Børste

Jeg leder efter en god børste til Willy.

Han er tykpelset, og fælder simpelthen meget! :uha:
Hvad skal man kigge efter? :slight_smile:

Her var vi sådan en dobbelbørste fra Trixie (købt for zooplus point ;)), som jeg bruger, hvis jeg for sjov forsøger at børste de korthårede…

Og held og lykke - her er det en blanding af spinden, undren, hyperaktivitet og børsten skal DØ, der præger en børstesession med européerne :tihi:

[QUOTE=Lykke;1223251]Her var vi sådan en dobbelbørste fra Trixie (købt for zooplus point ;)), som jeg bruger, hvis jeg for sjov forsøger at børste de korthårede…

Og held og lykke - her er det en blanding af spinden, undren, hyperaktivitet og børsten skal DØ, der præger en børstesession med européerne :tihi:[/QUOTE]

Hvorfor undre det mig slet ikke? :venter: Haha… Jeg prøver lykken :tihi:

Jeg bruger en gummistrigle til Willy (british shorthair). Den er super god til at fjerne de mange, mange løse hår i hans plyspels. :slight_smile:

Edit: Det er den her, jeg har: http://www.godttildyr.dk/category.php?id_category=208

Jeg bruger alm. karte til mine korthårskræ http://www.godttildyr.dk/product.php?id_product=1281 :slight_smile:

Jeg synes en meget tæt spratkram er bedst til Mille huskat, den fanger alle de løse hår. jeg bruger det nr er 1-2 fra at være en loppekam

en god børste med vildsvinehår/alm svinehår er bare nr 1 syntes vi, lidt dyr i indkøb, men med de erfaringer vi har gjort syntes vi de er alle pengene værd
vi har den her og den er god syntes vi.

http://www.pitstoppets.dk/shop/yento-bristle-boerste-4081p.html

Kender du ikke Furminatoren? Katzenbürste & Katzenkamm günstig kaufen | zooplus

Den bør man have. :slight_smile:

[QUOTE=Johnny;1223304]uhaaaaaaaaa signe, er sådan en ikke fy hvis man har kat med bare lidt lang pels
kaldes sådan en ikke osse en terminator[/QUOTE]
Hvor har du fået det udsagn fra?

det med terminatoren er fra en tidligere bruger herinde.
og ellers er det hvad jeg har fået fortalt af flere mco og nfo ejere, de siger den ødelægger pelsen.
har ikke selv kendskab til det, da jeg aldrig har haft en ferminator i hånden

[QUOTE=Johnny;1223309]det med terminatoren er fra en tidligere bruger herinde.
og ellers er det hvad jeg har fået fortalt af flere mco og nfo ejere, de siger den ødelægger pelsen.
har ikke selv kendskab til det, da jeg aldrig har haft en ferminator i hånden[/QUOTE]
Ok. Men Furminatoren hjælper, hvis ens kats fælder for meget. Så vidt jeg forstår første indlæg i denne tråd er det det, trådstarter efterspørger.

Inden jeg måtte opgive at børste Bølle (han vil bare slå alle former for kamme og børster ihjel, og også gerne hånden der holder dem) brugte jeg først en billig karte og senere en furminator. Jeg synes furminatoren var super god især når de fælder. Den tager rigtig mange løse hår.

(ville aldrig bruge en furminator på en semilanghår, men det er der jo heller ikke tale om her :))

[QUOTE=Bølles mor;1223312]Inden jeg måtte opgive at børste Bølle (han vil bare slå alle former for kamme og børster ihjel, og også gerne hånden der holder dem) brugte jeg først en billig karte og senere en furminator. Jeg synes furminatoren var super god især når de fælder. Den tager rigtig mange løse hår.

(ville aldrig bruge en furminator på en semilanghår, men det er der jo heller ikke tale om her :))[/QUOTE]
Hvorfor ville du aldrig bruge en Furminator på en semilanghåret kat?

Og jeg bruger så gerne furminatoren på mine semilangshårs katte (NFO).

Selvfølgelig ikke til de bliver helt hårløse, men den er god til at tage “løse” hår i fælde perioder. Både underuld og dækhår.

Jeg bruger den også til vores korthårede huskat. Igen super til at tage de “løse” hår med. Det eneste er at du ikke skal tage for mange strøg det samme sted, så er det min oplevelse at katten får en bar plet da den er ret effektiv.

Fordi jeg af opdrætter og andre har fået at vide at det ødelægger pelsen, da furminatoren nærmest skære hårene over. Jeg er derudover ganske tilfreds med det en sprat kam og en schäferstrigle kan udrette :slight_smile:

Nå, men altså bare lige for at sige hvad jeg selv synes om Furminatoren: Jeg synes den er super god, fordi den skærer hårerne over lige der, hvor problemet kan have startet. Jeg synes at det ville være uretfærdigt, hvis en af mine katte skulle døje med en pels, den ikke selv kan vaske og ordne.

Og jeg ser det som min opgave om opdrætter, at navigere i min races mange forskellige pelstyper. Ligesom jeg arbejder benhårdt for alle de andre emner, som min race muligvis kan bokse med, hvis der ikke selekteres fornuftigt. :slight_smile:

Jeg ser at Johnny “er blevet i godt humør af” mit sidste indlæg.

Og ja, nu hvor jeg igen kigger på den, tænker jeg også, “hold da op sikke en salgstale”.

Vote for me! Haha. :lol:

Jeg bruger faktisk også en schaferstrigle på kortkortede tætpelsede mille sammen med spratkammen - med rigtigt godt resultat. furminator, masonbørste etc er faktisk ikke særligt gode til hendes pels. Men kraftig er den og kort.

[QUOTE=Johnny;1223298]en god børste med vildsvinehår/alm svinehår er bare nr 1 syntes vi, lidt dyr i indkøb, men med de erfaringer vi har gjort syntes vi de er alle pengene værd
vi har den her og den er god syntes vi.

http://www.pitstoppets.dk/shop/yento-bristle-boerste-4081p.html[/QUOTE]

Den der tager ikke noget på en europé pels :slight_smile: Har selv en mason pearson børste, og den kan jeg godt spare mig med :høhø:

[QUOTE=Sheer;1223303]Kender du ikke Furminatoren? Katzenbürste & Katzenkamm günstig kaufen | zooplus

Den bør man have. :)[/QUOTE]

Oh, heller ikke fan! Jeg foretrækker klart en alm. karte eller lign. til at tage løse hår, fremfor noget med et skær, som skærer hårene over :slight_smile: (og vil også sige at skulle I overveje at udstille Willy engang så skal I især ikke bruge en furminator på ham) :slight_smile:

[QUOTE=Eife;1223355]
Oh, heller ikke fan! Jeg foretrækker klart en alm. karte eller lign. til at tage løse hår, fremfor noget med et skær, som skærer hårene over :slight_smile: (og vil også sige at skulle I overveje at udstille Willy engang så skal I især ikke bruge en furminator på ham) :)[/QUOTE]

Men min pointe er blot at mine katte er fan, fordi jeg med min Furminator evt. kan befrie dem for knuder, i de pelse som mangler den nemme hårstruktur.