Da der blev samlet ind til indhegning

Blev der efterfølgende oprettet tråd med regning billeder osv… Den har jeg nu søgt på i over en time, for jeg kan ikke huske hvor og hvem det var…

Anyone??

http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?33103-Billeder-af-min-indhegnede-have-boner-kvitteringer-af-materialer

den her?

http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?33103-Billeder-af-min-indhegnede-have-boner-kvitteringer-af-materialer

Taaaaark :slight_smile:

lidt sjovt er det, for du deltager faktisk selv i tråden om det:tihi:

Ja det ved jeg godt… men kunne da ikke finde den :dokdok:

Skal du have lavet indhegning Luise? :slight_smile:

Nej ikke af hele haven desværre. Men jeg skal have en kattelem i min bagdør, og så have lavet et lille overdækket voliere så de kan fise ind og ud døgnet rundt uden jeg skal gå og blive bange… Lige nu er de jo kun ude to gange dagligt, på gåtur, og det er ikke nok, når de har haft lov til at rende.

Så det synes jeg er et ok alternativ… til jeg engang får “tid” til at ordne resten af grunden :slight_smile:

1 Synes om

Hej Luise.

Ved ikke om det er til nogen hjælp, men jeg har en liste over hvad vi brugte (incl. priser, men det er et par år siden nu, så de er måske ikke helt nøjagtige længere), da vi hegnede haven ind.
Det ligger her: http://www.petheaven.dk/katte/have.htm

/Mette :slight_smile:

jeg faldt lige over det her på g&g, måske det kunne være interessant for dig, det er da ikke så voldsom langt væk igen

http://www.guloggratis.dk/dyr/katte/tilbehor/andet/annonce/13640779-katte-loebegaard

:slight_smile: takker for div. link :slight_smile: Der kommer bliktag på, det får jeg gratis af en bekendt.
Så min indkøbsliste ser ikke så skræmmende ud :slight_smile:

Og min samling af links til alle mulige indhegninger ligger her.

Flere modtages stadig med glæde. :slight_smile:

Jo jo Frode :slight_smile: har skam dit link :slight_smile: Men det var for at se, hvor det var materialerne var købt, det kunne jeg huske fra billederne at man kunne se :slight_smile: Der er jo ingen grund til at gøre det dyrt for sig selv :slight_smile:

Jeg regnede også med. at du kendte det, men jeg benytter jo aldeles skamløst enhver lejlighed til at reklamere for min hjemmeside. :smiley:

Det kan være nødvendigt at prøve sig frem :wink: Og så kommer det nok f.eks. an på, om der f.eks. er noget lige neden under, de kan stå på. Der vil nok altid være steder i en have, der er mere usikre end andre, så personligt ville jeg aldrig “nøjes” med udhæng, jeg ville også have strøm på. Det har mine respekt for - mens andre har katte, der gladeligt tager smældet og så smutter over alligevel.

[QUOTE=Jenny;789691]Strøm lyder bare så voldsomt… :uha:
[/QUOTE]

Det lyder værre end det er :slight_smile: Men du kunne jo tage på besøg hos nogen, der har strøm i deres indhegning, før du selv skal igang med det. Det kan nok afdramatisere det lidt :slight_smile:

Finn - Jeg linker også til din samling hver gang snakken falder på katteindhegninger :smiley:

Tak, Eva. Jeg skal bare huske, at få systematiseret det lidt - når tiden er til det. :slight_smile:

Man har naturligvis mest gavn af de sider, der har meget grundige beskrivelser med materialepriser og det hele, men jeg har da også fået mange idéer bare ved at kigge på billeder af, hvordan folk har løst de forskellige udfordringer.

Ja, det ser ud til at være meget forskelligt, hvad de forskellige katte kan finde på. Jeg valgte en høj grad af sikkerhed i forventning om, at sådan en Somali jo var en atletisk kat. Det er Rags da også, men han er ingen klatremus, så han kunne såmænd nok have nøjedes med et lige-op og-ned hegn. :slight_smile:

[QUOTE=Jenny;789691]Strøm lyder bare så voldsomt… :uha:

Men jeg må jo undersøge det, når jeg engang får den mulighed :smiley: Lige nu må de nøjes med at være indekatte på 2. sal :høhø:[/QUOTE]

Som Mette (Temple Bar) også skriver, så lyder det langt mere voldsomt end det er :slight_smile:
Det strøm man sætter op i en katteindhegning er jo ikke heste-strømstyrke. Det er en strømstyrke, som er lav og beregnet også til bl.a. hønse- og hundegårde. Jeg tester dagligt strømmen i min strømtråd ved at gå hen og sætte min pegefinger på tråden - og her kan jeg netop mærke et ganske minimalt smæld betydende at der er strøm i. Så for mig mærkes det ikke engang rigtigt som stød.

Jeg har et par katte, som har fået en pote eller snuden mod tråden, ifm de har klatret i hegnet eller (for den størstes vedkommende) strakt sig op på bagbenene. De får lige smældet den ene gang - og så udfordrer de ikke tråden igen. Jeg har også klart fornemmelsen af, at kattene fra jorden af, ved at der er strøm i tråden - også selvom de aldrig har haft poten imod.
Jeg ser det undertiden ved, at min den største MCO godt nogle gange kan rejse sig på bagbenene op af hegnet og kigge efter noget i hækken. Når han så kommer i øjenhøjde med den nederste strømtråd, så er det tydeligt at hans øjne lige fokuserer på strømtråden (uden at han på nogen måde har rørt den), og så stopper han der og går ikke videre.

Jeg kører faktisk med hegn af kun 115 cm højde sat ved hæk - med 2 strømtråde øverst - og det holder min flok fint inde. Og er meget diskret ift naboer.
Så jeg kan kun anbefale det med strømtråde :ok:

Tak, Lone. Jeg tror, det er et af de laveste hegn, jeg har set, men det må være den måde, strømtrådene er placeret på, der gør, at det virker. Der ser ud til at være ca. 30 cm mellem dem, hvilket må gøre det meget vanskeligere bare at hoppe forbi.
Hovedsagen er, at dine katte respekterer det - at det så tillige er diskret, er blot et ekstra plus. :).