Canosan - virketid?

Hej

Tara er kommet på Canosan - hvor lang tid går der ca før det virker, hvis det virker? Og hvordan har det virket hos jeres katte?

KH Helle

Hvad skal det virke imod? For jeg har set/hørt om forskellig reaktionstid alt efter lidelsen :slight_smile:

Frederik får det også men er først lige startet.
Det er et kosttilskud, som støtter ledfunktionen.

Men som jeg har forstået det, er det noget han han skal have på livstid. Men det er jo ikke noget problem at give ham det, han syntes at det smager godt. Det gør mine andre katte også, så hvis de kan stjæle en fra ham, er de glade.

[QUOTE=lenschow;555080]Hej

Tara er kommet på Canosan - hvor lang tid går der ca før det virker, hvis det virker? Og hvordan har det virket hos jeres katte?

KH Helle[/QUOTE] Hvorfor får Tara det??

Diego har ikke villet have dem, siden han hoppede op på køkkenbordet, åbnede skabet, og fiskede dem ned fra hylden, og åd to breve fulde!!! Og kastede op…
Heldigvis tog han ikke skade, men aversion mod dem har han altså :høhø:

Han blev nok lidt for grådig:høhø:, så kan han lære det:tihi:

[QUOTE=Eife;555152]Diego har ikke villet have dem, siden han hoppede op på køkkenbordet, åbnede skabet, og fiskede dem ned fra hylden, og åd to breve fulde!!! Og kastede op…
Heldigvis tog han ikke skade, men aversion mod dem har han altså :høhø:[/QUOTE]

Breve?:?:? Vi har dem som piller

Irene - Jeg kalder pille-arket for et brev… Ved egentlig ikke om det er korrekt eller ej - men det var i hvert fald temmelig mange piller canosan han fik ædt på én gang :høhø: (Tror også jeg lavede en tråd om det dengang)

Er der noget om at man kan få dem billiger i England??

Tara har hd - B-status. Hun er desværre mærket af det, når der er frost.

Dyrlægen har anbefalet det - jeg ved godt, at hun skal have det resten af livet, men jeg er nysgerrig efter, hvornår jeg kan se en ændring, hvis det virker, for ellers gider jeg jo ikke gi hende det.

Og hvordan den ændring ser ud?

MVH

Helle - Ok, jeg synes nemlig jeg har set en større forskel i katte der har HD end PL (men der har så også være forskel på graden af PL, så det kan jo også meget vel sige noget og jeg har heller ikke slet set/hørt om katte nok til egentlig at sige noget, men det er sådan lige min meget lille erfaring på området). Men der går relativt kort tid før jeg synes at man oplever en forandring, og det er så til at katten gerne vil bruge sig lidt mere. Hoppe, løbe etc… :slight_smile: Og virker gladere, en kat påvirket af f.eks. HD (og alle andre sygdomme) kan have en noget kortere lunte :slight_smile:

Tusind tak Eva - jeg har søgt efter det på nettet, men der står ikke noget (glemte at spørge dyrlægen:-))

Hun er lige startet i går, hun får en halv tablet dagligt af dem til hunde, da hun vejer over fem kg var det billigst at købe (200 kr). Hvis det virker kan jeg så købe det i udlandet?

Hun ser ud til gerne at ville tage dem:-)

MVH Helle

Helle - Det var det samme med Diego. Eller først købte jeg bare de andre, men så kom jeg til at se at de andre fandtes, og spurgte så dyrlægen om der var forskel :slight_smile:
Om det kan købes i udlandet, og om det kan betale sig, ved jeg ikke. Men prøv at kigge på chemistdirect og medicanimal, mon ikke de har dem hvis det er :slight_smile:

Sidder og kigger på nettet efter det, kan se jeg kan få det i pulver, godt nok til hunde. Men det er vel det samme. Til 59 euro for 1300g

Ups, kan se inholdet ikke er det samme. I den til kat 24% Råprotein, 10% Råaske, 2%Råfedt og 1% Råfiber.

I den til hunde er 13%råpotein ,9% råaske, 3% Råfedt og 3% Råfiber

Det var sært, for den jeg har købt har samme indhold og den er til hund - det eneste der er anderledes er vægt på pakken - jeg tjekkede det sammen med dyrlægen… Findes der mon flere slags?

Til kat

Gær, muslingekød, vegetabilske proteinekstrakter. Råprotein 24%, råaska 10%, råfedt 2%, råfibre >1% Tilsætningsstoffer: stabilisatorer (E420, E463 og E470), naturligt farvestof (E141), bindemiddel (E551). 1 CanosanTM Cat tyggetablet indeholder 84 mg ekstrakt fra Perna canaliculus.

Til hunde

Gær, muslingekød, vegetabilske proteinekstrakter. Råprotein 24%, råaska 10%, råfedt 2%, råfibre >1% 1 CanosanTM tyggetablet indeholder 280 mg ekstrakt fra Perna canliculus.

Fundet hos Dyrlægevagten

Men der er så til gengæld flere E numre i kattenes piller? :?

Udover E-numrene, så siger ovennævnte da en del, synes jeg:

Kat: 1 CanosanTM Cat tyggetablet indeholder 84 mg ekstrakt fra Perna canaliculus.
Hund: 1 CanosanTM tyggetablet indeholder 280 mg ekstrakt fra Perna canliculus.

Jeg har selv ledt forgæves efter lavere priser på Canosan Cat på nettet, men det er endnu ikke lykkedes mig at finde. Så vi får et stempelkort hos dyrlægen, så vi får 1 gratis pakke hver gang, vi har købt 5, og det er da en besparelse på små 17%.

Vi har to HD-ramte main coons, som har været på Canosan i snart 8 måneder, og de tonser rundt og springer op og ned. Selv hende, som har fået opereret den ene hofte.

Vi har ikke prøvet at lade være med at give dem Canosan. Jeg tror på, at glucosamin har en positiv effekt på belastede led, så vi har ikke engang overvejet ikke at give dem det. Better safe than sorry.

/Flemming

Nu giver vi det jo også forebyggende, og så er det svært at sige noget om effekt.