Chilis tråd

Jeg fik en dyrlægetid til Chili allerede kl. 9 i dag. Dyrlægen (og jeg) var næsten helt rystet over at se hendes vægt. 4,35 kilo. Sidste vejning var i marts. Da var hun 5,5 kilo. Og det var altså efter, hun havde tabt sig på grund af det første tilbagefald.

Stakkels lille mus. Nu venter vi på resultat af blodprøver, men vi tror, det er endnu et tilbagefald af inflammation af bugspytkirtlen. Dyrlægen var enig i, at det må være planen fremover, hvis hun fortsætter med at få tilbagefald, at hun så får en Medrolkur, så længe det bliver ved med at hjælpe og ikke påvirker hendes diabetes negativt.

Når det så ikke hjælper længere eller ligefrem begynder at gøre hende værre, må vi finde ud af, hvad der så skal ske.

Hun har hidtil fået det rigtig godt med Medrol. Hun har spist og drukket som det vigtigste, men har også virket så tilpas. Det varer måske ikke ved, men så længe det kan give hende, hvad jeg opfatter som god livskvalitet nu og her, må vi tage eventuelle langtidsvirkninger, når vi når dertil.

Når alt det er sagt, var jeg godt nok ikke forberedt på SÅ lav en vægt :s: Jeg skulle jo have været af sted med hende noget før.

12 Synes om

:kram:

Chili (og Asani) er heldige, at have dig som ejer, du gør alt hvad du overhovedet kan for dem, og desværre må vi nok alle en gang imellem stå med følelsen af, at vi burde have reageret noget før, men det er desværre ikke altid nemt at vurdere, hvornår dyrlægen skal kontaktes og ingen kan være i tvivl om at du vil alt det bedste for de to :hjerte:

Masser af :kryds: for at Chili hurtigt er på benene igen!

5 Synes om

Masser af :kryds: :kryds: :kryds: :kryds: til Chili!

1 Synes om

Godt du kom afsted med hende og at hun spiser :heart:

Vægttab kan komme snigende. Har du mulighed for at kontrolveje hjemme? Jeg hopper på vægten 1x pr uge med min 17 årige, så jeg kan holde øje med hans vægt er stabil. Jeg vejer den unge samtidig, men det er mere for at vurdere delle-omfanget :roll_eyes::joy:

5 Synes om

:kram: Den har vi vist alle prøvet, hvor vi skulle have reageret noget før, men det er pokkers svært med det der kommer snigende. :kram:
:kram: til dig og gode bedring til chili :kram:

6 Synes om

Nogen gange fanger man bare ikke ændringer, hvilket er min hovedgrund til det årlige dyrlægetjek. Og jeg tror ikke der er nogen her, der er i tvivl om du gør hvad du kan, og lidt til, for dine katte. :hjerte:

7 Synes om

:kram:

Det er altid sværest og selv se forandring, i det man ser flere gange om dagen

Åh hvor er jeg ked af og læse det om Chili

:kram:

1 Synes om

Men det var det ikke. Det er nyrerne :s: Lige nu kan jeg ikke rigtig overskue det …

9 Synes om

:kram:

1 Synes om

Øv, Ingrid - :crossed_fingers: og positive tanker herfra…

1 Synes om

:kram:

:kryds: for chili

1 Synes om

Det var også noget af en mundfuld :cry:
Jeg ved ikke, hvordan dårlige nyrer går i spænd med sukkersyge, men jeg håber det bedste for smukke Chili :hjerte: :kryds:

:kram:

1 Synes om

:kram:

1 Synes om

Nej, det ved jeg heller ikke. Det skal dyrlægen til at finde ud af. Hvad hun skal have af foder, som kan bruges til både nyrer og diabetes. Det er jo virkelig vigtigt for begge sygdomme, så hvordan parrer man det.

Og hvad med Asani? Skal jeg til at fodre separat, og hvordan dælen bærer jeg mig ad med det? Når nu Asani bliver frustreret og ikke rigtig kan finde ud at Surefeed-skåle? Vi må vel give det et forsøg mere, men jeg glæder mig ikke …

3 Synes om

:kram: det gør mig ondt, håber det bedste for hende :kram:

1 Synes om

Uden at vide ret meget om nyrediæt - er det ikke en mulighed at han “bare” får det samme, eller kan det være problematisk at udfodre til katte uden nyreudfordringer…?

2 Synes om

Hvordan er hun at give piller? Ved nyrekatte er det i høj grad fosforen der driller, så en fosfor binder kunne være et bud?
Flere slags medicin (eller medicin, der smager grimt) kan i øvrigt med fordel gives i en gelatine kapsel :smil:

3 Synes om

:kram:

1 Synes om

Øv, sikke en dum besked. Kram

1 Synes om

Vores Mik havde også virkelige skæve nyretal, han får nu Semintra 4,g/ml daglig. og hans nyretal er helt normale, så længe han får det, det er flydende og gives oral.

3 Synes om