Bughindebetændelse

Jeg synes ikke I skal vente så længe på at kontakte dyrlægen. Hvis han bliver blålig på maven kan det tyde på der er ved at sive blod ud i bughulen og hvis det er, kan det pludseligt gå stærkt. Det kan måske også forklare hvis han har smerter.

Marina

[quote=StarZoo;515216]
Er der nogle der kan anbefale en god (vagt)dyrlæge i Sønderjylland med forstand på FIP?[/quote]
Kan ikke lige komme i tanker om én - men for din egen skyld, så undlad Gråsten i dette tilfælde…! Du er i Kruså - hvad med at overveje Flensburg? Om ikke andet så vil prisen givetvis være mere menneskelig end på den danske side…
VH
Susanne

En anden markant ting ved FIP er også at de bliver “skarpe” henover ryggen,rygsøjlen kan mærkes meget tydelig fordi huden er spændt ud pga væsken i bughulen.
Rigtig god bedring med mislingen.

[quote=Susanne W;515220]Kan ikke lige komme i tanker om én - men for din egen skyld, så undlad Gråsten i dette tilfælde…! Du er i Kruså - hvad med at overveje Flensburg? Om ikke andet så vil prisen givetvis være mere menneskelig end på den danske side…
VH
Susanne[/quote]

Okay tak…

Jeg er ikke så fantastisk til tysk, så jeg vil helst et sted hen hvor jeg kan forklare mig 100% og forstå 100% hvad dyrlægen siger til mig…

Jeg spørger lige en god bekendt nede i din ende af landet - håber på hurtigt svar!
VH
Susanne

[quote=Susanne W;515220]Kan ikke lige komme i tanker om én - men for din egen skyld, så undlad Gråsten i dette tilfælde…! Du er i Kruså - hvad med at overveje Flensburg? Om ikke andet så vil prisen givetvis være mere menneskelig end på den danske side…
VH
Susanne[/quote]

Hvad er der galt med Gråsten? Er de ikke dygtige nok?

Nej kan jeg måske regne ud, når det er dem der har taget den prøve, hvor der kommer svar på onsdag… :S

Den eneste dyrlæge/og dyrehospital i Kruså, jeg kan finde frem til, er Hokkerup Dyrehospital.
Jeg ved selvfølgelig ikke, om det er det sted, du har konsulteret, men jeg ville altså være ret betænkelig ved at benytte en dyrlæge, der ikke bare ét sted på sin side nævner ordet “kat”, men til gengæld har flere undermenuer om hunde.

Hvis du ikke har mulighed for at krydse grænsen (pas på Doktor Dyredød), ville jeg tage længere nord på.

Er sikker på, at nogen herinde kan anbefale dig dyrlæger med god erfaring med katte.

Jeg er bange for, at din kat har brug for hurtig hjælp for ikke at komme til at lide.

Jeg ved at de i Sønderborg har ihvertfald én dyrlæge som er ret godt inde i katten og dens sygdomme…

Og udover det, synes jeg de er ret flinke…

Ellers er der én i Åbenrå som efter sigende skulle være bragende dygtig, men ham kender jeg intet til.

Haderslev dyrehospital er godt nok langt væk, men de er heller ikke de værste, og de plejer at være super gode til at forklare tingene så man forstår dem…

Men ellers er Sønderjylland et lortested at være katte-ejer, for der er langt imellem de dygtige Smådyrs-dyrlæger…

Jeg har før set den der misfarning af huden, men i det tilfælde drejede det sig om en monster stor indvendig byld (på størrelse med en kokosnød!). Det tog også sin tid at få stillet diagnosen. Og der var mistanken også orm, våd FIP, bughindebetændelse mm, netop fordi killingens bug blev meget meget meget stor…

Så der er flere ting i spil. Men jeg er enig med de andre i, at der er meeeeget lang tid til Onsdag, og at det kan udvikle sig meget hurtigt hvis det skulle være FIP.

[quote=Mega;515269]Hvis du ikke har mulighed for at krydse grænsen (pas på Doktor Dyredød), ville jeg tage længere nord på.
[/quote]

Jamen jeg har skam muligheden for at krydse grænsen… Det er bare, hvis der ikke er en på hospitalet/klinikken der snakker dansk, har jeg meget svært ved at skulle forklare på tysk hvad Simba fejler, hvad der er mistænkt, og hvad en anden dyrlæge har gjort.
Samt prøve at forstå hvad de fortæller mig.

Hvem er doktor Dyredød? :S

http://www.rodekro-dyreklinik.dk/

Ham her er meget behagelig, og dygtig (jeg har brugt ham til at få neutraliseret hittemisser et par gange)

Har fra andre hørt at han er ret dygtig…

Er dog i tvivl om han har døgnvagt, men det står der jo på hjemmesiden.

Jeg ved godt det langt at køre, men det er jo værd at køre efter en som har noget forstand, og som gider forklare sig…

Har dyrlægen givet katten antibiotika?

Her kan man også spørge efter en smådyrs-dyrlæge, for så vidt jeg ved er de inddelt i teams, med specialer…

Ja han fik en sprøjte med antibiotika igår, og jeg skal give ham piller 2 gange om dagen i 5 følgende dage (han har fået idag)

Vær i hvert fald meget opmærksom på ham, for begynder han at blive urolig, prøver på at gemme sig og siger mærkelige lyde med store, mørke øjne, er det tegn på voldsomme smerter.

Har du nogen fornemmelse af, om antibiotikaen har virket :?

StarZoo - Prøv at google Dr. Dyredød, der kommer en del links om denne dyrlæge

Nej ikke rigtig. Kommer an på hvor hurtigt den skal virke, for hvis den burde have virket nu, ville jeg sige at den ikke virker.

Jeg har lige snakket med en vagtdyrlæge fra Sønderborg-Gråsten dyrehospital, og han sagde at grunden til maven var blålig, kunne enten være fordi huden var udspilet, eller pga stikket (hvor væsken blev taget ud) eller i værste tilfælde at der var ved at gå koldbrand i det, men så ville katten beklage sig meget. Og det gør Simba ikke.

Jeg spurgte også ind til prøven, og fortalte at jeg havde hørt, at man kunne have en god fornemmelse af at se på væsken om Simba havde FIP. Og han sagde at de sendte den til et laboratorie i tyskland, for at få et mere præcist svar.

Han sagde at så længe Simba spiste, drak og brugte bakken var det et godt tegn, og vi aftalte at jeg fortsatte med at give metacam som smertestillende.

Puhha! Det er så ulideligt med uvished :ked:

Er stadig nysgerrig, hvem er dr. dyredød???

Okay jeg kigger lige

Puha - han ligner meget min Midas, som blev aflivet i sommer pga. FIP… :ked:

Jeg giver dermed de andre ret - det ligner desværre alt for meget… Har du tjekket hans slimhinder? Kig på hans tandkød og tryk evt. på det for at se om der kommer blod til, som der skal. Midas’ var helt hvide, og der kom intet blod til når dyrlægen trykkede, hvilket var med til at bekræfte mistanken. Derudover den nævnte skarphed over ryggen og væskeudtræk, som havde “den rigtige farve og struktur” som også nævnt i tråden.