Chipmærkning

Det er vel bare at kontakte de forskellige, evt starte med “hovedkontorerne”

den gang blev det nævnt at det var på grund af økonomi, den køber jeg ikke, private kan købe en scanner for 1000 -1200 kr og jeg er sikker på at sådanne org. ville få en pæn mængderabat, så det er nok snarere lidt ligegyldighed, hvad fa*den det er jo bare katte,
og dem er der nok af :-((

Jeg spørger lige igen :slight_smile:
Hvad gør jer med udstillingskatte ifht. øretattoveringer?

(Tror foriøvrigt at jeg vil have begge mine piger chippet næste gang vi er afsted til årligt tjek - de er “kun” øretattoveret. hehe, selvom dyrlægen ellers sagde at det var den pæneste tattovering hun nogensinde havde lavet da hun så Mea’s sidst vi var der. Den er da alligevel nogen år gammel hendes :slight_smile: Hun er jo 6 år til maj)

faktisk er nogle ved at teste en anden form for scanner som er billigere… men politiet har heller ikke scanere… og falk tager dem altid til en dyrelæge selvom katten er død

Jeg chipmærker kun… Mest på grund af jeg er synes at der blivet gået mere over til det. Fra 2012 skal dyr f.eks. havde en chipmærkning når de forlader dk. Der vil det ikke længere være nok at katten er tatoveret…
Jeg sætter lige et link hvor det står:

http://www.foedevarestyrelsen.dk/ImportEksport/Rejse_med_kaeledyr/Hunde_katte_fritter/forside.htm

http://www.urban.dk/article/20070521/pcindland/105210009/1022/misc?url=/

[QUOTE=Eva K;95896]Jeg spørger lige igen :slight_smile:
Hvad gør jer med udstillingskatte ifht. øretattoveringer?

(Tror foriøvrigt at jeg vil have begge mine piger chippet næste gang vi er afsted til årligt tjek - de er “kun” øretattoveret. hehe, selvom dyrlægen ellers sagde at det var den pæneste tattovering hun nogensinde havde lavet da hun så Mea’s sidst vi var der. Den er da alligevel nogen år gammel hendes :slight_smile: Hun er jo 6 år til maj)[/QUOTE]

jeg ville chippe dem også, men jeg mener kun at de kræver en form for mærkning. Dommerne trækker ikke ned i poin fordi katten er øretatoveret

[QUOTE=Eva K;95896]Jeg spørger lige igen :slight_smile:
Hvad gør jer med udstillingskatte ifht. øretattoveringer?
[/QUOTE]

Der står i reglerne, at dommerne ikke må dømme kattene ned pga øretatoveringer :slight_smile:

Vores hvide katte havde fine grønne tatoveringer i begge ører da vi udstillede, og de fik altid fine bedømmelser og certifikater :slight_smile:

[quote=Marianne H;95555]Det er vel bare at kontakte de forskellige, evt starte med “hovedkontorerne”

den gang blev det nævnt at det var på grund af økonomi, den køber jeg ikke, private kan købe en scanner for 1000 -1200 kr og jeg er sikker på at sådanne org. ville få en pæn mængderabat, så det er nok snarere lidt ligegyldighed, hvad fa*den det er jo bare katte,
og dem er der nok af :-(([/quote]

Jeg ved at der på et tidspunkt også var problemet med at der faktisk fandtes flere forskellige slags chips, som naturligvis krævede hver sin slags scanner -rulleøjne
Hunde havde vist to slags, og katte også to - hvilke, der blev brugt, var vist lidt afhængig af, hvor i DK man befandt sig… Og skal man til at have fire forskellige slags scannere, så kan det blive til noget af en udgift!

Line og Vivi - Men én ting er reglerne. Noget andet er latente følelser? Øretatoverer I jeres udstillingskatte?

Line - De kræver slet ikke nogen mærkning, dog anbefales det på avlsdyr, eller sådan noget :slight_smile: (undersøgte det da jeg fandt ud af at Jako ikke var chippet og først blev det efter hans 1. udstilling)

[QUOTE=Eva K;96097]Line og Vivi - Men én ting er reglerne. Noget andet er latente følelser? Øretatoverer I jeres udstillingskatte?

Line - De kræver slet ikke nogen mærkning, dog anbefales det på avlsdyr, eller sådan noget :slight_smile: (undersøgte det da jeg fandt ud af at Jako ikke var chippet og først blev det efter hans 1. udstilling)[/QUOTE]

Jeg hverken opdrætter eller udstiller mere, men ja den gang jeg udstillede var alle katte øremærkede, og da min avlshan, som var chippet, blev neutraliseret blev han osse øremærket :ok:

[QUOTE=Eva K;96097]Line og Vivi - Men én ting er reglerne. Noget andet er latente følelser? Øretatoverer I jeres udstillingskatte?
[/QUOTE]

Ja, der er rigtig mange udstillede katte (nok primært kastrater), der er øremærkede - og jeg har mange gange set øremærkede BIS-katte, så jeg tror absolut ikke det er noget problem.

Jeg har selv udstillet øremærkede kastrater - en af dem blev også topkat diverse steder for de 10 år siden eller deromkring, så jeg ser det absolut ikke som noget problem :slight_smile:

Tak for jeres svar. Jeg har også udstillet Mea der var øremærket uden problemer. :slight_smile: Hun blev da også BIS to gange inden vi sagde stop for udstillinger :slight_smile:

jeg øretatovere ikke… Jeg chipmærker kun, men hvis en killingekøber gene vil havde begge dele gør jeg det gerne