Sandsynligvis ikke. Han er jo blevet inviteret hertil - formodentlig af tilhængere af hans metoder - det giver jo et ganske klart signal om accept. Det bedste, man nok kan gøre som hundeejer, er at blive væk fra arrangementet/arrangementerne - og opfordre andre til også at boycotte arrangementerne. Det giver et meget klart signal - både til foredragsholderen og til arrangeøren - hvis salen er tom. Ingen opmærksomhed er det klareste signal.
Nu kommer der jo så måske en demonstration, håber lidt, at han også bliver gjort opmærksom på den er der…
Negativ opmærksomhed er også opmærksomhed. Jeg ville ikke deltage i den demonstration. Det giver for meget omtale. Stilhed er det bedste.
Det kan du have ret i…
Håber bare, at han får det indtryk af at han ikke er særlig accepteret her.
Desværre tror jeg, der er nogle danskere, som synes han er åååh så god.
Jeg har haft en stor diskussion med en ven omkring hans metoder, og denne ven synes hans metoder er fantastiske…
Nu måtte jeg jo lige You-tube lidt på manden…
Og helt ærligt, så troede jeg ski da at det var mange år siden man var gået væk fra den der latterlige teori om at man blot skulle være den øverste flokleder for sin hund…
Den mand må da have en brist…
Hvor gad jeg egentlig godt se ALLE hans forsøg på den slags metoder, for jeg vil godt vedde en spegepølsemad på at der er en del hunde, som han IKKE har fået en skid ud af at træne på den facon.
F.eks er jeg sikker på at fik han en selvsikker rottweiler han i fingrene, så blev han sgu ædt…
Så alligevel hellere Victoria Stillwell, selvom jeg ´heller ikke er ovenud imponeret af hende…
Der er desværre overraskende mange, der har tænkt sig at deltage i det, fordi de synes om hans metoder. Jeg har skrevet om det med nogle hundeejere, og jeg må sige, at jeg nok naivt troede, at flere danske hundeejere var bedre oplyst end de amerikanske:-(
Jeg kender ingen der støtter op om dette foredrag og jeg vil i hvertfald ej heller selv give penge til noget der falder ud til denne mands fordel.
Men ja hude er nemme. Man kan lære dem alt - på den ene måde eller den anden. CM’ måde er så forældret i DK for mange år siden - blandt de mange
[QUOTE=Rikke;546355]Jeg kender ingen der støtter op om dette foredrag og jeg vil i hvertfald ej heller selv give penge til noget der falder ud til denne mands fordel.
Men ja hude er nemme. Man kan lære dem alt - på den ene måde eller den anden. CM’ måde er så forældret i DK for mange år siden - blandt de mange[/QUOTE]
Pt kører der en reklame på National Geographic kanalen omkring CMs besøg i DK…
En af personerne i reklamen er ganske godt kendt i DK også som glad hundeejer…
Jan kører ofte for denne person…
Og har nu et tilbud til vedkommende næste gang…
Skrot CM!!!
Og lad stedet min kone komme og hjælpe dig… helt gratis og uden at din hund bliver mishandlet i processen!
Det er altså ikke fordi at danskerne er specielt fatsvage… Men - CM er KENDT!!! Han mishandler diverse Hollywoodkendissers hunde og de roser ham… Metoderne virker jo næsten - at den stakkels hund opfører sig ordentligt fordi den er i dybt chok og skrækslagen halvdelen af tiiden er jo en anden snak…
Det er bare desværre de færreste helt almindelige jere, som kan se den slags… de kan kun se, at metoderne virker…
Jge håber han tager imod Jans tilbud Ann, og ellers har du også helt ret. Jeg ville ønske ejere var mere kritiske. Jeg fik et opkald forleden fra en hundeejer med en hund, der havde nogle issues - hun er den første i de år jeg har arbejdet med folks kæledyr, der har spurgt ind til mine metoder… Jeg roste hende meget, for jeg ville dælme ønske alle foretog sådan et “krydsforhør” af mig før jeg kom. I mine øjne er det lig med seriøsitet og jeg hilser det velkommen. Katteejere gør det - og ros til dem for det! - mens en del hundeejere er helt ukritiske… Eller virker sådan
MVH
Han virkede til at være populær i England. Der var store reklamer for hans tv-show “Dogwhisperer” og i bogbutikkerne var der stort set kun hans bøger i Pets-afdelingen.
Jeg følger en sangerinde på Twitter og hun har lige videresendt en tweet fra Cesar Milan Blev sgu helt kvalm, da hans navn og billede poppede op på skærmen, helt umotiveret.
Nu har jeg skrevet til hende, at hun ikke må støtte hans metoder og at jeg kan vise hende videoer, hvor han er OND mod hundene. Jeg ved hun elsker hunde, så jeg håber hun lytter.
[QUOTE=Blabl;548320]
Jeg følger en sangerinde på Twitter og hun har lige videresendt en tweet fra Cesar Milan Blev sgu helt kvalm, da hans navn og billede poppede op på skærmen, helt umotiveret.
Nu har jeg skrevet til hende, at hun ikke må støtte hans metoder og at jeg kan vise hende videoer, hvor han er OND mod hundene. Jeg ved hun elsker hunde, så jeg håber hun lytter.[/QUOTE]
YES, hun svarede! “I’m shocked. i am a big fan. will you send me a link?”
Kender I nogen sider, der vil være gode at vise hende? Der forklarer hvor voldsom han er. Det skal være på engelsk.
Du kan starte med at henvise hende til den side her
Og så må jeg advare - klik ikke her, hvis du er sart…
Her kvæler han hunden Shadow, så den til sidst besvimer:
Her overskrider han bare den sort-hvides grænser på alle tænkelige måder - hunden er tydelig utryg ved andre hunde - men han knækker den. Han er meget heldig ikke at blive bidt
Den lille hund her tror simpelthen at den skal dø. Jeg synes videoen taler for sig selv
Bemærk han slår den…
Man slår ikke bange dyr…
Og her overskrider han igen en bange hunds grænser - helt unødvendig for at demonstrere sig som magtmenneske
Her er en hund, der skal “lære” at gå sammen med andre dyr… Yeah Right!
Igen synes jeg det taler for sig selv, men ellers må hun da gerne spørge…
Og der er mange, der er imod - se bort fra de to journalist-snuder til sidst - de aner INTET om hunde
http://www.globaltoronto.com/video/index.html?releasePID=K566kJyb_lSkCxxD3xLPWQXRHJUxmJe8
Til slut - han har ganske ret i, at der ikke er skoler, hvor man kan lære vold mod dyr - heldigvis! Bortset fra Cesars egne! Jeg har mailet med manden selv, og det slående er, at han VED; hvad han gør. Han kender til flodding, straf og bivirkningerne, men han er ligeglad. Han spinder guld på at skade og skræmme dyr. Det har intet med træning at gøre - det er simpel vold og undertrykkelse. Det kan man ikke lære på en skole, for det kan enhver idiot sgu finde ud af at lære sig selv - desværre kan mange ikke se, hvor bange disse hunde er.
Der findes statistikker, som hun kan finde, om Millan. Han er blandt andet den “Træner” som bides oftest, og som har mindst succes med sine metoder - og her taler vi VARIG succes. Ikke en uge eller to måneder!
Endelig så er han helt fuldstændig galt afmarcheret, når han snakker dominans og flok sammen med hunde. Dominans-tanken er en menneskeliggørelse af hunden. Hunde går ikke rundt med et motiv om at overtage verdensherredømmet. Når man siger den slags sludder til en ejer, så viser man, hvor lidt man selv ved. Siden 1995 har det været kendt, at forvildede hunde - dvs tidligere tamhunde - ikke lever i flokke, når de forvildes. Boitanis studier viser noget helt helt andet - at kalde hunden et flokdyr er derfor noget sludder.
I følge Coppinger, som modsat MIllan er uddannet i det han laver, så er der 42 underarter af den grå floklevende ulv. DNA-indsamlinger peger på, at vores tamhund stammer fra den israelske ulv i Negev ørkenen, og den lever ofte solitært eller i løse grupper… Ganske som hundene i Boitanis studier… Dvs vi har intet belæg for at påstå, at når vi siger, at tamhunden stammer fra ulven, at det så er den store grå floklevende ulv… der er 42 andre at vælge imellem.
Desuden er hunden mig bekendt domesticeret… den er ikke en udvandet ulv - det er en hund!
Endelig… den store grå floklevende ulv lever slet ikke sådan her… Der er ikke et liniært hirarki, og de dyr man før kaldte alfaerne, kaldes i dag breeders - de er nemlig forældre til alle de andre og derfor de mest erfarne. Hver ulv har en rolle, en opgave, som den er bedst til, og der bliver ikke hakket ned af. Det er en forældet tankegang, som stammer fra studier på HØNS - og ulve i fangeskab, som man først sultede i en periode, hvorefter man hejste et byttedyr ned i mellem dem - og tænk sig - de kom op at slås! Ulve er ikke høns heller - mig bekendt… Men det mener Millan vist, at de er…
Så helt ærlig… Millan er bare så passé, udokumenteret, vrøvlende og forfærdelig yesterday, som man overhovedet kan blive inden for hundeverdenen. Det er sgu lige før, at det er for pinligt, så lidt den mand følger med i virkeligheden…
Og ja her har jeg endda skrevet det ENORM kortfattet… Jeg kan skrive sider om det emne.
Og så har jeg ikke en gang skrevet om bivirkningerne ved straf og faren ved, at folk begynder på disse ting hjemme i stuen, fordi de ser det i TV…
Jeg må sige, at jeg er rystet over, at der findes folk, der overhovedet bakker den mand her op - men det gør der. Desværre for hundene!
Nu har Jan set alle tre videoer + sådan ca 10 minutter af Dogwhisperer på NatGeo…
Jan har ikke tidligere SET så forfærdeligt meget til CMs organiserede mishandling… kun et par kritiske videoer, som andre hundefolk har sendt os…
Så for ham var det vigtigt at se Cm selv - at se et program, så han fik en fornemmelse af hvad CM bygger hele sin hundeforståelse på…
Konklussion nr 1…
CM har en meget lille tissemand! :klap:
Konklussion nr 2…
“Så kan vi da sagtens tage til USA og leve af hundetræning… Jeg kan da godt finde ud af at slå en hund eller to!”
Og det er ikke mishandlingen, der gør mig i godt humør, men kommentaren om “udstyret” For hvor rammer han lige plet der:-)
Hils Jan og sig tak - han er den eneste, der har fået mig til virkelig at skraldgrine over den fyr her:-)
Tak Helle, jeg kigger lige på alle linksene efter aftensmaden. Jeg sendte et par stykker til hende i går og forklarede, men det er altså svært på Twitter, hvor man har 140 tegn at gøre godt med… Hun har ikke svaret, så jeg sender nogle flere ting til hende.
Jeg bliver så kvalm af at se på ham. FØJ. Så det var ikke sjovt, da de satte en KÆMPEplakat op med hans fjæs på, på Nørreport. Jeg startede hver dag med at gå op af trappen og glo på ham.
Jeg kan slet ikke have ham. Det er simpelthen så provokerende at sidde og se klip fra hans show. Og om man fatter, at folk falder for det…
her ville være et godt sted at gå ind og lægge nogle anmeldelser ind - pt er de næsten alle positive
flere bør gå ind og give lav rating og skrive som denne person:
I will probably get shot down in flames for this review but as a dog behaviourist and trainer I am constantly horrified by this man’s techniques. Please try watching the DVD or his programmes with the sound turned off and watch the dog’s body language. It is not respect for Cesar’s ‘pack leader’ position that they are demonstrating but fear that they will get kicked, yanked or throttled for demonstrating what is usually anxiety or fear of a particular situation.
The theory of Pack leader and beating your dog into submission is outdated and dangerous. TV programmes like this lead owners to abuse their dogs. If you have a behaviour problem with your dog please contact a qualified behaviourist, do not copy what you see on this DVD or you will ruin your relationship with your dog.
Ved ikke om det er kommet i tråden i nogle indlæg men det kan vel ikke skade at blive nævnt en gang mere!
Men der er lavet en underskrift indsamling til protest mod det show som Cesar Millan skal holde i Forum i maj
indsamlingen finder du her:
http://www.onlineunderskrift.dk/Vis/Skriv%20Under/BOYKOT+CESAR+MILLAN+I+FORUM+MAJ+2011
Ja han er ikke en der udviser noget som jeg ville støtte under nogen form. desværre bliver han promodret kraftigt i tv og mange - især unge - synes det er fjong at opdrage hunde sådan suk
Jeg håber at bla. underskriftindsamlingen og forhåbeligt en masse negativ omtale i månederne op til det show i Maj gør at at det bliver pillet af plakaten !!
Ser flere og flere kennel hjemmesider hvor de skriver om deres uforbeholdne mening om ham og henviser til underskrift indsamlingen, så hunde opdrættere her i DK gør en indsats for at stoppe den danske begejstring af ham