Personlig er jeg helt enig med NASA, der er kun en cola og det er Coca Cola.
Nå ja, historien omkring NASA og Cola er følgende.
Vi boede i Moskva på Renaissance hotellet hvor min mand var direktør. Renaissance er ejet af Marriott og Marriott lavede en aftale med Pepsi om at det kun var deres produkter der måtte sælges på Marriott hotellerne.
NASA var fast på vores hotel, dvs de aspiranter som skulle trænes på Star City som astronauter boede på vores hotel.
Da Marriott indførte reglen om Pepsi truede de med at forlade hotellet medmindre at de fik særlig bevilling. Den blev imødekommet med det samme af min mand - hellere slås med Marriott og Pepsi end at miste en stor kunde
Jeg drikker ikke meget Cola, men når jeg gør skal det helst være den røde af slagsen. En halv liter holder fint i 4-5 dage, jeg skal blot lige have mine to slurk om morgenen som det første før kaffen.
Det som cola gør for mig kan Pepsi ikke gøre og Zero heller ikke. Zero slukker tørsten men den giver mig ikke mit daglige ‘‘kick’’.
Det sjove er at hvis jeg er på McD eller Burgerking eller lignende steder hvor de tapper det fra ekstrakt kan jeg sagtens drikke almindelig “rød” coca cola. Men fra en dåse eller flaske? Så skal jeg være MEGET tørstig.
De væmmelige efterligninger som f. eks. Harboe laver har ikke noget at gøre med cola efter min mening.
Som barn drak jeg meget Jolly Cola, men sidst jeg smagte det syntes jeg ikke det var det jeg huskede
Det er mørkbrunt, det bobler, der står cola på flasken… jeg drikker det… men kun hvis det er uden sukker, ellers bliver det for sødt
Har ingen præferencer som sådan… jo, måske coca cola light - men min naturlige økonomiske sans (læs; nærighed) får mig til at kunne lide al cola uanset mærke…
Jeger faktisk fløjtende ligeglad hvad mærke det er. Jeg kan da godt smage forskel, men tror ik jeg foretrækker nogen frem for en anden. Dog drikker jeghellere vand end lightcola
Jeg kan faktisk allerbedst li’ billig cola. Men altså skal jeg vælge mellem Pepsi eller Coca Cola, så er jeg nok lidt mere rød
Mit colaforbrug er desværre eskaleret igennem de senere par år, især det sidste halve års tid. Og det er så dumt, for som tidligere klinikassistent har jeg set hvad sodavand gør ved tænderne
Så jeg ved godt hvad jeg skal arbejde på i efteråret…
nu er jeg ikke den største coladrikker, vil heller ha en appelsinvand, men skal der drikkes rigtig cola skal det være coca cola og det skal være den røde. ellers vil jeg kun drikke den cola de sælger i lidl.
pepsi,jolly og hvad det nu hedder er ikke andet end kopi-produkter.
forresten er den værste cola jeg nogensiden har drukket noget der hedder kofola, smagte den i tjekkiet og den fås i forskellige cola-varianter med alverdens grimmeste smag
Pepsi Max! Jeg er meget kræsen med sodavand, især de sukkerfri, og det skal det jo gerne være … Tidligere var det faktisk udelukkende Faxe Kondi jeg drak (også light), men for ikke så lang tid siden ‘genopdagede’ jeg Pepsi Max oh fryd Jeg bryder mig ikke om hverken CC light eller Zero.
Jeg drikker slet ikke cola (og andre søde sodavand), men mens jeg gjorde, var det den alm. Pepsi der tiltalte mig mest.
Som teenager (på Island) drak jeg Coca Cola fra 25 cl. flasker … og kun det (hvis jeg havde et valg), det smagte simpelthen bedst fra de små flasker
Min daværende veninde boede sammen med sin kæreste og engang spurgte han hende, om ikke hun syntes det var lidt småligt at købe de små flasker til mig, mens hun selv drak fra en 33 cl. flasker ??
Så måtte hun forklare ham, at jeg ikke ville have andet :cool2:
I øvrigt bryder jeg mig ikke om drikkevarer på dåser (slet ikke øl :S), det smager bare ikke ‘‘rigtigt’’ :surrender1:
[QUOTE=Skattekat;673938]Jeg drikker slet ikke cola (og andre søde sodavand), men mens jeg gjorde, var det den alm. Pepsi der tiltalte mig mest.
Som teenager (på Island) drak jeg Coke Cola fra 25 cl. flasker … og kun det (hvis jeg havde et valg), det smagte simpelthen bedst fra de små flasker
Min daværende veninde boede sammen med sin kæreste og engang spurgte han hende, om ikke hun syntes det var lidt småligt at købe de små flasker til mig, mens hun selv drak fra en 33 cl. flasker ??
Så måtte hun forklare ham, at jeg ikke ville have andet :cool2:
I øvrigt bryder jeg mig ikke om drikkevarer på dåser (slet ikke øl :S), det smager bare ikke ‘‘rigtigt’’ :surrender1:[/QUOTE]
Danskvand på dåse har en bismag af jern så jeg formoder at det er samme bismag der er i øl
Der er intet der kan måle sig med en Cola i de små glasflasker - selv dem de laver på glasflasker i 33cl smager ikke på samme måde. Måske er grunden at de første der kom frem var de små på 25 cl og der er opskriften optimal men når de så laver det i andre format så er det bare ikke helt det samme?
[QUOTE=birtheras;673943]Danskvand på dåse har en bismag af jern så jeg formoder at det er samme bismag der er i øl
Der er intet der kan måle sig med en Cola i de små glasflasker - selv dem de laver på glasflasker i 33cl smager ikke på samme måde. Måske er grunden at de første der kom frem var de små på 25 cl og der er opskriften optimal men når de så laver det i andre format så er det bare ikke helt det samme?[/QUOTE]
rent faktisk var de første cc kun på 20 cl flasker og endnu sjovere er det at da cola cola skulle serveres i sin spæde start måtte den kun serveres i et glas, de første danske colaer var på 19cl
Man kan da stadig købe 25cl cola på glasflasker?? Derimod har jeg aldrig set dem på 33cl flasker… Der er de små i glas og så ½liter på plastik. det eneste 33cl coca cola jeg har set er dem på dåse.
Et andet sjovt fact: Danmark var i mange år et af de lande hvor Coca Cola havde sværest ved at slå igennem, netop fordi Jolly Cola (som jo altså er en dansk variant) var så populært.
Se mere om Jolly’s historie her: Jolly Cola slog Coca-Cola med gigantens egne våben
det er sjovt - for for mig handler det først og fremmest om at jeg ikke gider drikke 100 kcal pr dl sodavand jeg drikker - en enkelt flaske ødelægger hele dagens kalorieindtag…
men derudover - så handler det for mig om sød-heds faktoren
Pepsi er MEGET sødere end CC - det appelerer til nogen… både pepsi, alm, light og max er betragteligt sødere end både cc alm, zero og light. Cc light synes jeg har en grim bismag - så den drikker jeg ikke - men hellere den end max - det er for sødt.
Da zero kom var min lykke gjort - for der er nogen der har taget en mellemting mellem ccligt og p-max og tilsat kulsyre og skrevet cola udenpå…
det var fantastisk
nu drikker jeg så mellem 3 og 6 liter af stadset om dagen - nok mere end de fleste… jeg har aldrig haft et hul i mine blivende tænder, og jeg har aldrig oplevet at overleve en morgen i godt humør hvis jeg ikke fik min morgencola
selv min nye chef har luret den - der står nu et tårn ved siden af mit skrivebord med zero-rammer - han er en klog klog mand
[QUOTE=TrekkieGrrrl;673952]Man kan da stadig købe 25cl cola på glasflasker?? Derimod har jeg aldrig set dem på 33cl flasker… Der er de små i glas og så ½liter på plastik. det eneste 33cl coca cola jeg har set er dem på dåse.
Coke Light! I rå mængder, til morgen, frokost, aften og natmad. Der står som regel Coke Light på mit natbord og kanten af mit badekar, når jeg er i bad. Skulle jeg nogensinde blive indlagt med noget slemt, så prøv et intravenøst drop med Coke Light, så er jeg sikker på jeg nok skal komme på benene igen! ALT andet end Coke Light betragtes som billige efterligninger, og jeg skal virkelig være presset for at skylle Pepsi Max ned. Zero kan gå an i en snæver vending - Coke Light er og bliver the one and only :juhu:
VH
Susanne (der heller aldrig har haft et eneste hul i en tand!)