Creme eller rød sølv -

Hejsa…
Eva…hvor er han bare lækker…savle savle…

Ang. med /u tabby - så solgte jeg sidste år en killing med det flotteste tabby mønster - men tabby var han ikke, da begge forældre er non aguti og jeg havde på det tidspunkt kun en fertil nonaguti han - så det er ikke at betvivle :-)…nu er han 1½ år og har stadig det lækreste mønster…hmmmmm - han er dog blevet lidt mere “rød” i de lyse striber :slight_smile:

anna

-thumbs Helt enig, det er så uhyre svært at vide om en rød / creme netop er non-agouti at der i mine øjne behøves en DNA test til at fastslå dette, jeg har Oreius der unægteligt ser non-agouti rød ud, men er registreret rød tabby af den simple årsag at han rent faktisk bare kan være enomrt dyb i sin farve ( nærmest blå i skæret) men tænk om jeg parrede ham til en non-agouti sort pige og fik tabby killinger, sikke en masse bøvl med omregistrering af Oreius :S

Jeg går rent faktisk ind for man “bare” registrere sine røde/creme katte som værende agouti - ved godt det kan være lige så forkert hvis de nu er non-agouti, men man vil aldrig få et problem avlsmæssigt -thumbs

Jeg har forresten set en ret lys non-agouti rød også, så nej det er bestemt ikke bybden i farven der altdi kan afsløre dette -mai
Så for mig hedder det DNA test eller registrer som værende agouti.

:smiley: Morgen hilsner
Charlotte

Yooncoon - Lyder fornuftigt. (Diego kan så heldigvis ikke skabe de problemer -høhø )

antocat - Tak. Ja, jeg har også set de lækreste røde katte jeg er (ret) sikker på at non-agouti (forældrene) med det smukkeste mønster. Så især en brite for nogle år siden -love

hihi hvad er det for en jungle jeg har bevæget mig ud, når man ikke er specielt erfaren, er det da svært -høhø Føler mig yderst blond pt -uh

Ville være rart hvis i kunne hjælpe med at slå det fast,ellers bliver han altså DNA testet, det er for spændende til ikke at få svar -høhø


Synes der er tabby briller her, men ikke så markeret

Mere brille

arthas’ krop

mere krop -høhø

Han falder lidt i med omgivelserne derhjemme, men håber i kan nogenlunde se ham -høhø