer at få 10 kr eller mere pr rasleri, der står jeg af… synes pengene er et djævelsk påfund at gi til de raslende børn, så hellere de kommer hjem med en hel bærepose fyldt med godter!!

Det er rigtig nok, men når nu ungerne står der og forventer et eller andet … så får man dårlig samvittighed … og så bliver jeg irriteret over at få dårlig samvittighed, for de har jo ikke krav på noget … :argh:

Heldigvis bor jeg nu, hvor ikke engang kragerne kommer ( og det er ikke møntet på Mette -Tempel Bar, Lise eller Christina -Catell … for de kommer engang imellem :tihi:) … og her er ingen børn i nærheden :rock:

Kan være jeg er lidt farvet af mine unger, for har været flere steder hvor de ikke fin noget, men min datter syntes bare det var hyggeligt at synge for dem og fortalte stolt hun skam havde husket at ønske alle de havde raslet ved en rigtig god dag :slight_smile:

MVH
Gitte

Blanca har været ude med en veninde i knapt 5 timer i dag. Hun har raslet knapt 80 kr. hjem, men de har hygget sig gevaldigt og også fået en masse slik og et par fastelavnsboller.
Hun var lige hjemme og skifte kostume undervejs- hun var først prinsesse, men kjolen var lang og træls, så hun skiftede til enhjørringsdragten.

2-3 steder har de oplevet, at få en dør smækket i hovedet med beskeden om, at folk ikke gad den slags- de har så undskyldt og er gået videre.
En dame i bil havde stoppet dem, rost deres udklædning og givet dem 5 kr. hver.

Her er det kun naboens børn, der har været forbi i år. Folk skal ind igennem vores have for, at komme til vores hoveddør og det er åbenbart ikke alle, der har mod på det.

Synes fastelavn er en hyggelig tradition for børnene.

På Ærø render de voksne forøvrigt rundt her til aften og tigger drinks hos de folk, der har sat lys i vinduerne- det var i hvert fald traditionen, da jeg boede derover som barn. Den tradition ved jeg dog ikke helt om jeg bryder mig om…:S

[quote=Natascha;133229]Arj… Så fik vi lige besøg af naboens børn som sang for os, og var udklædt og det hele. Og så havde jeg sgu kun 3 kr på mig…

Synes det var vold pinligt :thumbdown::ups:[/quote]

Der er da ikke noget i vejen med 3 kr. :slight_smile:

Hvis man er rendt helt tør, må man jo bare sige tak for sangen og undskylde, at man ikke kan give noget- sådan ville vi nok gøre det.
Var dog lidt forberedt i år, så havde lagt lidt småpenge til side, selvom vi er rimelig flade- det er jo sidst på måneden. :stuck_out_tongue:

Det er fedt at se, hvor forskellige holdninger vi alle har til det. :slight_smile:

Jeg er dog med på holdet om at det bare hører til, at ungerne skal komme og synge for fuld ballon og så man smider en enkelt krone eller hvad det nu kan blive til. :ok:
Jeg tror ikke børnene kun gør det for at “tigge”, men ligeså meget fordi det er smadder sjovt, det var da derfor jeg rendte rundt med mine venner i al slags vejr.
Min ene veninde måtte ikke løbe rundt med os andre, da hendes forældre også synes det var en mærkelig tradition og at deres pige ikke skulle rende rundt og tigge!! Det resulterede i at år efter år efter år, kunne den pågældende pige gå hjem :thumbdown:, når vi andre skulle bruge hele eftermiddagen på at genere folk med vores forfærdelige skrål. :stuck_out_tongue:

Specielt ældre mennesker, brugte vi en masse tid på at snakke med, og det virkede i hvert fald til, at de synes det var enormt hyggeligt, vi kom en tur forbi. :ok:

Jeg har aldrig raslet. :slight_smile: Her i huset bliver det nemlig anset som tiggeri. :slight_smile:

Synes ellers, at det lyder forfærdeligt sjovt at tulle rundt og synge sange for folk, om man så får noget eller ej. :smiley:

[QUOTE=Buffy;133733]
På Ærø render de voksne forøvrigt rundt her til aften og tigger drinks hos de folk, der har sat lys i vinduerne- det var i hvert fald traditionen, da jeg boede derover som barn. Den tradition ved jeg dog ikke helt om jeg bryder mig om…:S[/QUOTE]

Det synes jeg da er okay, hvis det kun er der, hvor der er sat lys frem. Så ved man, hvem der er med på idéen :slight_smile:

[quote=Misurama;133629]jeg har så haft en skræmmende irriterende oplevelse med de kære raslere i dag!

Mig og mine unger har brugt eftermiddagen ved min mor, og der har et par gange været raslende børn forbi!

Min mor havde besluttet sig for i år at give hvert raslende barn 3 kr og en lille godtpose med forskelligt blandet slik!

Her var der flere af grupperne der var vældig skuffede over de “sølle” 3 kroner di fik ud af rasleriet og en enkelt gruppe forsøgte at få dobbelt op ved at komme og rasle igen!

synes bestemt rasleriet er hyggeligt, men at børnene forventer at få 10 kr eller mere pr rasleri, der står jeg af… synes pengene er et djævelsk påfund at gi til de raslende børn, så hellere de kommer hjem med en hel bærepose fyldt med godter!![/quote]Det er da vildt!

De skal ski da være glade for bare at få noget!

[quote=Rikke H;133770]Det er da vildt!

De skal ski da være glade for bare at få noget![/quote]

ja det er også min mening, og synes endda min mor havde gjort noget extra ud af slikposerne, men det var åbenbart ikke fint nok…

Eeej utaknemmelige unger :S

Tror desværre at mange børn er meget forvænte i dag.

:thumbdown::thumbdown::thumbdown:

Her i huset har vi besluttet, at der til næste år til fastelavn bliver indkøbt følgende til tiggerne:

• wasabiærter
  • chokolade med likør
  • minituber med tandpasta

-høhø

[quote=Miff;133788]Her i huset har vi besluttet, at der til næste år til fastelavn bliver indkøbt følgende til tiggerne:

• wasabiærter
  • chokolade med likør
  • minituber med tandpasta

-høhø[/quote]
-LOL-LOL-LOL-LOL

Nu ved jeg ikke om de børn vi har her i Stensved er bedre opdraget end de andre steder -høhø… Men de får hver ca 2 kroner , det bliver de da glade for , har aldrig hørt et eneste negativt ord af den grund :slight_smile:

Min mand kom dog at give de første 25 kr hver , han kendte ikke satsen :tihi:

Jeg giver altså også højst en femmer til de unger, der kommer her.
De skal jo ikke indtjene hele årets lommepenge :wink:

[quote=Kaja;133810]Nu ved jeg ikke om de børn vi har her i Stensved er bedre opdraget end de andre steder -høhø… Men de får hver ca 2 kroner , det bliver de da glade for , har aldrig hørt et eneste negativt ord af den grund :slight_smile:

Min mand kom dog at give de første 25 kr hver , han kendte ikke satsen :tihi:[/quote]-LOL - er du vimmer.