Cute & Classic Matador kuld (klassisk perser)

Ja, når man har en svaghed for små fluffy pelsbolde som jeg er det jo næsten tortur at se på billeder af dine smukke katte. Er også jævnligt forbi din hjemmeside for at kigge billeder.

Hvis jeg på et tidspunkt skal være ejer af en perser kunne en klassisk en af slagsen være et rigtig godt bud :slight_smile:

Jamen altså, hvor er de vidunderlige :inlove:

Hvor ER de dog dejlige! Og hvor er det skønt at se “klassiske” persere :slight_smile: Katte skal altså ha’ i al fald lidt næse efter min smag (selvom den jo så nok er farvet kraftigt af siatalernes lange horn L)

Nu vil jeg tillade mig at være ærlig…

Jeg var ved at gå uden om tråden fordi der stod perser, jeg bryder mig bare slet ikke om de der fladnæser som i mine øjne slet ikke ligner katte. Hårde ord, men det er sådan jeg har det med persere. Alligevel måtte jeg kigge… 3-4 billederne efter sidder jeg med tanken… jamen stod der ikke persere ? Scroller op og kigger, jo der stod perser… blot klassisk perser. Disse er jo flotte og har fine små misse næser. Så nu er det hermed konstateret at jeg godt kan lide klassiske persere, bare ikke fladsnuder.

Jeg viste ikke forskellen var så stor. Den sidste klassiske jeg så må have været dårligt typet for en klassisk, for dens næse var næsten ligså flad som på en fladsnude. Så kan jeg lære det, man kan altså godt få kønne persere. (Som den lille Snofus, han er da en charmetrold.)

De er … De er ikke til at stå for … De er simpelthen pragtfulde :inlove:

Jeg skulle lige ind og kigge igen i tråden :ups: De er jo bare skønne :hjerte:

Så kom jeg liiige til at klikke på Louises link og videre til Sofus :wehuu: Der var den sødeste video af en lille mand, som æææælsker at få nusset mavse :inlove: Tror han er omkring 4 uger gammel og med de flotteste store blå babyøjne.

Uhhhh. jeg blev lige forelsket :hjerte:

Dejlige perser killinger !!! skønt at se dem med næse …

De er overskønne :hjerte::inlove::hjerte::inlove:

Kan man egentlig få en exo variant ?

De er bare skønne :hjerte:

tusind tak for alle roserne til misserne - misserne & jeg siger tak med denne lille video :slight_smile:

//youtu.be/9yYfckYmyRc

Sofus. :hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

De er så lækre allesammen. :slight_smile: Dem vil vi gerne se flere billeder af og oftere. :tihi:[/QUOTE]

tak :slight_smile: ja, Sofus er sød - har ikke fået vist så mange fotos fordi…med 7 mislinger går tiden så hurtigt + mit kamera fungerer ikke så godt…så der er desværre noget langt mellem de gode fotos

tak :slight_smile: Viggo er også selv overbevist om at han er en smuksak…jeg kalder ham ‘den sorte panter’, det har sikkert ikke skadet selvtilliden

[QUOTE=Eife;933789]Åh åh, Louise! Det kan du da ikke gøre det der! Er du ude på at give mig et hjertetilfælde! :besvimer:

For dælen da, hvor er de bare ALT for nuttede og flotte :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:[/QUOTE]

hehe - ja onde mig :slight_smile: & tak for roserne

[QUOTE=Sim-Sim;933791]Neeeeeeeeeeeeeej…det er næsten som at være tilbage i 70’erne, da persere og Colorpoint havde næser og flot hovedfacon…

Det er IKKE en kritik af alle de fladnæsede man ser i dag eller et oplæg til diskussion…men den gammeldags type, står altså bare mit hjerte nær.:slight_smile:

Jeg havde jo mange Colorpoints i 70’erne og 80’erne, den sidste blev aflivet i '96, hun blev 18 år…savner dem stadig…åh altså. :ked:[/QUOTE]

jeg voksede også op med colourpoints (min mor havde colourpoint der blev int. ch i 1984) og jeg købte mine sidste ‘danske’ persere i 1995 - Musashi & hans søster ripley. Det var derfor med stor glæde at jeg fandt ud af at min Inca har nogle af de samme linjer som Musashi & Ripley - måske også nogle af dine katte? Alf af Ottobrøker er killingers tip-tip-tip oldefar

http://pawpeds.com/db/?a=p&id=528057&g=5&p=per&date=iso&o=ajgrep

dermed er der så også lidt dansk i killinger og det er jeg jo glad for (min stamtavle database som der linkes til fra min hjemmeside er desværre nede - den er blevet hacket :frowning:

[QUOTE=Blabl;933795]Jeg skulle aldrig have gået ind på hjemmesiden og kigget nærmere på Sofus.:hjerte:

Ulykkelig kærlighed. :brist:[/QUOTE]

Sofus er glad for at have en beundrer :slight_smile:

Tak :slight_smile:

ja, røde missepiger er søde - Victoria er sådan en softie & Sofie hun er en frisk missepige skal jeg hilse og sige… jeg håber også jeg kan finde gode og kærlige hjem

tak :slight_smile:

tak :slight_smile: ja helt bestemt - de (og her mener jeg Sofie & Snofus) har været helt oppe på taget af kattetårn…

tak :slight_smile:

[QUOTE=Theomilou;933930]Victoria er simpelthen det mest bedårende :hjerte:
Det er et dejligt kuld:wehuu:[/QUOTE]

Ja, hun ser ud som hun er i temperament :slight_smile:

Tak - Ja, jeg tror også de bliver flotte hankatte

[QUOTE=galath;934008]Næh, Gustav - den lille cremebolle :hjerte:

Hvor er de smukke, Louise.[/QUOTE]

tak - hehe - det er faktisk Gustavs kælenavn herhjemme - cremebollen :slight_smile:

[QUOTE=Mette Mejdahl;934013]OMG hvor ér de SMUKKE!! :love2:

Viggo ligner simpelthen en langhåret udgave af min Hansi (Europé) - hold op hvor jeg altså synes han er fin! :hjerte:
(OK ok… liidt mindre ører og lidt bredere, men altså :wehuu:)

Jeg er helt vild med dine katte (kiggede lige din hjemmeside) WOW :thumbup:

  • men det er sikkert med Perserne som med Orientalerne, at mange bedst kan lide de katte som ikke er alt for typede -upssa:-)

Men jeg er altså vild med dine Klassiske Persere! :hjerte:

/Mette[/QUOTE]

Tak :slight_smile: jeg er glad for at du kan lide mine mislinger

Du får lige en krammer tilbage igen fra de to mislinger :slight_smile:

[QUOTE=Else;934088]De er da bare SÅ smukke og vidunderlige! :inlove: :hjerte::lovelove:
Tænk, at nogen foretrækker de ekstreme :øhmm::pose::smutter::ups:Men sådan er folk jo så forskellige :-)[/QUOTE]

tak :slight_smile:

[QUOTE=Marianne K;934110]Hold nu da lige op de er kære:smelter:

Gustav og Sofus er helt bedårende dejlige. Øv jeg ikke kan have flere katte…[/QUOTE]

tak :slight_smile:

[QUOTE=Wijelo;934120]:smelter: Hvor er de bare skønne - alle sammen :hjertekat:
Meeeen Sofus :iloveyou:er altså lige det ekstra nuttet :hjerte:
Jeg er vild med deres søde glade look. :inlove:[/QUOTE]

tak :slight_smile: ja, jeg er også glad for Sofus ansigt - tror han kommer til at minde meget om hans halvstorebror Gingersnap.

tak :slight_smile:

[QUOTE=Vipstøsen;934190]Ja, når man har en svaghed for små fluffy pelsbolde som jeg er det jo næsten tortur at se på billeder af dine smukke katte. Er også jævnligt forbi din hjemmeside for at kigge billeder.

Hvis jeg på et tidspunkt skal være ejer af en perser kunne en klassisk en af slagsen være et rigtig godt bud :)[/QUOTE]

hehe - ja, jeg er ond på den gode måde :wink: Du skal være velkommen til at høre mere om mislinger hvis det engang bliver aktuelt

tak :slight_smile:

tak :slight_smile:

[QUOTE=Kamilia;934242]Nu vil jeg tillade mig at være ærlig…

Jeg var ved at gå uden om tråden fordi der stod perser, jeg bryder mig bare slet ikke om de der fladnæser som i mine øjne slet ikke ligner katte. Hårde ord, men det er sådan jeg har det med persere. Alligevel måtte jeg kigge… 3-4 billederne efter sidder jeg med tanken… jamen stod der ikke persere ? Scroller op og kigger, jo der stod perser… blot klassisk perser. Disse er jo flotte og har fine små misse næser. Så nu er det hermed konstateret at jeg godt kan lide klassiske persere, bare ikke fladsnuder.

Jeg viste ikke forskellen var så stor. Den sidste klassiske jeg så må have været dårligt typet for en klassisk, for dens næse var næsten ligså flad som på en fladsnude. Så kan jeg lære det, man kan altså godt få kønne persere. (Som den lille Snofus, han er da en charmetrold.)[/QUOTE]

dejligt du kan lide mine persere - det er altid dejligt når der er en mere der ved at sådan kan en perser også se ud :slight_smile: håber du vil fortælle andre også om mine ‘old school’ persere

du kan i øvrigt se historiske fotos her af perser katte - der har været nogle utrolig smukke perser katte gennem tiderne

http://klassisk-perser.smugmug.com/Historical-Gallery-Historisk/Champion-Persians/11294341_cxv6G8

tak :slight_smile:

[QUOTE=Wijelo;934274]Jeg skulle lige ind og kigge igen i tråden :ups: De er jo bare skønne :hjerte:

Så kom jeg liiige til at klikke på Louises link og videre til Sofus :wehuu: Der var den sødeste video af en lille mand, som æææælsker at få nusset mavse :inlove: Tror han er omkring 4 uger gammel og med de flotteste store blå babyøjne.

Uhhhh. jeg blev lige forelsket :hjerte:[/QUOTE]

tak - ja han er en lille charmetrold. en lille bonus video med baby Sofus - han er en 5 uger her:

//youtu.be/Uyxrytlzvfs

tak :slight_smile:

tak :slight_smile:

[QUOTE=Quanti´s;934574]Kan man egentlig få en exo variant ?

De er bare skønne :hjerte:[/QUOTE]

tak :slight_smile: jeg ser dem ind i mellem i Tyskland - men kun i golden/sølv varianter - har kun set fuldfarvet i gammeldags version i bøger

Jeg har fundet…eller rettere Eife var så venlig at hjælpe mig…en fra samme kuld som en af mine…Jeg havde Kattchen’s Ingolf, født 15.9.78

http://pawpeds.com/db/?a=p&id=529026&g=4&p=per&date=iso&o=ajgrep

Begge forældre var ejet af en nu afdød veninde, der opdrættede Colorpoints.

Jeg har gemt alle stamtavlerne på mine Colorpoints…men den eneste Eife kunne finde var denne og en anden…som jeg ikke kender.

[QUOTE=Musashi;934664][…] ja han er en lille charmetrold. en lille bonus video med baby Sofus - han er en 5 uger her:

//youtu.be/Uyxrytlzvfs

[…][/QUOTE]

Hvor er han dog dejlig, dejlig, dejlig… :hjerte:

Jeg har jo også set dem lege med Catit-banen på din YouTube kanal. :smiley:
Disse små videoer er bare den bedste reklame, racen kan ønske sig. :ok:

[QUOTE=Kamilia;934242]
Jeg viste ikke forskellen var så stor. Den sidste klassiske jeg så må have været dårligt typet for en klassisk, for dens næse var næsten ligså flad som på en fladsnude. Så kan jeg lære det, man kan altså godt få kønne persere. (Som den lille Snofus, han er da en charmetrold.)[/QUOTE]
Nu er der mange der ikke aner hvad forskel på en klassisk perser og en moderne der tilfældigvis fik lidt næse ved et “uheld” er. En klassisk er nemlig ikke bare en dårlig typet moderne som den udprægede misforståelse desværre er. Men for en kat er klassisk skal den være efter “klassiske linier”(dette gør dog ikke indavlen bliver høj den er lav i disse linier) for typen bliver anderledes hvis det bare er dårlig typede moderne eller katte der tilfældigvis falder ud som kunne de ligne moderne en smule.

Hvor mange af dem mangler hjem endnu. Håber da nogle af de kattegale køber nogle af dem så vi fortsat kan nyde billedtråde med dem for nøj de er nuser, hvem der bare havde plads :smiley:

de er allesammen bare for knuselskelige :hjerte: glæder mig til snart at se dem alle sammen igen :slight_smile:

Hvor er de bare skønne :wehuu:

Hvor er de dejlige også selv om de ikke lige er min type, hold op ham Snofus er en charmetrold.

Men hvor bliver jeg led af den hårde medfart mange i tråden ytre om de tydede persere, øv

De er da lige til at nusse pelsløse og kramme-kysse-nusse.

Jeg er især vild med tortiepige på det første billede, wow hun er lækker.

[QUOTE=GitteS;935128]Hvor er de dejlige også selv om de ikke lige er min type, hold op ham Snofus er en charmetrold.

Men hvor bliver jeg led af den hårde medfart mange i tråden ytre om de tydede persere, øv[/QUOTE]

Jeg synes faktisk ikke det er så hård en medfart igen. Ja der er da nogle her som skriver at de foretrækker den klassiske perser, og det har de vel lov til ? Vi har alle vores præferencer og det er jo det her skal være plads til. Jeg foretrækker det moderate, og det er indenfor alle race både perser og siataler.

[QUOTE=GitteS;935128]Hvor er de dejlige også selv om de ikke lige er min type, hold op ham Snofus er en charmetrold.

Men hvor bliver jeg led af den hårde medfart mange i tråden ytre om de tydede persere, øv[/QUOTE]

Jeg må indrømme at jeg fik det på samme måde da jeg læste et bestemt indlæg. Bare fordi man synes noget er kønt, behøver man jo ikke fremhæve at andet er grimt. Men det er lidt som om det er tilladt når der bliver snakket perser :wink:

Jeg synes det er nogle meget smukke killinger med krudt i rumpen :slight_smile:

Hvor er det nogle bedårende små babymissere! Godt jeg har sat mig for at jeg ikke skal have flere killinger - de er søde at se på og en fryd at besøge, men kors hvor har de meget krudt i røven :hjerte: