Burde man egentlig det? (Hospitalstaske)

[quote=Temple Bar;78148]Den slags skjorter har jeg nu aldrig oplevet på danske sygehuse :? Jeg har været indlagt et par gange og min mor har været på indtil flere hjerteafdelinger på Sjælland og ingen af os har nogensinde fået tilbudt andet end de skjorter, der har knapper hele vejen ned.

I stedet for at vente på at blive tilbudt - hvad så stadig undrer mig, at du øjensynlig ikke blev - kunne du jo også have spurgt efter noget tøj :? Sygeplejerskerne er som hovedregel rigtig søde og hjælpsomme :)[/quote]
Jep vi er både søde og hjælpsomme, og mangler én noget tøj som man ikke har f.eks en speciel skjorte til gipsarme, ja så finder vi bare nogen der har sådan nogen…
Ulempen ved hospitalstøj er at det sidder meeeeget løst og ofte vasket til uformelighed og ingen elastikker i strømperne.
Men jeg har en fetisch… jeg elsker deres netundertrøjer/net t-shirts -tihi De er gode at have på!!!

ja det er de - på nogle afdelinger. På andre afdelinger har de så travlt og er så stressede at jeg godt kan forstå der slet ikke er overskud til det…

har prøvet begge dele - på gynækologisk nat akut 4042 på riget sad en kær sygeplejerske ved navn Marina og holdt mig i hånden det meste af en nat fordi jeg var helt knust

og på Herlevs gastro afdeling lå jeg i 2½ timer og kaldte på en sygeplejerske uden at er kom nogen - og de han endelig kom var han så sur så han intet hørte af det jeg sagde og beskyldte mig for at være pivet og sagde at jeg ikke ville få smertestillende før 2 timer senere…

så det er både op og ned om man har held til at bede om noget…

jeg ville nok i syg tilstand ikke kunne bede om ret meget hvis jeg mødte sådan en mand igen… for det tager helt modet fra en…

man kan ikke alle være lige så heldige som min far da han lå på rigets hjerteafdeling - hver gang plejerne havde 5 min var de inde hos ham for at sludre :slight_smile: selv med mig da jeg besøgte ham…

hos dem ville man slet ikke skulle bruge en hospitalstaske - de havde tryllet det frem tror jeg

Altså i Sønderjylland findes der både t-shirts, busker, skjorter, undertøj og morgenkåber i alle størrelser på sygehusene -thumbs

[QUOTE=Miss T;78174]ja det er de - på nogle afdelinger. På andre afdelinger har de så travlt og er så stressede at jeg godt kan forstå der slet ikke er overskud til det…

har prøvet begge dele - på gynækologisk nat akut 4042 på riget sad en kær sygeplejerske ved navn Marina og holdt mig i hånden det meste af en nat fordi jeg var helt knust

og på Herlevs gastro afdeling lå jeg i 2½ timer og kaldte på en sygeplejerske uden at er kom nogen - og de han endelig kom var han så sur så han intet hørte af det jeg sagde og beskyldte mig for at være pivet og sagde at jeg ikke ville få smertestillende før 2 timer senere…

så det er både op og ned om man har held til at bede om noget…

jeg ville nok i syg tilstand ikke kunne bede om ret meget hvis jeg mødte sådan en mand igen… for det tager helt modet fra en…

man kan ikke alle være lige så heldige som min far da han lå på rigets hjerteafdeling - hver gang plejerne havde 5 min var de inde hos ham for at sludre :slight_smile: selv med mig da jeg besøgte ham…

hos dem ville man slet ikke skulle bruge en hospitalstaske - de havde tryllet det frem tror jeg[/QUOTE]

Helt enig med dig Miss T. Da min mor lå på intensiv, var de bare så søde både overfor hende og overfor os.

Da hun så blev flyttet ned på medicinsk, var der godt nok nogle gimper imellem. Det var bare vendt 180 grader.

Jeg ved godt at på intensiv kan det jo gå begge veje, og sygeplejerskene måske SKAL have mere overskud der.
Men på medicinsk var der bare lukket for venligheden og forståelse-tommelned

Jeg har været på hospitalet 2 gange, kun den ene var ikke “planlagt” og det var da jeg skulle føde.
Nu er jeg så typen som altid venter med at få ordnet mine ting i sidste øjeblik, så jeg skulle selvfølgelig pakke med veer -doh

Men da jeg havde født, havde jeg må ingen måde lyst til at have mit eget tøj på -tihi
Var lykkelig for deres str. xxxL underbukser og alt andet -tihi

Nu har jeg også ligget på Næstved sygehus , de har undertøj , skjorter, morgenkåber mm… Har aldrig set nogle gå halvnøgen deropppe :S

Da jeg fik fjernet min bryst , have jeg da både morgekåbe , skjorte plus undertøj fra Næstved sygehus af som er på alle afd.

[quote=Miss T;78174]j
man kan ikke alle være lige så heldige som min far da han lå på rigets hjerteafdeling - hver gang plejerne havde 5 min var de inde hos ham for at sludre :slight_smile: selv med mig da jeg besøgte ham…
[/quote]

Ja sådan er det også med min far når han er til årskontrol på riget (i hjerteafd.) Det super hyggeligt og rart at vide de har overskuddet til det :slight_smile:

Og ang. hospitaltaske så har min far altid en toilettaske med de mest vigtige ting og et enkelt sæt tøj. Just in case

synes det er meget fornuftigt at have en stående hvis man er uheldig tit (Miss T -tihi), eller har en sygdom eller får lavet noget andet på hospitalet.

uha, de gange jeg har været så uheldig, har jeg ikke været der hjemme… og har alligevel været nød til at ligge i sengen…
og jo der er tøj på hospitalet… undertøj, strømper osv, ikke særligt pænt men brugbart, og så har de morgenkårber…

jeg ved ikke hvad det er med mig og køretøjer, første gang var det en knalleret der kørte overfor rødt, anden gang var det en firhjuldstrækker der åbenbart trode at det var en driv’in grillbar…så hun valgte at køre ind og pakerer i mit køkken på et spisested…

Det gør jeg skam også… Problemet er bare, at jeg har størst risiko for at komme ud for et uheld eller lignende, når jeg er afsted på den lange tur med Dise og/eller nanna om formiddagen - og jeg er sjældent i bad inden den tur! Mest fordi jeg meget ofte kommer til at svede uhæmmet og egentlig ike gider at gå i bad to gange indenfor et par timer (og så er det hundekoldt med vådt hår lige i øjeblikket)…
Så jeg håber virkelig ikke, at jeg brækker et ben eller lignende på en luftetur:D

Og nej… tanken om at have en taske stående klar hr aldrig strejfet mig… og jeg vil heller ikke begynde at have en.