De har hele tiden spist det samme begge to, også da Chili fik diabetesfoder og skulle tabe sig (det virker som meget længe siden …). Men jeg tror, at nyrediæt er ret specifik og måske ikke egner sig til katte, der ikke har problemer. Det skal jeg naturligvis snakke med dyrlægen om, når hun er klar med en større plan med hensyn til foder og tilskud m.m.
Ja, dyrlægen nævnte fosfor. Fås det i pilleform? Hun nævnte noget tilskudsfoder, som jeg på et tidspunkt skal have hentet. Jeg glemte helt at få navnet - og få at vide, hvad det var. Men sådan er det jo, når man får uventet nyt. Chili er sædvanligvis nem at give piller. Dyrlægen nævnte også noget medicin, man kunne give, men hun sagde, det smagte forfærdeligt og ville derfor gerne undgå det. Igen fik jeg ikke noget navn.
Og sådan nogle kan man få hvor?
Semintra har jeg læst om herinde før. Er det mon det, dyrlægen henviser til, når hun siger, der er noget medicin, der smager grimt?
Måske skal jeg lige nævne her også, at Chili jo ikke er i de sidste stadier af nyresygdom. Hvilket stadium ved jeg ikke, men man kan ikke se det af en almindelig blodtest (den, som de fleste af os nok har set med alle værdierne markeret med sorte eller røde blokke). Der ligger hendes værdier bare i den allerøverste ende af normalområdet. Dyrlægen har lavet en lidt mere (som jeg har forstået det) målrettet og præcis test, der på et tidligere tidspunkt end den almindelige blodtest kan vise, der er noget galt.