Coca Cola - og det vil det altid være…
Synes Pepsi har sådan en mærkelig eftersmag… Og man er ikke i tvivl om det faktisk ER pepsi…kan dog godt drikke det til nøds…
Men har faktisk været med i et smagsforsøg med Cola…hvor vi drak nogle glas, og skulle sige hvilken en der var bedst…og der valgte jeg billig Cola…
Pepsien var nem at genkende
[QUOTE=DK Zaphy;674280]Coca Cola - og det vil det altid være…
Synes Pepsi har sådan en mærkelig eftersmag… Og man er ikke i tvivl om det faktisk ER pepsi…kan dog godt drikke det til nøds…
Men har faktisk været med i et smagsforsøg med Cola…hvor vi drak nogle glas, og skulle sige hvilken en der var bedst…og der valgte jeg billig Cola…
Pepsien var nem at genkende[/QUOTE]
sådanne forsøg har jeg også været med i for mange år tilbage - før zeroen blev opfundet
jeg fik alle CC rigtige inkl lemon og decaf varianten der var der en kort overgang - pepsierne kunne jeg ikke smage forskel på - de var bare søde søde søde
[QUOTE=Battlestar;674283]sådanne forsøg har jeg også været med i for mange år tilbage - før zeroen blev opfundet
jeg fik alle CC rigtige inkl lemon og decaf varianten der var der en kort overgang - pepsierne kunne jeg ikke smage forskel på - de var bare søde søde søde[/QUOTE]
Det her var så bare mellem Billig Cola, Coca Cola, Pepsi og så 1 anden tror jeg…
[QUOTE=TrekkieGrrrl;673952]Man kan da stadig købe 25cl cola på glasflasker?? Derimod har jeg aldrig set dem på 33cl flasker… Der er de små i glas og så ½liter på plastik. det eneste 33cl coca cola jeg har set er dem på dåse.
Et andet sjovt fact: Danmark var i mange år et af de lande hvor Coca Cola havde sværest ved at slå igennem, netop fordi Jolly Cola (som jo altså er en dansk variant) var så populært.
Se mere om Jolly’s historie her: Jolly Cola slog Coca-Cola med gigantens egne våben [/QUOTE]Hmm, jeg synes ikke der står noget om, at Jolly Cola faktisk ikke bliver lavet efter samme opskrift idag, som dengang i 80’erne - det er derfor den ikke smager, som man husker den!
Og så er jeg ivørigt til Pepsi max
I skrivende stund sidder jeg med et glas iskoldt Harboe Cola i et Coca Cola glas :høhø:
Mit foretrukne mærke er helt klart den røde Coca Cola men Harboes kan også godt gå an.
Bonus-info … jeg drikker alt for meget af det
nu vi er ved alt den cola snak vidste i så godt er coca cola er verdens største og mest kendte brand, selv ude i den mørkeste jungle hvor der sjældent kommer “gæster” ved befolkningen derude hvad coca cola er.
var på kursus for noget tid siden hvor vi netop havde emnet branding og der havde vi besøg af en coca cola mand som fortalte lidt om coca cola og dets historie, i starten blev det osse brugt som mirakel-medicin som skulle kurere alverdens sygdomme
Cola er fint, hvis man har kvalme, maveproblemer eller tømmermænd Men ellers vil jeg hellere have danskvand. Jeg er vokset fra de søde drikke. Skal det være non-alkoholisk og ikke vand, så vil jeg gerne have æblemost (eller det tyske apfelschorle) eller evt. Schweppes.
[QUOTE=Johnny;674367]nu vi er ved alt den cola snak vidste i så godt er coca cola er verdens største og mest kendte brand,
[/QUOTE]
Mjah. Det er nede på en 6. plads over verdens mest værdifulde brands i år… men det er da også flot
Apple er verdens stærkeste brand: Æble-logoet 153 milliarder dollar værd
Her drikker vi Harboes cola… Og foretrækker faktisk den frem for CC… Denne kommer dog næst i rækken…
Drikker stort set alt cola, bare det er uden sukker…
Jeg drikker helst Coca cola…Zero, men Pepsi max kan også drikkes… Harbooes kan også…til nød, men ens for alle mærkerne er at de skal være kolde
den eneste variant jeg til nød har kunnet drikke /nyde…var /er cherry…
men har nogen rootbeer på lager…det er en gudedrik
Min foretrukne cola er Pepsi LIGHT - som desværre ikke fåes i Danmark, så får det hjem fra Tyskland.
Herhjemme foretrækker jeg Coca Cola Light eller Harboe cola minus.