Byron / Uni sammenførelse del II

Fra i morgen eftermiddag går jeg på 2 ugers ferie hvor jeg bare skal nyde mit hjem og misserne:fin:
Jeg regner med at lukke Byron og Uni sammen fredag formiddag og er der nogen der har gode ideer… vil det være smart at det er byron der bliver lukket ud i huset til uni eller omvendt :?

Jeg ved at når jeg går op til værelset der er lukket med netdøren følger kattene med så deres møde vil nok ske når jeg lukker døren op.

Jeg glæder mig til at døren kommer væk og jeg kan nyde ALLE mine katte på samme tid og ikke have det skidt med at to eller flere katte er inde på værelset.

Så god karma og krydsede finder vil være fantastiske :kryds:

p.s. net døre har vist været oppe i 2 mdr nu og Byron har været kastrat også i 2 mdr.

Held og lykke med sammenføringen :slight_smile:

Hvis de har vekslet mellem at være begge steder begge to, så tror jeg ikke det gør den store forskel, hvem der bliver lukket ud til hvem.
Hvis Uni derimod føler sig mest tryg et af stederne, så tror jeg, at jeg ville vælge at lade hende være på “hjemmebane” og introducere Byron for hende der :slight_smile:

Jeg krydser alt hvad jeg har, for at det kommer til at forløbe uden problemer :kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

Det vigtigste er vel, hvordan Byron har opført sig, når/hvis han har fået øje på Uni gennem netdøren… Er det blevet bedre?

Jo, du kan tro at jeg vil krydse fingre… har jo selv levet i et zoneopdelt hus i ca 11 år, så jeg ved præcist, hvordan det føles! :slight_smile:

[quote=Churchtown;220280]Hvis de har vekslet mellem at være begge steder begge to, så tror jeg ikke det gør den store forskel, hvem der bliver lukket ud til hvem.
Hvis Uni derimod føler sig mest tryg et af stederne, så tror jeg, at jeg ville vælge at lade hende være på “hjemmebane” og introducere Byron for hende der :slight_smile:

Jeg krydser alt hvad jeg har, for at det kommer til at forløbe uden problemer :kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:[/quote]

Det er vist lige meget hvilken del uni er i for hun er bare glad uanset hvor hun er:tihi: Byron kan vist bedst lide at være i hele huset men han går frivilligt ind på værelset når de skal bytte.

[quote=Ann K;220285]Det vigtigste er vel, hvordan Byron har opført sig, når/hvis han har fået øje på Uni gennem netdøren… Er det blevet bedre?

Jo, du kan tro at jeg vil krydse fingre… har jo selv levet i et zoneopdelt hus i ca 11 år, så jeg ved præcist, hvordan det føles! :)[/quote]

han ser ud til at han er ligeglad med hende og han ligger gerne i sengen lige ved netdøren når jeg er inde på værelset hos uni sidder han og kigger på os. Han kan stadg finde på at gnide hovede mod døren.

Jeg ville ikke kunne leve med en netdør i så mange år med mindre det var til en fertil hankat som ikke skal parre løs. Jeg vill leve med alt for dårlig samvittighed uanset i hvilket rum jeg var i.

:kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

Åhh, hvor jeg bare håber det kommer til at gå!!! Jeg synes virkelig du har arbejdet hårdt og helt vildt godt for denne sammenføring! Hatten af for dig!!

Nu siger jeg det lige igen. Bamse var ret nervøs i en længere periode, ingen anelse hvorfor, men da jeg begyndte at slappe helt af omkring ham, gjorde han det også selv. - Derfor mener jeg ikke du skal lave noget som helst postyr over det, men bare gøre det som en helt naturlig del af dagen, når det skal gøres!

Måske med en valium inden… :wink:

Jeg ved nøjagtigt, hvordan du har det efter selv at have levet med zoneopdeling i 3 år. Jeg havde også altid dårlig samvittighed over for dem, der ikke kunne være hvor jeg var (men det har heldigvis været et overstået kapitel siden nov. :wehu:)

Jeg krydser fingre for at det kommer til at fungere, så i kan hygge jer sammen allesammen :kryds:

Åh Hvor jeg håber at det kommer til at går godt…

For jeg kender det så udemærket…

Jeg har selv lige stået i det, hvor jeg af 2 gange forsøgte at føre en kat sammen med de andre første gang gik det slet ikke godt i min verden, jeg kunne ikke lide at de hvæste af hianden, det gav uro i flokken, så jeg lukkede af…
Men så tlate jeg med nogen om det, og tænkte jeg forsøger igen, jeg lod dem hvæse og jeg tror der gik en lille uge så var det overstået…

Nu er det som det altid har været, de hygge og nusser…

Husk at skabe positive assiciationer imellem dem vha god mad, kæl og leg - hvad de nu foretrækker (vær varsom med voldsom leg dog i starten:-))

Og husk at trække vejret dybt ned i maven og ikke holde det.Det mærker dyr nemlig med det samme og så er de på tæerne.

MVH

[quote=Bamse;220436]
Måske med en valium inden… ;)[/quote]

JA det tror jeg også… måske to ville hjælpe for nøj jeg er bekymret :uha: for jeg har oplevet to katte slogs for ALVOR og nøj det var frygteligt og det vil jeg helst ikke opleve igen.

[quote=Hanne P;220494]Åh Hvor jeg håber at det kommer til at går godt…

For jeg kender det så udemærket…

Jeg har selv lige stået i det, hvor jeg af 2 gange forsøgte at føre en kat sammen med de andre første gang gik det slet ikke godt i min verden, jeg kunne ikke lide at de hvæste af hianden, det gav uro i flokken, så jeg lukkede af…
Men så tlate jeg med nogen om det, og tænkte jeg forsøger igen, jeg lod dem hvæse og jeg tror der gik en lille uge så var det overstået…

Nu er det som det altid har været, de hygge og nusser…[/quote]

Byron væste ikke af hende, det var kun uni der væste hvis han kom for tæt på når han havde jagtet hende ind under lænestolen eller sofaen.

[quote=lenschow;220569]Husk at skabe positive assiciationer imellem dem vha god mad, kæl og leg - hvad de nu foretrækker (vær varsom med voldsom leg dog i starten:-))

Og husk at trække vejret dybt ned i maven og ikke holde det.Det mærker dyr nemlig med det samme og så er de på tæerne.

MVH[/quote]

Jeg skal tænke over min vejrtrækning i morgen jeg er nok god til at holde det :tihi:

Jeg har givet gotter ved lågen og nus og snak og der er ingen problemer de kan også snuse snuder unden problem. så jeg håber det bliver godt og nemt i morgen:kryds::kryds:

Jeg krydser SÅ meget fingre for at det går gnidningsløst Sanne - Jeg får selv brug for MASSER af krydsede fingre, når jeg skal ha’ Gaia ind i flokken igen.

takker :slight_smile: så skal jeg nok også krydse finger og alt andet for a hun kommer godt tilbage. hvorfor er hun egentlig væk fra flokken nu ?

Hun er MEGET beskyttende om sine killinger …Pludselig som et lyn fra en klar himmel angreb hun de andre tre, da hendes killinger var 3 - 4 døgn. Det var virkelig voldsomt og MEGET grimt at se på, heldigvis var Carsten hjemme, så han greb resolut Gaia og kylede hende ud på altanen, og lukkede døren, så vi kunne få fat på de andre tre, og snakket dem lidt til ro igen …Det var / er ikke noget jeg ønskede at se igen, så vi måtte i kælderen efter døren ind til stuen - Gaia bor i stuen med hendes børn, de andre har de øvrige rum. Når killingerne begynder at bevæge sig lidt mere rundt, så bliver Gaia og børn flyttet i køkkenet, og de andre får så igen lov til at komme i stuen …Vi sætter så netdør mellem køkken og entre, så håber jeg at de på den måde kan nærme sig hinanden igen …Det er absolut ikke rart, at have sine katte skildt ad, og det er et værre cirkus når vi skal ud af døren - Vi er jo bange for at enten Gaia smutter ud til de andre, eller en af dem, smutter ind til Gaia …Jeg er slet ikke i tvivl om, at hvis de møder hinanden nu, så vanker der igen tæv fra Gaia.

Jeg håber snart Gaia begynder at slappe lidt mere af …Det kommer vel, når killingerne bliver lidt ældre - Hun er SÅ beskyttende, at jeg på nuværende ikke tager fremmede på killinge kik - Hun er som en løvinde, når fremmede nærmer sig hendes børn …Jøsses hvor kan hun brumme :slight_smile:

Men hun er til gengæld en fantastisk missemor, som bare passer hendes børn til top karakter, og så er hun jo en super føder, så jeg håber SÅ meget at vi får fred og harmoni mellem dem, så vi kan trække et par kuld mere på hende.

Måske det kan gå lige så godt hos jer, som det har gjort her! Amadeus- Ragdollhan -medens han var fertil, kunne ikke tåle et møde med Amannêche, Tyrkisk Van hankastrat.:doh: DE sloges !
EFTER de beggge er blevet kastrater, kan da sagtens være i stue sammen:tak: Det gør det så meget enklere for alle parter.
Hilsen Lone

Sanne, er spændt på at høre hvordan det går i dag.

Jeg krydser, og tror at den netdør har gjort forskellen.

Så er det idag :kryds::kryds::kryds::kryds::kryds: sender lige nogle ekstra krydser :slight_smile: