Burgardiner og gardinspiraler

Jeg har fået fniller!!!
Burgardiner og gardin spiraler… så skal de strækkes, så kan de ikke nå omkring burstængerne, så sidder de fast i stoffet osv.
Jeg ønsker en let og elegant løsning, hvor man ikke nødvendigvis skal få hekseskud af at stå med hele overkroppen inde i buret.
“Vupti op, vupti ned konceptet” efterlyses…

har du en fantastisk løsning, så kom med dit indput, gerne med billede, hvis du har… eller evt en detaljeret beskrivelse :slight_smile:

Bukseelastik med gardindippedutter i enderne :thumbup: De kan strækkes i det uendelige - næsten.

Hmm… Jeg elsker gardin bånd med de der dimser, fordi de er så nemme at tilpasse, og bruger da heller ikke mange minutter på at sætte burdgardiner op alt i alt, men skal altså enten lige have overkroppen ind for at fastgøre de der ca. 10-11 dimser…
Ned tages de bare ovenfra, man vipper den lige rundt og så ryger den af…
Men jeg ved at andre er fortalere for helt andre løsninger -høhø

Og her kommer så behovet for detaljering :tihi:
En bukselastik hele vejen igennem, eller syet på i hver ende/side? Details for Dummies please :fin:
En gardindippedut… krog?

[quote=Eife;375189]Hmm… Jeg elsker gardin bånd med de der dimser, fordi de er så nemme at tilpasse, og bruger da heller ikke mange minutter på at sætte burdgardiner op alt i alt, men skal altså enten lige have overkroppen ind for at fastgøre de der ca. 10-11 dimser…
Ned tages de bare ovenfra, man vipper den lige rundt og så ryger den af…
Men jeg ved at andre er fortalere for helt andre løsninger -høhø[/quote]
Sådan nogen man hænger gardinerne op i gardinstangen med, altså sådan nogen clips-agtige nogen?

[quote=Rita;375190]Og her kommer så behovet for detaljering :tihi:
En bukselastik hele vejen igennem, eller syet på i hver ende/side? Details for Dummies please :fin:
En gardindippedut… krog?[/quote]

Bukseelastik hele vejen igennem :thumbup:

Hvis du skal sætte almindelige gardiner op på en almindelig gardinstang derhjemme, bruger du gardindippedutter, der først går igennem det hvide bånd på gardinerne (jeg kender det i hvert fald kun som hvidt) og derefter igennem de dimser, der sidder på stangen. Hvis man bare sørger for at placere stangen fra buret i ombukket, bliver de siddende hele udstillingen - en, to, vupti :smiley:

Jeg har lavet alle mine med sådan en elastik i en løbegang - hvor jeg så sætter en bukse hæfte i hver ende/side - det er super nemt… :slight_smile:

Rita - Ja, lige præcis. De kan nemlig flyttes rundt efterbehov :slight_smile:

Min favoritløsning er gardinrynkebånd (som man altså ikke behøver rynke :høhø:) og så 4-finger kroge fra Jysk: Metalhægter 4-finger t/decobånd 10stk/pk | JYSK

Til et enkeltbur kan man klare sig med 9 kroge, 3 til hver side, til dobbeltbur synes jeg lige der skal 2 mere til for at baggardinet hænger pænt :ok:

Et bukse hæfte, hvad er det?

Jeg er begyndt at bruge såfan nogle klemmer med kroge (købt i Ikea) Så sætter jeg klemmen på gardinet og krogen på buret. Jeg slipper for at sy løbegang og bånd fast. Og så kan jeg få gardinerne til at passe hvad enten der er ring opstilling eller alm opstilling og kan og så folde hvis jeg skulle få ey hjørne bur. Jeg har droppet alt det andet. Ellers syntes jeg evas løsning er den næstbedste:)

Billeder!

Mine har en elastik syet på i toppen, og så er der brugt nogle kroge. På de korte gardiner til siderne er der en krog i hver ende, og de lange til bagsiden har også en krog i midten:

Sådan en her… :slight_smile:

godt så billede kom ikke med… :S
prøver lige igen…

hmm - prøv at kig i mit fotoalbum… :slight_smile:

[quote=DK Thomani;375260]Mine har en elastik syet på i toppen, og så er der brugt nogle kroge. På de korte gardiner til siderne er der en krog i hver ende, og de lange til bagsiden har også en krog i midten:

[/quote]

De kroge som Thomani har brugt her - det kaldes for buksehægter… :slight_smile:

Jeg bruger noget lignende - det er “klemmer” i metal - som jeg simpelthen klemmer ned over gardin og bur samtidig. Meget hurtigt og nemt og jeg køber simpelthen et stort stykke stof der kan bruges til alle størrelser bur og så klipser jeg det på efter behov - der er bare blevet SÅ meget nemmere. :yah:
Ikke mindst når man som jeg udstiller så mange mærkelig steder er det det helt perfekte og det kan sagtens blive pænt ( man kan faktisk skjule klipsene så de ikke kan ses udefra.). Man kan også bruge klipsene ned ad siden hvis man vil have gardinerne til at sidde bedre fast ned af siderne eller samles et eller andet sted eller - mulighederne er utalige og meget fleksible, intet forarbejde ( jeg syr ikke gardinerne mere) og eneste udgift er stoffet og klipsene ( som jeg godt nok har købt i USA).

Teresa

Helt enig. Dog syr jeg stadig så kanterne ikke trævler. Og ja man kan ikke se klemmerne de dækkes af top stykket. :slight_smile:

Den nemme - og dyre :slight_smile: løsning, køb en sturdi :D:D

KH
Linda