Burde man egentlig det? (Hospitalstaske)

Ohøj :slight_smile:

Jeg tænkte på…

Det SKER at man ryger på hospitalet og så står man der uden ting og sager.

Marts sidste år, røg jeg med Ambulance til hospitalet i Næstved.

Ambulancen var der i løbet af 0,5 og jeg nåede derfor ikke at pakke noget som helst.

Jeg havde ikke været i bad. Dvs mit hår var fedtet og mit tøj var nok os derefter.

Hospitalet tilbød mig at gå i bad derude… Men det ville jeg ikke… For det kunne være lidt det samme når jeg skulle have det samme beskidte tøj på igen.

Jeg lå derude i 2 dage… og jeg synes det var ret træls ikke at kunne komme i bad og få rent tøj på.

Så til spørgsmålet… Burde man egentlig have en taske stående til hvis uheldet er ude og man bare skal afsted med det samme?

I så fald skulle jeg nu have haft en pakket taske stående i knap 40 år, uden nogensinde at have haft brug for den :slight_smile:

Hehe ja… Men det sker jo at uheldet er ude, som ved mig. Og der synes jeg det var træls at være så beskidt… :stuck_out_tongue:

Hvis uheldet er ude, så har man da forhåbentlig et familiemedlem der kan sørge for at man får de ting man har brug for :slight_smile:

jeps - det har jeg…

i den ligger tøj til 2 dage, undertøj til 4, min laptop backup, en ekstra strømforsyning toiletting og en mobillader

hvis der opstår brand - så er det eneste jeg skal huske min laptop, den taske, min håndtaske og kattene…

jeg kan være ude i løbet af 30 sek… med kattene og hele mit liv på en backup

Du kunne vel bruge hospitalets tøj mens du var indlagt ?

Jeg ville nok forvente, at der var nogen der kunne hente det til mig derhjemme, som jeg manglede -shhhh

Jeg boede på det tidspunkt i Nakskov, og blev indlægt på Næstved sygehus. Prøv at skriv det på krak… Ingen kom til mig :slight_smile:

[quote=Skattekat;78065]Du kunne vel bruge hospitalets tøj mens du var indlagt ?

Jeg ville nok forvente, at der var nogen der kunne hente det til mig derhjemme, som jeg manglede -shhhh[/quote]

De har jo ikke rigtig noget tøj. De har bare trusser… De har ikke t-shirts osv… Tror jeg da ikke? :stuck_out_tongue:

Anyway… jeg blev ihvertfald ikke tilbudt noget :slight_smile:

[quote=Miss T;78064]jeps - det har jeg…

i den ligger tøj til 2 dage, undertøj til 4, min laptop backup, en ekstra strømforsyning toiletting og en mobillader

hvis der opstår brand - så er det eneste jeg skal huske min laptop, den taske, min håndtaske og kattene…

jeg kan være ude i løbet af 30 sek… med kattene og hele mit liv på en backup[/quote]

Lækkert :slight_smile:

Nu kunne man jo sørge for at gå i bad, hver dag, så man ikke er beskidt når man ankommer :wink:

[QUOTE=Natascha;78068]De har jo ikke rigtig noget tøj. De har bare trusser… De har ikke t-shirts osv… Tror jeg da ikke? :stuck_out_tongue:
[/QUOTE]

Jeg har været indlagt i forbindelse med at skulle have mine børn - og der var masser af hospitalstøj.
Faktisk troede jeg ikke man måtte ligge i sit eget tøj på hospitalet :?

Da jeg blev indlagt akut fik jeg gemalen til at køre hjem og pakke en taske med rent tøj, tandbørste og andre uundværlige fornødenheder.

Det er vist lidt forskelligt om man må bruge sit eget tøj eller ej. Sidst jeg blev opereret blev jeg tilskyndet til at bruge mit eget tøj da jeg var frisk nok til at gå lidt rundt.

[quote=Vivi_Fletcher;78076]Jeg har været indlagt i forbindelse med at skulle have mine børn - og der var masser af hospitalstøj.
Faktisk troede jeg ikke man måtte ligge i sit eget tøj på hospitalet :?[/quote]

De gange jeg har været indlagt, er jeg da også med det samme blevet iført et par dejligt store praktiske underbenklæder (tror jeg det hedder i det sprog -tihi) og “skjorte” - og når man er blevet opereret, kan man også få stramme strømper helt op til knæene -devilangel

[quote=Vivi_Fletcher;78076]Nu kunne man jo sørge for at gå i bad, hver dag, så man ikke er beskidt når man ankommer :wink:

Jeg har været indlagt i forbindelse med at skulle have mine børn - og der var masser af hospitalstøj.
Faktisk troede jeg ikke man måtte ligge i sit eget tøj på hospitalet :?[/quote]

Jo man må gerne have sit eget tøj på, men det afhænger af hvilken afdeling man er på.
Hvis der er mange nyopererede, så mener jeg at man skal have hospitalstøj på, for at minimere risikoen for infektioner.

Men Natascha - du skriver jo selv at hospitalet tilbød dig at gå i bad derude. Det er da om ikke andet bedre at være nyvasket, end at være svedig og føle sig træls :? Op i R**** med, at man skal have det beskidte tøj på - bare det at man er ren - det giver nu en gang noget mere end slet ingen ting -thumbs

og så er der os der går i bad om aftnenen… og hen på eftermiddagen godt kan glæde sig til det daglige bad…

meeeeen sidst jeg røg på hospitalet - der var kl 7 om aftenen og jeg havde limet begge øjne sammen med neglelim fordi flasken var smuttet…

så ikke alene kunne jeg ikke se at finde min taske - jeg kunne heller ikke ringe til nogen … for jo - 112 kan man godt når man kender sin telefon - men derudover kniber det… og der var nul hjælp for den var på lydløs

så det kan godt være en trist affærere selv om man bader hver dag

neglelim i øjnene, det lyder da ikke helt ufarligt :eek:

[quote=Miss T;78064]jeps - det har jeg…

i den ligger tøj til 2 dage, undertøj til 4, min laptop backup, en ekstra strømforsyning toiletting og en mobillader

hvis der opstår brand - så er det eneste jeg skal huske min laptop, den taske, min håndtaske og kattene…

jeg kan være ude i løbet af 30 sek… med kattene og hele mit liv på en backup[/quote]

-LOL -LOL …hvad med at få en førerhund ned i den taske også -LOL-LOL

UNDSKYLD, men hold da helt fest en historie. Jeg tror altså, at de taler om dig endnu på skadestuen - når de har set tilstrækkeligt med brækkede arme og ben, flænger der skal syes osv. - så tror jeg din historie er en af dem: “Kan I huske hende med de sammenlimede øjne”.

Sorry -kramer

det er det heller ikke… for lidt af det ramte inde i øjet og satte sig på indersiden af øjenlåget og ridsede hornhinden - resten ramte øjenlågene som klistrede helt sammen

men efter 3 dage med konstant tilførsel af kloramfenikol havde tårevæsken løsnet limen så meget at øjnene kunne komme op og limresterne faldt ud…

men yndigt var det…

snak om at være afhængig af bedre halvdel…

så jo - jeg er stor tilhænger af hospitalstasker… jeg synes ofte de er meget brugbare :S

Ja, og man kan naturligvis også være syg, så man ikke lige går i bad dagligt osv osv
Folk skal da pakke en taske, hvis de synes det er nødvendigt - jeg har bare aldrig haft brug for det, så jeg synes det er temmelig unødvendigt :slight_smile:

[QUOTE=Charlotte Oeh.;78090]-LOL -LOL …hvad med at få en førerhund ned i den taske også -LOL-LOL
[/QUOTE]

jeg tror du har fat i noget der Charlotte - nogen der har en trænet hund i overskud ?? -LOL

Jeg går i bad hver dag… Og det sker om aftnen. Der er nogen tilfælde hvor jeg går i bad hveranden dag… Og det var altså lige den dag. Jeg skulle faktisk lige til at i bad da uheldet skete.

Annette - Det har du fuldstændig ret i. Men jeg synes alligevel det var lidt klamt at komme ud af et rent bad og så tage møgbeskidt tøj på… Men du har helt ret :wink: