Burmeser i en 1V lejlighed?

Med den mængde henvendelser, der kommer for øjeblikket kan det nu sagtens være, Tines killinger er reserveret, inden der overhovedet er “besøgstid” :slight_smile: Og så kan man forelske sig lige så tosset man vil :wink:

Så har jeg besøgt Eva og hendes skønne bumser :tihi: Jeg nåede knap nok ind af døren, før jeg blev budt velkommen af Smaug og efter 20-30 sekunder kom også lille Fizban og hilste på :slight_smile: Det var sjovt at se hvor meget burmesere faktisk minder om min store hankat - jeg tror, det vil være et perfekt match! Og så må jeg sørge for ikke at have de pæne krukker i vindueskarmen, hvis der er fluer i lejligheden fnis

Mette: Jeg vil meget gerne også besøge dig og dine katte :slight_smile: Jeg burde kunne låne min mors bil en dag, og så er Slangerup jo ikke langt væk. Er der nogle dage i juni, der passer dig godt?

Det skal nok helst være i en weekend, men umiddelbart er jeg hjemme alle weekender bortset fra 23-24. juni, hvor jeg er på udstilling i Rødovre :slight_smile:

[QUOTE=Charlotte;862709]Så har jeg besøgt Eva og hendes skønne bumser :tihi: Jeg nåede knap nok ind af døren, før jeg blev budt velkommen af Smaug og efter 20-30 sekunder kom også lille Fizban og hilste på :slight_smile: Det var sjovt at se hvor meget burmesere faktisk minder om min store hankat - jeg tror, det vil være et perfekt match! Og så må jeg sørge for ikke at have de pæne krukker i vindueskarmen, hvis der er fluer i lejligheden fnis
[/QUOTE]

Det var rigtig hyggeligt og det synes kattene også :slight_smile: Ja det der med fluer i vindueskammen… så flyver planter og alt andet til alle sider :tihi: Og Smaug fylder jo alligevel en del når han sådan kommer flyvende :stuck_out_tongue:

Jeg prøver at høre min mor i næste uge, om hvornår jeg kan låne bilen :slight_smile: Ved du hvor mange burmesere, der er med i Rødovre?

Indtil videre kender jeg kun til én dansk, men der kommer også en svensker, som har både burmeser og bombay - hvad hun tager med, ved jeg dog ikke :slight_smile:

Jeg må se om jeg kan få tid til at se hvad der dukker op :slight_smile:

Dejligt at læse at du er blevet “bidt” af en gal burmeser.

Synd du ikke bor tættere på, for jeg har verdens skønneste 1½ år gamle hankastrat der leder efter en ny ejer og med katteselskab.

Han ville sagtens kunne være i en lille lejlighed hans fornemste opgave er nemlig at sørge for at hans ejer ikke fryser på maven og lårene, der ligger han altid -)

KH
Linda

[QUOTE=mea culpa;863075]Dejligt at læse at du er blevet “bidt” af en gal burmeser.

Synd du ikke bor tættere på, for jeg har verdens skønneste 1½ år gamle hankastrat der leder efter en ny ejer og med katteselskab.

Han ville sagtens kunne være i en lille lejlighed hans fornemste opgave er nemlig at sørge for at hans ejer ikke fryser på maven og lårene, der ligger han altid -)

KH
Linda[/QUOTE]

Hvis nu Charlotte kommer op og besøger mig, så kan Sander da i hvert fald “sælge” farven :slight_smile: - og mine kunne i hvert fald sagtens allesammen vise, at burmesere ikke bliver gamle før tid :slight_smile:

En Burmeser er en klog, kærlig og ikke mindst intelligent kat. Jeg har én af slagsen. Min dejlige burmeser kræver megen omsorg, så hvis du har det - så er det ingen problem at have denne dejlige race i en 1. værelses lejlighed.

Linda: Han ser dejlig ud :slight_smile: Jeg vil dog slet ikke turde anskaffe en kat, der har tendens til at dominere andre katte. Det kunne godt ende i slåskampe herhjemme :confused:

Tullefnus: Dejligt at høre fra endnu en burmeser-ejer :slight_smile: På hvilken måde kræver din kat omsorg? Er det en alene-kat?

Ingen burmeser bør være alene - jeg har kun hørt om en enkelt som virkelig ikke trivedes sammen med andre katte…
99,9999% af alle burmesere elsker “bunker” :slight_smile:

min tidligere burmeser Devouee var social - ja nærmest “tvangs omsorgsfuld” over for mig og min hankastrat :tihi: jo længere ind under min t-shirt hun kunne komme om natten, jo bedre :slight_smile: jo mere sammenfiltret hun kunne ligge med Yasha, jo bedre :smiley:
Men jo - hun kunne da også ligge alene, hvis Yasha gik - men hun ville helst ligge med nogen - mennesker eller kat, hun var ikke så kræsen :tihi:

Hvor lyder Devouee da bare skøn! Elsker når min kat lægger sig under dynen, så hvis det er et generelt træk, vil det bare være et hit :smiley:
En burmeser hos mig ville heller ikke blive alenekat. Men det virker til at Tullefnus’ burmeser er alene, så tænkte det måske var derfor den krævede MEGET omsorg. Min anden kat kræver også en del omsorg, men får også meget dækket af sin katte-ven :slight_smile:

[QUOTE=Charlotte;865919]Hvor lyder Devouee da bare skøn! Elsker når min kat lægger sig under dynen, så hvis det er et generelt træk, vil det bare være et hit :smiley:
En burmeser hos mig ville heller ikke blive alenekat. Men det virker til at Tullefnus’ burmeser er alene, så tænkte det måske var derfor den krævede MEGET omsorg. Min anden kat kræver også en del omsorg, men får også meget dækket af sin katte-ven :)[/QUOTE]

EvaMH havde også Smaug som enekat i starten - og hun aktiverede og aktiverede og aktiverede - men indså relativt hurtigt, at energien skulle bruges på at få tilladelse til to katte i stedet :slight_smile:

Uanset at mine katte nogle gange ligger alene og sover, kan jeg ikke forestille mig nogen af dem være tilfredse med at være enekat, hverken hos mig eller i et nyt hjem. Og en eventuel ny ejer ville da også få sin sag for…

[QUOTE=Charlotte;865657]Linda: Han ser dejlig ud :slight_smile: Jeg vil dog slet ikke turde anskaffe en kat, der har tendens til at dominere andre katte. Det kunne godt ende i slåskampe herhjemme :confused:

Tullefnus: Dejligt at høre fra endnu en burmeser-ejer :slight_smile: På hvilken måde kræver din kat omsorg? Er det en alene-kat?[/QUOTE]

Nja, han dominerer nu ikke nogen, han er en rigtig kylling, det er kun hans mor han ikke kan tåle, og hun ikke ham.

Nå, men bortset fra det, har min skat fundet en ny familie, så det er dejligt :slight_smile:

Held og lykke med at finde en dejlig kat.

KH
Linda

Fandt du et sted hvor du kunne leve med hankattens forhold, eller hvordan gik det?

KH
Linda

[QUOTE=PiaB;865759]Ingen burmeser bør være alene - jeg har kun hørt om en enkelt som virkelig ikke trivedes sammen med andre katte…
99,9999% af alle burmesere elsker “bunker” :slight_smile:

min tidligere burmeser Devouee var social - ja nærmest “tvangs omsorgsfuld” over for mig og min hankastrat :tihi: jo længere ind under min t-shirt hun kunne komme om natten, jo bedre :slight_smile: jo mere sammenfiltret hun kunne ligge med Yasha, jo bedre :smiley:
Men jo - hun kunne da også ligge alene, hvis Yasha gik - men hun ville helst ligge med nogen - mennesker eller kat, hun var ikke så kræsen :tihi:[/QUOTE]

Åh, hvor kan jeg kende din beskrivelse. Jeg har for første gang i mange år kun en enkelt burmeser og det kan virkelig mærkes på hende, at hun savner en ven med samme putte- og sovetrang som sig selv. Ganske vist har jeg 5 andre katte og hun kan da også putte med flere af huskattene, men det er bare ikke det samme som en anden burmeser. Huskattene vil jo gerne ud i vind og vejr engang imellem. Burmesere har noget særligt hule-hyggeri sammen :hjerte:

Hun har nu overført meget af sin puttetrang til mig. Godt nok har hun altid gerne villet putte med under dynen, men det har igennem de sidste år (siden hendes ultimative putteven, Sofus, blev aflivet:ked:) nærmet sig et næsten desperat niveau…Hun får selvfølgelig sin vilje :hjerte: Men det er nok ikke alle, der kan leve med så krævende og nærgående en kat som hende. Jeg sover aldrig uden en lille chokoladebrun kat under dynen :besvimer: :tihi:

Med det jeg har hørt om burmesere og puttetrang, synes jeg altid man bør overveje at anskaffe to af slagsen - for jeg er ikke sikker på andre katte har helt samme behov. Måske lige med undtagelse af siam-orientalere.

:hjerte::hjerte::hjerte:[QUOTE=Beydana;866142]Åh, hvor kan jeg kende din beskrivelse. Jeg har for første gang i mange år kun en enkelt burmeser og det kan virkelig mærkes på hende, at hun savner en ven med samme putte- og sovetrang som sig selv. Ganske vist har jeg 5 andre katte og hun kan da også putte med flere af huskattene, men det er bare ikke det samme som en anden burmeser. Huskattene vil jo gerne ud i vind og vejr engang imellem. Burmesere har noget særligt hule-hyggeri sammen :hjerte:

Hun har nu overført meget af sin puttetrang til mig. Godt nok har hun altid gerne villet putte med under dynen, men det har igennem de sidste år (siden hendes ultimative putteven, Sofus, blev aflivet:ked:) nærmet sig et næsten desperat niveau…Hun får selvfølgelig sin vilje :hjerte: Men det er nok ikke alle, der kan leve med så krævende og nærgående en kat som hende. Jeg sover aldrig uden en lille chokoladebrun kat under dynen :besvimer: :tihi:[/QUOTE]
Jeg kender også beskrivelsen her hvor Oline efterhånden er eneste burmeser, - - men heldigvis er min Singapura’er også “bunkekatte” ( og under dynen.katte) , - - men ja, en burmeser bør aldrig være alenekat, - den er så omsorgsfuld, Den store MOR, og den sødeste “overkat” man kan tænke sig !

Cats og Conni

Jeg har læst den her tråd mange gange og sidder og tænker på min mors burmeser. Hun kommer på besøg hos mine bedstemor som har en burmeser og min mor har en veninde som også har en burmeser som kommer og besøger min mor. Så min mors burmeser har mange legekammerater men ikke fast. Kan dette stresse hende ? Der mener jeg at hun begynder at slikke sig og tabe hår ?

De har prøvet mange ting med hende med det pels tab men kan ikke lade være med at tænke som jeg gør når jeg læser denne tråd