Cowboy toast

I kender sikkert godt Tulips Cowboy Toast fra frysedisken…

Og jeg forguder dem virkelig!!!
Men det er lidt dyrt at rende og købe dem hele tiden…
Så ville lige høre om nogen af jer ligger inde med en god opskrift?

Er det ikke bare nogle stykker billigt toastbrød med en masse fedtstof knaldet sammen om noget billigt hakket okse formet i en firkant + lidt løg og givetvis 874 e-numre …?
Det burde du pænt let kunne lave selv, men du kan nok ikke få dem til at smage som de færdigkøbte, med mindre du samtidig investerer i et kemisæt :wink:

Jeg har opskriften uden kemi…

Hakket frisk oksekød, formes til en firkant der passer til toasten. Husk salt og peber.

Rå løg brunes i lidt smør og sukker (sukkeret gør løgene brune og bløde uden at brænde)

Bøffen lægges på toasten, løget kommer over, og sidste toastbrød lægges oven på - du kan let riste dem inden du pakker toasten.

Køber du MEGET oksekød, så kan du forme dem til firkanter og fryse dem ned.

Enig med Helene, sådan da.

Jeg plejer at “smøre” farsen på toastbrødet, krydre med salt og peber, tilsæt en stor skefuld brunede løg(uden sukker da jeg synes brunede løg er søde nok i sig selv) og læg en skive toastbrød ovenpå og så eller i toasteren eller i ovnen altefter om man vil have den presset sammen eller ej.

Jeg elsker cowboy toasts, men den købte version ofte svømmer i fedt mens den hjemmelavede kan laves temmeligt mager altefter fedt % og hvor meget fedtelse man bruger til løgene. Derfor laver jeg dem oftes selv.
Vil man være endnu sundere kan man skifte det hvide toastbrød til en grovere variant.

[B]Helene[/B] og [B]kitiradk [/B]:

Mums! Hvor lyder det lækkert begge to!

Det vil jeg glæde mig til at prøve af!

Tænker også lidt på at lave af en hel pakke toastbrød og så fryse dem ned, så de bare lige skal hives ud af fryseren og i toasteren…
Super godt hvis man nu er alene hjemme en aften…
JEG gider nemlig ikke stå og kokkerere hvis jeg kun skal lave til mig selv :tihi:

Hvis du laver en hel stak, så vil jeg anbefale at du steger kødet inden du kommer det i fryseren og undlader at riste toastbrødet (men bare samler toasten om det stegte kød og de bløde løg). Så passer det med at det stegte kød får den rigtige centrumtemperatur (70 grader) i takt med at brødet bliver ristet.

Sådan laver jeg dem til ungerne, som også er vilde med dem.

Kender du nogen der handler i METRO eller et andet engrosvarehus? Der kan man nemlig købe bløde løg på ruller, og det er en fantastisk nem løsning når det gerne må gå lidt tjept og man ikke selv orker at stege 25 løg:høhø:

[QUOTE=Helene;625137]Hvis du laver en hel stak, så vil jeg anbefale at du steger kødet inden du kommer det i fryseren og undlader at riste toastbrødet (men bare samler toasten om det stegte kød og de bløde løg). Så passer det med at det stegte kød får den rigtige centrumtemperatur (70 grader) i takt med at brødet bliver ristet.

Sådan laver jeg dem til ungerne, som også er vilde med dem.

Kender du nogen der handler i METRO eller et andet engrosvarehus? Der kan man nemlig købe bløde løg på ruller, og det er en fantastisk nem løsning når det gerne må gå lidt tjept og man ikke selv orker at stege 25 løg:høhø:[/QUOTE]

Det var nu også planen at stege kødet, og vente med brødet til de skal spises :slight_smile:

Jo, min svigermor handler i METRO, hun er nemlig dagplejemor - det må jeg lige prøve at undersøge :høhø:

Hvem forguder ikke Tulips cowboytoast?

Alternativt kan hjemmelavede cowboytoast laves sådan her:

Ingredienser:
500 g oksefars (mindst 24% fedt, så brødet kan få den rigtige konsistens)
1 bdt. persille (alternativt ramsløg)
3 æg (må ikke være økologiske)
tynde skiver brød (det billigste fra Netto)
2 rødløg (alternativt almindelige løg tilsat ketchup)
meget smør
Beauvais ketchup (godt af den)

Fremgangsmåde:

Rør kød, æg, persille, salt og peber grundigt sammen, til farsen bliver “lang/sej” (vigtigt).

Skræl og hak løgene groft og steg dem gyldne i lidt smør eller olie. Lad dem ligge og ulme i smørsovsen. Du kan roligt snuppe dig et glas sød hvidvin i ventetiden.

Tilsæt en ordentlig klat smør eller fire og lad det koge ind, til balancen mellem surt og sødt er, som man vil have den.

Smør brødet med farsen i et lag af cirka 2-3 cm (se billede) og steg dem på panden, først på kødsiden.

Når overfladen har stegeflade, vendes brødet om og steges sprødt.

Har du på dette tidspunkt glemt at putte smør på brødet kan det nås endnu.

Anret med en skive brød med fars nederst, løg ovenpå, godt med ketchup og en skive brød med fars som top.

Lyder helt igennem FANTASTISK LÆKKERT Cowboycat :smiley:
TAK for opskriften!
Den skal helt klart prøves af :smiley:

Mums det lyder som en lækker opskrift Cowboycat :slight_smile:

Hvad er grunden til at æggene ikke må være økologiske?

[QUOTE=Quivive;889234]
Hvad er grunden til at æggene ikke må være økologiske?[/QUOTE]

Også min tanke - det er jo egentlig æg som alle andre, bare fra høns der er har levet økologisk?

[QUOTE=Quivive;889234]
Hvad er grunden til at æggene ikke må være økologiske?[/QUOTE]

Jeg skulle lige til at spørge om det samme :tihi:

Lækker opskrift, men ikke en jeg vil prøve, hvis man kun kan lave den med ikke-økologiske æg. :?

Uhm - sund og nærende kost!

SKAL det absolut være Beauvais ketchup egentlig???
Hvis man nu kun køber den billige fra LIDL :wink:

Jeg synes også det er lidt sjovt, at det enten skal være rødløg eller alm. løg tilsat ketchup - rødløg smager jo ikke af ketchup, de er bare … røde (og smager lidt mildere end alm. løg)

[QUOTE=Lotte F;889425]SKAL det absolut være Beauvais ketchup egentlig???
Hvis man nu kun køber den billige fra LIDL ;)[/QUOTE]

Det tror jeg det skal! Så afsted og køb fuldfedt oksekød, masser af billigt toastbrød, rødløg, burhønseæg og persille (som garanteret heller ikke må være den bredbladede …), så er du helt klar til at lave toasts

:tihi:
Ja…endelig huske at bruge de RIGTIGE ingredienser :smiley:

aaaaaaadddddddddd, :rock:

Du glemte MEGET smør - og sød hvidvin (til fedt oksekød…)

Aj sorry :pose: - men det er ikke liiige min smag :wink: