Nu er jeg simpelthen nødt til at lave en afstemning ang brugen af kaffefløde i kattehusholdningen.
Bruger du kaffefløde ? (feks når du har killinger, eller på andre tidspunkter )
Nu er jeg simpelthen nødt til at lave en afstemning ang brugen af kaffefløde i kattehusholdningen.
Bruger du kaffefløde ? (feks når du har killinger, eller på andre tidspunkter )
Jeg bruger creme fraiche til at gøre torskerognen mere lind, ellers bruger jeg aldrig mælkeprodukter til mine katte.
Og det var faktisk kun dengang jeg havde killinger, at kattene gad at spise det, så nu laver jeg det slet ikke, men mon ikke det dukker op igen når Anabell engang har fået hendes første kuld.
jamen det gør jeg, det har jeg gjort siden mit første kuld i 1991, jeg starter med modenmælkserstatting, for at stille og roligt går over til kaffefløde, i starten brugte jeg de flaske man i sin tid kunne købe i Favør.
Jeg giver det også ind imellem til de store…
Nix - ingen kaffefløde. Der bruges en del gedemælk til killinger og morkat
Jeg bruger kaffefløde …Som en slags forkælelse, og det får mine killinger osse når de har nået en alder af 8 - 10 uger.
Mine striber er vilde med en skål kaffefløde i ny og næ, så hvorfor ikke lade dem få det ? - nu er der så heller ingen af mine katte som ikke tåler mælk. Jeg har aldrig set laktose reaktion hos hverken tidligere eller nuværende katte.
Det er helt sikkert at mine tøzer straks stjæler min mælk, hvis jeg har et glas stående - De er elektriske hvis de ser vi får dessert med flødeskum på. Og forestille sig, at man kan nyde en flødeis uden kattene forsøger at snige sig ind på den, vil være utopi
Jo da Alice det får mit kuld hver morgen, og de ELSKER det, måske er det derfor de er så tunge, den største vejer 2200 gram i en alder af 14½ uge, de to andre 2 kg. Det er da en fin vægt til exotics.
Det er forskelligt fra kuld til kuld syntes jeg, det her kuld ville ikke have cremefraice som jeg også plejer at bruge, og morkat, ja hun stjæler det også. Jeg har stemt* kun til killinger* fordi jeg køber det kun når jeg har kuld…kan finde på at købe creme fraice til drægtige hunkatte.
Her i huset bruges fløde (og det er piskefløde) kun hvis hunkatten under fødslen ser ud til at have knoklet så meget, at der er brug for ekstra kalorier i en fart. Fløden er så som oftest piftet op med lidt druesukker …
NP
Kan vi ikke bare få et nej, fremfor ALDRIG? Jeg bruger det ikke, men det er ikke fordi jeg har den helt vilde aversion mod det.
JA er svaret, både til killinger og voksne !
Har svaret ALDRIG, når nu nej ikke er en mulighed
Bruger gedemælk eller creme fraiche til mine, når de skal have lidt ekstra godt.
Dem af jer der bruger kaffefløde, hvorfor vælger I den magre kaffefløde? hvorfor ikke bruge den fuldfede piskefløde? Netop hunkatte med killinger og killingerne har da godt af det fuldfede produkt…
Jeg bruger ikke kaffefløde.
Men jeg har i tidernes morgen hørt, at skal de have piskefløde, skal fløden være blandet med vand :?
Mange katte tåler ikke komælk - det være sig fuldfed sødmælk eller mager minimælk - da de ikke kan omsætte de høje mængder af laktose.
Piskefløde og surmælksprodukter (fx ymer, A38, creme fraiche) - lavet på komælk - tåler katte godt, da der er mindre laktose i. Jeg ville til hver en tid vælge de fuldfede produkter til mine katte, hvis de overhovedet tilbydes (sur)mælkeprodukter.
Gedemælk indeholder vist mindre laktose, så det tolereres bedre, siger erfaringerne…
Som skrevet tidligere, så får mine katte nu osse tit almindelig piskefløde - Især når de selv stjæler det
At jeg vælger kaffefløden skyldes udlukkende, at jeg ikke ser det som opfedning …Jeg tilsigter store tunge killinger, men ikke fede killinger :-). I mit sidste kuld, var Gaia fuldstændig vild med kaffefløde, og hun fik en skål dagligt, ud fra devisen jo mere væske der indtages, des mere i run på mælkehanerne/amningen
Mine gider ikke piskefløde, jeg tror de finder det for fedt.
Men Ziggy får lidt kaffefløde hver dag og de andre får det et par gange om ugen
Jeg har kun en voksen kat der kan tåle piskefløde uden at få lind afførring, og det er min snart 10 år gamle huskat, som får en dl fløde hver dag. De andre får kun kaffefløde - killinger hver dag, de voksne et par gange om ugen.
en gang i mellem får de kaffefløde… men oftere creme fraice eller a38
Mine får indimellem piskefløde, og oftere creme fraiche eller andre mælkeprodukter i mindre mængder, jeg oplever ingen ændring i afføring hos dem efter indtagelse
Eva, jeg har også altid sværget til creme fraice 18 % men mine killinger kan ikke lide det, de tåler helt fint ufortyndet kaffefløde, der er ingen tyndsplat
Kunne aldrig drømme om at bruge kaffefløde eller andre mælkeprodukter til mine katte eller mig selv for den sags skyld