Chokket er så småt ved at have lagt sig

Det gør mig ondt på jeres vegne og lillemandens:rip:

Det gør mig ondt for jer og for den lille fyr:rip:

Det er altid trist at miste killinger:brist:

Tine

Hvor forfærdeligt, men skønt at mormis leger finde med døtrene. :slight_smile:

Sender jer et stort trøste kram

Øv nej en oplevelse :frowning: Rip lille mand.

Åh nej Camilla - hvor gør det mig ondt for jer! :trøste: Forhåbentlig giver obduktionen svar - og et, der betyder at du ikke skal bekymre dig om de andre katte.

:lys:

[QUOTE=Ann R;996263]Åh nej Camilla - hvor gør det mig ondt for jer! :trøste: Forhåbentlig giver obduktionen svar - og et, der betyder at du ikke skal bekymre dig om de andre katte.

:lys:[/QUOTE]

Obduktionen bliver interessant. Jeg har hørt fra andre, at de har oplevet, killinger dø tidligt, pga at blodkarrene ikke er vokset med killingen… Vi får se.

De andre katte stortrives:ok:

Næste begivenhed herhjemme er Fanni, der skal føde om nogle få dage:)

[QUOTE=Ann R;996263]Åh nej Camilla - hvor gør det mig ondt for jer! :trøste: Forhåbentlig giver obduktionen svar - og et, der betyder at du ikke skal bekymre dig om de andre katte.

:lys:[/QUOTE]

Obduktionen bliver interessant. Jeg har hørt fra andre, at de har oplevet, killinger dø tidligt, pga at blodkarrene ikke er vokset med killingen… Vi får se.

De andre katte stortrives:ok:

Næste begivenhed herhjemme er Fanni, der skal føde om nogle få dage:)

Åh nej, hvilken forfærdelig oplevelse, stakkels dig og stakkels lille mis. Det gør mig ondt :trøste:.

God rejse lille mis :lys:.

Åhh nej, hvor forfærdeligt Camilla :kram:

Håber obduktionen kommer med et brugbart resultat og jeg håber at I slipper for yderligere problemer…

Sikke en forfærdeligt oplevelse :frowning: håber I snart får nogle svar

Puha hvor forfærdelig. :brist: Det er jeg meget ked af på jeres vejene.

Håber der kommer et brugbart svar…

knus og kærlige tanker…

Hvornår kommer der svar på obduktionen?

Det ville jeg også gerne vide:gruble:

Da jeg fik obduceret Delle missen fik jeg svar samme dag han var blevet aflivet så vidt jeg kan huske:) men det er første gang jeg har prøvet det så ved ikke hvad normalen er.
Håber du for noget afklaring, det er frygteligt ikke at vide hvad der gik galt:S
MVH Rikke

[QUOTE=nouredin;998014]Da jeg fik obduceret Delle missen fik jeg svar samme dag han var blevet aflivet så vidt jeg kan huske:) men det er første gang jeg har prøvet det så ved ikke hvad normalen er.
Håber du for noget afklaring, det er frygteligt ikke at vide hvad der gik galt:S
MVH Rikke[/QUOTE]

Da jeg afleverede killingen sidste tirsdag, fik jeg valget mellem at lade min dyrlæge foretage obduktionen selv - det ville give svar på evt problemer med organerne - eller at få sendt killingen til Statens Serum Institut, som kunne give svar på evt sygdomme også. Dyrlægen anbefalede SSI, så det gjorde jeg. Da jeg ringede til dyrlægen igår efter obduktionssvar, var der ikke kommet noget endnu. Ringer igen idag.

Det afhænger jo af, hvad man kigger efter og hvordan der obduceres.

Jeg plejer at lade egen dyrlæge åbne katten og udtage biopsier af de relevante organer :slight_smile:

[QUOTE=nouredin;998014]Da jeg fik obduceret Delle missen fik jeg svar samme dag han var blevet aflivet så vidt jeg kan huske:) men det er første gang jeg har prøvet det så ved ikke hvad normalen er.
Håber du for noget afklaring, det er frygteligt ikke at vide hvad der gik galt:S
MVH Rikke[/QUOTE]

Dyrlægen vidste i forvejen hvad der var galt - obduktionen bekræftede det. Desværre er det sjældent så nemt

[QUOTE=nouredin;998014]Da jeg fik obduceret Delle missen fik jeg svar samme dag han var blevet aflivet så vidt jeg kan huske:) men det er første gang jeg har prøvet det så ved ikke hvad normalen er.
Håber du for noget afklaring, det er frygteligt ikke at vide hvad der gik galt:S
MVH Rikke[/QUOTE]

Dyrlægen vidste i forvejen hvad der var galt - obduktionen bekræftede det. Desværre er det sjældent så nemt

ah på den måde:)
nå ja men håber ihvertfald på du for noget afslutning på det.
MVH Rikke

[QUOTE=Vivi_Fletcher;998036]Det afhænger jo af, hvad man kigger efter og hvordan der obduceres.

Jeg plejer at lade egen dyrlæge åbne katten og udtage biopsier af de relevante organer :-)[/QUOTE]

Nemlig. Men hvilke organer var relevante her:? Dødsfaldet var absolut uventet - hans søskende trives. Dyrlægen mente, det måske også kunne være relevant at undersøge for vira osv - det kan dyrlægen ikke gøre, derfor sendtes han til SSI. Jeg er ikke bekymret for noget smitsomt, for så ville andre katte herhjemme også være syge - det er de ikke. Andre, der har oplevet lignende pludselige killingedødsfald, fortøller, at obduktionen viste, at killingens blodårer ikke var vokset med killingen - uden tilstrækkelig blodforsyning til organerne kan killingen hverken vokse, trives eller leve.