Jeg har haft tre katte (som voksen) & strengt taget er det kun Emina som jeg har nu, som jeg har valgt, de andre er bare dumpet ind i mit liv. Som barn nåede min familie også at have tre katte, der var kat nummer to afgjort var min kat!
Hannibal min første kat: Jeg var 20 år, boede på lejet værelse på første sal i et hus & jeg havde rotte & skulle ikke have andre kæledyr. Men en kollegas bror skulle af med de otte katte de havde, fordi deres barn havde fået allergi, jeg takkede pænt nej tak, for jeg havde jo rotte. Der gik lidt tid & så spurgte min kollega mig igen, nu var der kun deres yndlingskat tilbage & de kunne ikke finde et hjem & der var bestilt tid til aflivning, så jeg endte med at sige ja til at møde katten. Jeg kom der hjem, satte mig på stuegulvet, Hannibal kom ind i stuen, kikkede rundt & gik direkte hen & lagde sig i mit skød. Noget han aldrig har gjort før eller gjorde siden. Jeg har altid følt Hannibal valgte mig & det er jeg så glad for han gjorde, for udover han var den dejligste kat, så fik vi 11 pragtfulde år sammen! Hannibal (hed han i forvejen) var huskat, sort med hvid plet på bryst & mave, gule øjne. Hannibal var to år gammel da han flyttede ind & vi boede sammen fra forår 1992 til December 2002.
Emilius Milling min anden kat: Efter Hannibal døde manglende jeg i den grad en kat i mit liv, men jeg ville jo bare have Hannibal tilbage, så jeg tog en lang periode uden kat. Først da jeg i September 2002 var på en uges ferie hos en ven, som havde to skovkatte der sov ved & på mig hver eneste nat (lidt sjovt for de sov normalt ikke sammen med deres to ejer & var egentlig ellers lettere sky), så kunne jeg mærke at nu måtte jeg altså have kat igen. Jeg begyndte at besøge det lokale kattehjem, for jeg vidste at jeg skulle have en voksen kat. En dag skulle jeg hjem til en veninde for at hente hendes spisebord som jeg skulle have, hun havde to killinger der var fem måneder gammel & hun skulle finde nye hjem til dem. Den ene var en rigtig køn rød hankat & jeg er altså fuldstændig pjattet med røde katte, det har jeg været siden jeg var teenager & er det stadigvæk! Så Emilius blev valgt fordi han var en køn rød kat & vupti, jeg kom hjem med spisebord & kat
Jeg fik så meget hurtigt bekræfet at killinger ikke er mig, men nu var han jo i mit liv & så måtte det jo bare gå. De første tre år var han udekat & gad mig helt seriøst ikke. Han gad ingen. Så flyttede vi & han blev nød til at blive indekat & hold da op, han blomstre op & vi fik fire år hvor vi blev rigtig glade for hinanden! Emilius blev valgt p.g.a. udseende men endte med at sætte en standart for hvad jeg søger hos katte. En skør kugle, der snakker, pjatter & er glad for mig, helst også puttesyg. Desværre fik vi kun syv år sammen, da han sov ind p.g.a. røgforgiftning da min lejlighed brændte. Han var den/det eneste jeg forsøgte at få med ud af min lejlighed! Emillius Milling (navn jeg gav ham) var huskat, rødstribet, øjne samme farve som hans pels. Han var fem måneder da han flyttede ind & vi boede sammen fra slut September til Februar 2011.
Emina Augusta min tredje kat: Igen tabet af Emilius gjorde at jeg ikke bare kunne få en ny kat med det samme, denne gang kunne jeg bare hellere ikke undvære kat. Men eftersom jeg var genhuset det første ½ år efter branden, så var jeg nød til at vente med at få kat. Kors det var hårdt! Jeg havde mistet mit hjem, mine ting & min bedste ven! Igen regnede jeg med at jeg skulle have en kat fra et kattehjem, især nu det ikke lykkes sidst. Jeg begyndte at kikke katte på nettet & fandt bl.a. kattegale, jeg kikkede en masse & planen var at jeg ville have mig en hvid hunkat. Hvid fordi det havde jeg aldrig haft & hunkat, fordi ud af fem katte jeg har levet sammen med, var kun en af dem hunkat. Jeg har endda haft tre “lånekatte” & de var også hanner. Jeg ledte & ledte & så den ene kønne kat efter den anden, men min hvide kat dukkede ikke lige op. Pludselig så jeg Emina, som jeg faktisk ikke synes var specielt køn, men hendes personlighed! Wauw hun lød ret meget som Emilius & jeg vidste der skulle en kat med personlighed til, for at kunne følge efter Emilius. Så jeg tog til Vordingborg & besøgte Emina & hendes fire killinger. Hold da op, hun lavede kønne killinger! Sådan set blev jeg valgt af den ene af hendes killinger, hun overtog mit skød & sov der mens jeg var der, jeg fik at vide at netop den killing var den eneste i kuldet, som aldrig rigtig gad folk. Men det var jo Emina jeg skulle have, jeg skulle ikke have killing igen & desuden var den killing også solgt & skulle ud sammen med en søster. Emina gad ingen mens jeg var der & var virkelig ikke pæn, dårlig mad & to kuld killinger på kort tid, gjorde at hun var tynd & hendes pels lignede noget der var løgn. Så Emina er valgt til trods for hendes udseende, for hun er jo tortie & jeg skulle jo ha en hvid kat! & til trods for at den personlighed jeg valgte hende ud fra, fik jeg overhovedet ikke set den dag jeg var der! I dag elsker jeg hende højere end højt, så i dag synes jeg selvfølgelig at hun er den smukkeste kat der findes!
& hendes personlighed… jamen altså, hun var speciel da hun flyttede ind, men nu er hun megameget speciel & det elsker jeg hende jo for. Hun er Emillius x meget mere, så hun har heldigvis kunne fylde tomrummet efter Emillius, selv om både Emilius & Hannibal den dag i dag, stadig er savnet! Det vil de altid være! Emina August (navn jeg gav hende) er huskat, tortie hvid, grå, creme med gul/grønne øjne. Hun var to år (eller der omkring, den forrige eje vidste det ikke præcis) da hun flyttede ind & vi har boet sammen siden August 2011 
Jeg håber en dag at have bolig & økonomi til at have mere end en kat af gangen & have en kæmpestort indhegnet have! Sker det, vil jeg overveje racekatte, men huskatte vil nok altid være mit førstevalg