[QUOTE=Susanne W;673994]Coke Light! I rå mængder, til morgen, frokost, aften og natmad. Der står som regel Coke Light på mit natbord og kanten af mit badekar, når jeg er i bad. Skulle jeg nogensinde blive indlagt med noget slemt, så prøv et intravenøst drop med Coke Light, så er jeg sikker på jeg nok skal komme på benene igen! ALT andet end Coke Light betragtes som billige efterligninger, og jeg skal virkelig være presset for at skylle Pepsi Max ned. Zero kan gå an i en snæver vending - Coke Light er og bliver the one and only :juhu:
VH
Susanne (der heller aldrig har haft et eneste hul i en tand!)[/QUOTE]
:klapper::juhu::klapper:
Bare det var mig !!
Jeg er først blevet Cola-holic inden for det sidste års tid…
Og jeg prøver virkelig at styre mig !!! :høhø::høhø:
Men nu er jeg desværre begyndt at drikke både 1/2 liter til min frokost OG min belønnings-cola - som jeg får, når jeg har spist aftensmad og vasket op…
Jeg synes selv, at det er lidt slemt men jeg vil tænke på dig og en vis anden løssluppen Cola-drikker her i tråden - og føle mig dyyyyyygtig over, at jeg kan nøjes med 2 om dagen :høhø:
Tænk på det på denne måde:
For det første er det såmænd slet ikke så usundt! Coke Light består hovedsageligt af vand, og så en lille-bitte-minimal-smule sødemiddel og farvestof og lidt koffein
For det andet er det din borgerpligt at drikke mere Coke, så vi kan opretholde produktionen og dermed fastholde arbejdspladser ude i samfundet! Hvor mange arbejdspladser tror folk mon der skabes af at drikke postevand? Det kan ikke være mange, og må derfor anses for potentiel landsskadelig virksomhed…:høhø:
COKE LIGHT RULES
VH
Susanne - erklæret cokaholiker!
[QUOTE=Susanne W;674007]Tænk på det på denne måde:
For det første er det såmænd slet ikke så usundt! Coke Light består hovedsageligt af vand, og så en lille-bitte-minimal-smule sødemiddel og farvestof og lidt koffein
For det andet er det din borgerpligt at drikke mere Coke, så vi kan opretholde produktionen og dermed fastholde arbejdspladser ude i samfundet! Hvor mange arbejdspladser tror folk mon der skabes af at drikke postevand? Det kan ikke være mange, og må derfor anses for potentiel landsskadelig virksomhed…:høhø:
COKE LIGHT RULES
VH
Susanne - erklæret cokaholiker![/QUOTE]
:klapper::klapper::klapper::klapper::klapper:
Denne vil jeg printe ud og sætte på mit køleskab - så jeg fremover nyder det lidt mere at drikke Cola - hvis det er muligt.
Nyder i forvejen hver eneste slurk ! :drik::drik:
Og så tror jeg, at jeg i denne weekend vil prøve noget helt nyt :
Jeg vil åbne og drikke en Cola hver gang jeg har lyst !!!
:juhu::juhu::juhu::juhu:
Har lige købt 24 styks i går - og jeg er nødt til at købe 24 mere i dag - både fordi de er på tilbud - OG nu fordi jeg holder Harboe Bryggerierne beskæftiget.
Meeeen Cola Light og Zero kan nu også sagtens drikkes.
Når der ikke er Pepsi Max (eller Coca cola) på tilbud, drikker jeg Harboes Cola Light og til nøds Lidl’s Zero (tror jeg nok, kan aldrig huske om det er den ene eller anden derfra der er tålelig…).
Men Pepsi Max er helt klart den bedste!!
I sin tid, da man blev så stor at man måtte forlade skolens område i frikvarteret - tror det var fra 8 klasse ca. - gik vi altid ned i “Næeren” (kiost - kaldet nærbutikken… forkortet til “Næeren”:D), og købte Cola - for mig var det 1 1/2 Pepsi Max - drukket med en flaskesut på toppen som en kæmpe Pepsi-sutteflaske…! :klapper:
Jaja, de ting man ikke har fundet på i sine teenageår er ikke værd at prøve!
[QUOTE=Skattekat;673938]
I øvrigt bryder jeg mig ikke om drikkevarer på dåser (slet ikke øl :S), det smager bare ikke ‘‘rigtigt’’ :surrender1:[/QUOTE]
nu har jeg jo sukkersyge og har haft det siden barnsben, så for mig er ligth det eneste rigtige, jeg synes sukker modellerne smager af karamel. og giver forøvrigt en sur smag i munden kort tid efter du har drukket den, fordi munden skal kompensere for sukkeret tror jeg. drkker det ex når jeg har lavt blodsukker. sprite er det værste i den henseende.
om det er max.ligth eller zero gør mig ikke så meget- men hr det lidt svært med billig kopier, de smager af for lidt, og bliver hurtigt dovne.
dog er der generelt extremt meget brus i ligth- hader at drikke det fr flaske.
faktisk fortrækker jeg min cola og min øl på dåse- men det har nok noget at gøre med at være teenager i den tid hvor fmilien danmark voldkøbte ceres royal ( mums) og pepsi max på dåse over grænsen.
forøvrigt smager pepsi ligth og jolly ligth ikke af noget som helst
men skal jeg drikke appelsin - så foretrækker jeg billg vand s
og beklager eventuelt manglende bogstaver, tstaturet er vist ved at stå af…
og lille service info : i kina kan du få både det ene og det andte i supermarkedet - men ikke på restauranter. havde sådan glædet mig til en kold cola i flyet internt fra xian til beijing - men nej. og å hjemrejsen- på pizza hut i en af verdens største lufthavnes udenrigsterminal. . . men nej !!! var lykkelig da SAS flyet var i luften og stewardessen fik medlidenhed med mig, så jeg fik to af de små flydåser på en gang da de kom rundt. aldrig har dt smagt så godt !!!
er ikke det sønderjyske, men er tit på de kanter og over grænsen og selv der bliver der aldrig købt væsker på ds, det smager ganske enkelt rædsomt og jo billigere produkt på ds man køber des grimmere smager det
Mit navn er Nethe… og jeg er cola-holic… også så svarer hele kattegale i kor Hej Nethe… (Det her kunne minde lidt om et møde i AC Anonyme Colaholic…):høhø:
Det er nu dejligt at jeg ikke er den eneste - der synes at det, der brune stads er noget af det bedste der findes… Men ironisk nok har jeg ikke altid haft det sådan - det er kommet til efter nogle opfandt pepsi max… :juhu: Hvis jeg var en rig kvinde* synger* så drak jeg pepsi max hele tiden, og så igen.
Som min familie (på fædrende ophav) plejer at sige, de kan ikke lide alkohol, det er derfor de prøver at udrydde det - ved at drikke det… Sådan har jeg det lidt med pepsi max…
Får jeg en colatrang - kan jeg godt NØJES med en af de billige, men bliver jeg virkelig angrebet af en stor colatrang - kan kun pepsi max bruges…
Herhjemme er det faktisk lidt af en videnskab at købe cola til os for:
Min husbond - skal have det “rigtige cola” efter hans mening:høhø: - nemlig coca cola - den røde
Min søn - vil rigtig gerne have den - sorte variant af coca cola - engang var det fordi colaen var sort (farven altså) for alt hvad han drak var sort:tihi::høhø:, og han helt sikker på at der sukker i:høhø:
Min lillesøster vil have - coca cola light - og hvis hun ikke kan få det - så drikker hun min pepsi max:uha::mad:
Delebarnet - er “sært” - hun vil ikke have cola - men sprite:besvimer:
Og så er der mig med min pepsi max…
Prøv lige at se det for jer - op til de store familiebegivenheder eller hvis vi bare skal have en hygge igennem aften… og der skal 1½ liter af hver slags med hjem - hvorfor er sådan nogle flasker ikke selvtransporterende?
Faktisk kan Dronning Victoria - vores ene persere også bedst lide pepsi max… Hvis hun fik lov - ville hun drikke det hele…Men det gør hun så ikke…
Ooorrrh, come on!
En Slots Classic fra Tyskland, går man da aldrig galt af - den er go!
Eller hvis det skal være 100% klasse, en Newcastle Brown Ale mmmmm
[QUOTE=Mette Mejdahl;674057]Ooorrrh, come on!
En Slots Classic fra Tyskland, går man da aldrig galt af - den er go!
[/QUOTE]
Ai, SÅ tørstig har jeg aldrig været endnu! Men en ramme Classic eller Carls Special kan lige gå an Hvis der kan presses m,ere ind ovenpå de 30 rammer Coke Light, forståes
VH
Susanne
Her ryger der en del Pepsi max på dåse ned. Jeg kan til nød drikke Coca cola zero hvis jeg er et sted hvor man ikke kan få max.
Jeg drikker nok lidt for meget max (2-3 dåser om dagen) men det er altså bare det eneste søde jeg får og det læsker så dejligt.
Førhen var det den originale Coca Cola, men efter Zero kom, så er det kun den der bliver drukket Men jeg belsuttede en dag at nu måtte det stoppe med alt det cola, så jeg er nu helt nede på ca 1 liter om dagen i hverdagene
Hvis ikke jeg kan få Zero, så tager jeg hellere vand eller dansk vand, for der er ikke så meget andet sodavand som smager mig Det skal da lige være de nye Nikoline sodavand
I min familie har det altid været den originale Coca Cola vi drak, den fik vi også hos min oldefar, han havde den i 1 liters glasflasker, som stod i hans baggang, de havde en helt speciel temperatur, så engang imellem når jeg får en cola lige i den temperatur, så smager de som hos oldefar
Der fik vi også oldefar cola, coca cola med en smule snaps i Når jeg gør det til julefrokoster, så husker vi alle oldefar
Det er ikke dåsens skkyld at de billige varianter smager grimt
Jeg foretrækker så klart Pepsi Max fra Tyskland. De smager altså ikke helt som de danske (det gør Coca cola heller ikke forresten)
Selvom det er samme opskrift er der små forskelle i vandet osv, og en dansk Pepsi Max er sødere/anderledes/dårligere end en tysk.
Men måske er det også dåsens skyld? Hvis det er så kan jeg godt li’ den smag dåserne “tilsætter” til min cola
Og både den gule og blå royal SKAL drikkes af dåse. Ellers er de ikke rigtige!
Til gengæld køber jeg massevis af flasker med tysk øl når vi er dernede. Weissbier, helst dunkel. Fra så mange bryggerier som jeg kan opstøve
Jeg drikker forholdsvis meget cola. I øjeblikket er jeg (fordi vi har haft cola-krise med de der forfærdelige sukkerpepsi) nede på omkring 1 liter om dagen. Det er tre dåser, det er altså ikke ret meget.
Jeg har sommetider haft et forbrug der var en hel del større, 2-3 liter/daglig.
Min mand var oppe på mere end det, der vat det vist 4-5 liter inden han tog en kold tyrker og holdt op med cola fra den ene dag til den anden. NØJ hvor blev han syg! Det var faktisk skræmmende. Han lå i 4 dage med hovedpine hvor han ikke kunne bevæge sig uden at den gik fra “slemt” til “uudholdeligt” mens koffeinen kom ud af kroppen.
Så jeg skal ikke risikere noget. Jeg holder IKKE op med at drikke cola!
Jeg drikker ikke ret meget øl, så det er nok derfor, jeg kan tillade mig at være sær (også) hvad det angår … hvis det var noget jeg drak meget af, skulle jeg sikkert gå på kompromis, grundet prisen … og hvis jeg drak rigeligt, var jeg nok pisse ligeglad med smagen :høhø:
Om sommeren har jeg næsten altid øl i køleskabet, for der er intet der afkøler bedre på en varm sommerdag, end en iskold øl … denne sommer har der dog ikke været voldsomt stor trang til denslags afkøling
Pepsi er ikke cola - efter min smag. For sødt, ingen bid. Forkert!
Det skal være Coca Cola - Den originale eller Zero (nej, man får ikke noget sukkerkick - men man får koffeinen og smagen)
Hvis de kun har Pepsi, bestiller jeg en danskvand. Og det er ikke en joke…
Øl? Aner det ikke, jeg kan ikke li’ det i nogen varianter. Bittert stads… Heller ikke stærk spiritus, for den sags skyld.
Vin, vand, (Coca)cola og sort the… det er mig