Cesar Milan kommer til DK

Overvejer at tage derind - alene ud fra den med “kend dine fjender”.

http://m.bt.dk/touch/content.pml?guid=www.bt.dk/vi-med-hund/dog-whisperer-vaert-cesar-millan-optraeder-live-i-forum

Den mand er nutidens største trussel mod moderne dyretræning - især hvad angår hunde.

Uha tak for advarelsen.

Tror simpelthen ikke jeg kunne side stille hvis bare han bruger en brøkdel af de metoder han bruger på tv.
Gir vide hvem det er der stiller deres hunde til rådighed for sådan et “show”.

Hmm øv… :confused: Ville ikke kunne klare at se det…:thumbdown:

Nej tak, lige frem give penge for at se ham, næ de bliver gemt til noget andet

MVH
Gitte

Ser ud til at der bliver demonstration mod ham? Har læst på et andet forum…

Dit link fører til en PML fil (kender ikke formatet:confused:), som skal downloades - det vil jeg ikke:S

Kan du fortælle lidt mere om, hvorfor han kommer til DK:? hvem har inviteret ham:? skal han demonstrere sine metoder:? (gad vide, hvem der vil låne ham hunde til det:gruble:) er der en international kongress for hundetrænere eller lignende:?

kopieret fra linket :slight_smile:

‘Dog Whisperer’-vært Cesar Millan optræder live i ForumAf: Stephanie Fox 15/12/2010 13:40Oprah Winfrey, Scarlett Johansson, Will Smith og Nicolas Cage har alle fået trænet deres hunde af tv-sensation Cesar Millan, der har fået en dedikeret fanskare gennem hans Emmy-nominerede serie ‘Dog Whisperer’. Nu har fans og danske hundeelskere mulighed for at lære direkte fra Cesar Millan, når han for første gang optræder med sit oplysende og stærkt underholdende live-show i Forum d. 10. maj.Cesar Millan vil tryllebinde publikum, mens han deler sin fantastiske indsigt i hundens psykologi, og hvordan mennesker ubevidst kan spille en rolle i deres hunds ’adfærdsmæssige problemer’.

Billetter til ‘Cesar Millan LIVE’ er i salg fra torsdag d. 16. dec. kl. 10 på Billetlugen.dk. Yderligere billet- og turnéinformation kan findes på www.cesarmillanlive.com.

I sit live-show 'Cesar Millan LIVE’, bruger Cesar de nyeste multimedier, ledsaget af hunde og deres ejere til at illustrere hans unikke koncepter. I løbet af første halvdel af sit live-show, forklarer Cesar hvordan dagligdagsting i hjemmet kan vokse sig til adfærdsmæssige problemer.

Han tilbyder også uvurderlige tips og værktøjer, der kan hjælpe éns hund til at blive mere rolig og afbalanceret i hjemmet. I anden del af showet demonstrerer Cesar vigtigheden i at udvise energi og lederskab i samværet med sin hund. Cesar får publikum til at se verden gennem hundens øjne – en ’formel’, der vil ændre relationen mellem hund og ejer for evigt.

• Hunde tager mig til de mest fantastiske steder, udtaler Cesar.

• Hvis du havde fortalt mig, da jeg voksede op i Mexico, at jeg en dag ville rejse rundt i verden med mit eget live-show, så havde jeg aldrig nogensinde troet på det. Jeg rehabiliterer hunde og uddanner folk, så, at have muligheden for at dele mine evner til at hjælpe hundeejere med at omgå sine hunde bedre, hjælper mig virkelig til at opfylde min vision om at gøre verden til et bedre sted … en hund ad gangen.

Bemærk venligst:
Cesar Millan Live er et show, der uddanner publikum. Derfor er det ikke tilladt at medbringe hunde i Forum – kun godkendte og udvalgte hunde er tilladte. Hele showet i Forum vil blive afholdt på engelsk.

Billetpriser
280,- / 325,- / 380,- / 450,- / 695,-

Billetten til 695,- inkluderer de absolut bedste siddepladser i Forum, alle placeret på de forreste rækker, samt en eksklusiv 30 minutters gruppe Q & A session (spørgetime med Cesar Millan), som foregår efter selve showet.

[quote=dkkorat;513769]Dit link fører til en PML fil (kender ikke formatet:confused:), som skal downloades - det vil jeg ikke:S

Kan du fortælle lidt mere om, hvorfor han kommer til DK:? hvem har inviteret ham:? skal han demonstrere sine metoder:? (gad vide, hvem der vil låne ham hunde til det:gruble:) er der en international kongress for hundetrænere eller lignende:?[/quote]

Artiklen kan også læses her

http://www.bt.dk/vi-med-hund/dog-whisperer-vaert-cesar-millan-optraeder-live-i-forum

Okay Gitte var lige hurtigere.

Ud fra teksten kan det forstås, at der faktisk er hundeejere rundt om i verden, der kan lide hans metoder:uha: De vil gerne lære dem. De bringer frivilligt hunde med til denne seance, så de kan blive trænet… Mon det er dansk-ejede hunde:?

Er det FORUM, der har inviteret ham:? På foranledning af hvem/hvilken organisation:? For det er vel næppe noget, de helt selv har fundet på:gruble:

Kommer lige til at kigge på mit eget link - kan det virkelige passe at det er VI MED HUND der har inviteret ham:?:øhmm::S

Hvilke forum er det???

[quote=dkkorat;513782]

Er det FORUM, der har inviteret ham:? På foranledning af hvem/hvilken organisation:? For det er vel næppe noget, de helt selv har fundet på:gruble:[/quote]

Hvis du ser på det link jeg har lagt op så ser det ud som om det er VI MED HUND der reklamere for ham - det fatter jeg altså hat af.

Et hundeforum :). Håber lidt det bliver til noget så folk måske vågner lidt op…

Vil du ikke sende link til den demo ? Jeg overvejede først at gå ind og kaste rådne æg på ham og tage bøden, så at komme i en t-shirt med skiften “Above Milan” “Milan is a hack” eller med et andet statement - men hvis der er en anden demo vil jeg gerne med der…

Ja det er vist Vi med hund, der har inviteteret… Det siger en hel del om, hvor meget de VED om hunde træning. Men manden er jo god - han kan sælge sand i… mexico (hvortil han så skulle skibbes retur med sine falske papirer), og trods verdensomspændende protester så er der desværre folk, der stadig tiltrækkes af Quick Fixes.

Der er en gruppe på FB ved navn Above Milan, som jeg kan anbefale, hvis man vil vide mere om, hvor farlig han reelt er for hunde.

Desværre er hunde så rare, at man kan gøre vold mod dem i en periode uden at de går til modangreb. Når man uden vold kan træne andre dyr, så er det klart, at det heller ikke er nødvendig med et så samarbejdsvilligt dyr som hunden.

Milan bruger fx specielle halsbånd, der stopper for luftvejene, og når man læser hans bog, så fremgår det tydeligt, at manden kender til læringsteorien, og derfor VED hvad han gør, når han straffer.

At han ikke handler i uvidenhed, gør det hele ekstra grimt.

Det ene center af ham efter det andet skyder op i USA pt, de første danskere er uddannet ved ham - i starten troede alle os positive trænere, at han var en døgnflue - vi kunne ikke have taget mere fejl.

Derfor handler det nu om at sætte alt ind på at advare. Jeg troede de danske ejere var mere oplyste end de amerikanske, og det tror jeg stadig de er.
Men der findes desværre folk, der lader sig forblænde af Milan.

Ikke mindst fordi vi der skulle have gjort noget fra start forsøgte at tie ham ihjel. Det var en kæmpe fejl, som siden har skadet rigtig mange hunde.

Milan er ikke en døgnflue. Men han er en mishandler af dyr, men en forbandet karismatisk en… og derfor om noget endnu mere farlig…

MVH

PS Advarsel advarsel advarsel - en af Milans grimme metode beskrevet herunder:

Der er også en video af en kat og en hund, der skal føres sammen. Katten angriber ham og kradser ham i ansigtet - dne slags metoder dur heldigvis ikke på katte.

Hunden giver han et stødhalsbånd på og hver gang han viser den katten får dne stød. Til sidst kan hantage halsbåndet af hunden, vise den katten, hvorefter hunden kryber ind under en stol og ligger og ryster alene ved synet af katten… Sikke en vellykket sammenføring! Den dag den hund ikke kan flytte sig, hvad tror I så der sker? Plus det naturligvis er en helt unødvendig hård måde at føre dyr sammen på…

Det med æggene kunne være fedt…:muhaha:

Uvidende. Men hvorfor er han så dårlig?..

Ja haha men det koster nok både bøde, omdømme og tremmetur tror du ikk?

Men ok berygtet eller berømt - det ville gøre en til idol ved en masse hundevenner:-)

Tanken er i hvert tilfælde god at have:-) Den luner lidt ikk? :slight_smile:

Jeg ved snart ikke hvor jeg skal starte… prøv at gå ind og søge på ham på youtube fx… se hvor unødvendig hård han er ved hundene, hvordan han kvæler dem lidt, så de mister bevidstheden - og så taler han jo om lederskab og dominans på den værste måde:thumbdown:

Enhver der kan lide hunde, kan ikke lide at se det han gør. Jeg må advare folk, der googler ham. Jeg så en med en hvid hund, som fik mig til at græde lidt både af afmagt og fordi jeg fik et chok over at han kunne finde på at skræmme en hund, der allerede var bange, endnu mere:brist:

Her er hans halsbånd, der kværker Home - Cesar Millan

Og her kan du gå ind og se nogle af hans TV-programmer:

I hans bog er der et foto, som han er rigtig stolt af selv hvor han går hen imod en hund. Den kryber langs jorden alene ved synet af ham…

Han undertrykker, er voldelig og grov mod hunde, der har brug for konsekvente, venlige og forståelige grænser samt tillid og nye oplevelser i situationer, som de har erfaret er farlige. Ofte er det skrækslagne hunde, som han knækker.

Han vil gerne give sådan en som mig en mærkat på der hedder godbidspædagog og overfølsom. Sandheden er, at blandt os to er det Milan, der menneskeliggør hunde mere end jeg nogensinde kommer til.

Min uforbeholdne mening er, at Milan ikke træner hunde.
Han mishandler dem.

Det var lige sådan lidt om, hvad jeg mener om ham… Mest af alt ville jeg ønske ham langt væk fra alle dyr

MVH

[quote=lenschow;514375]Ja haha men det koster nok både bøde, omdømme og tremmetur tror du ikk?

Men ok berygtet eller berømt - det ville gøre en til idol ved en masse hundevenner:-)

Tanken er i hvert tilfælde god at have:-) Den luner lidt ikk? :-)[/quote]

:muhaha:han fortjener det. Men Ok. Tanken er da god …:høhø:

Mon om han ved, at han ikke er særlig populær her i DK?