Daffy er holdt op med at spise

Næh, ikke andet end at jeg flere gange har fået det udleveret til kattene :slight_smile:
Det er Metacam.

Hvorfor ikke:?
Vores kat med gigt, som bare ikke er til oralt indgivet medicin af nogen art, har det rigtig godt på en depotsprøjte metacam ca. hver 10.dag (dosis bør egt kun holde i 3 dage).

[quote=dkkorat;521297]Hvorfor ikke:?
Vores kat med gigt, som bare ikke er til oralt indgivet medicin af nogen art, har det rigtig godt på en depotsprøjte metacam ca. hver 10.dag (dosis bør egt kun holde i 3 dage).[/quote]

Jeg har på egen krop prøvet depot medicin. og det virker altså ikke helt godt. Smerter er noget værre stads forstået på den måde, at kroppen er så dårlig til at reagere på smertestillende hvis man ikke dækkes korrekt fra starten.

Er der tale om nervesmerter, tror jeg ikke at metacam duer…da jeg havde nervesmerter efter tandudtræk, duede kun morfin i store doser.

Det er gode tegn, at han spiser:) Hvordan man får ham til spise mere er så opgaven…

[quote=Vivi_Fletcher;521296]Næh, ikke andet end at jeg flere gange har fået det udleveret til kattene :slight_smile:
Det er Metacam.[/quote]

Hvis katten kan tåle metacam i flydende eller pilleform gennem munden er det fint:) Får katten derimod kvalme af metacam gennem munden (som vores gigt-kat gør), så er indsprøjtninger mere skånsomt for tarmene.

[quote=dkkorat;521309]
Hvis katten kan tåle metacam i flydende eller pilleform gennem munden er det fint:) Får katten derimod kvalme af metacam gennem munden (som vores gigt-kat gør), så er indsprøjtninger mere skånsomt for tarmene.[/quote]

Jeg tror også der er stor forskel på, om det er en kat, der skal smertedækkes nogle dage og en kat, der skal smertedækkes altid.

Generelt virker depotmedicin ikke helt så godt som det, der tages dagligt.
Gjorde det det, ville vi nok bare altid få injektion, fremfor at skulle bøvle med pillerne :slight_smile:

Vi var nødt til at ty til metacam som indsprøjtning til vores ene kat, der fik trukket tænder ud - han blev ganske simpelt høj af morfinen:juhu:

hvis hans blodsukker er meget højt, kan det også give ham kvalme, og dermed madlede. snak evt med louise buster, hendes kat har jo sukkersyge, og det har hun også selv, lige som mig s

men vigtigst er nok smerte og antib- men det andet kan også være en faktor

så har vi været ved dyrlæge ved dr.dyr og det var desværre ikke godt nyt dyrlægen ku fortælle, han ku med det samme se at daffy var dehyderet og meget mager og det skyldes ganske enkelt at daffy´s indre organer ikke længere er på toppen og der jo nok kun er en vej tilbage.
dog er der en sidste chance tilbage som vi har taget og det er at daffy nu har fået binyrebarkhormon og et væskedrop under huden, det ka sætte organerne igang igen og få ham til at spise og drikke igen.
han har så lige råædt da vi kom hjem fra dyrlægen, men om det varer ved er spørgsmålet.
nu ser vi tiden an de næste par dage og så må vi tage den derfra.
men vi må jo nok indse at tiden er ved at rinde ud for vores smukke handreng:ked::ked::ked::ked::ked::ked::ked::ked::ked::ked::ked::ked::ked::ked::ked::ked::ked::ked::ked::ked::ked::ked::ked::ked::ked::ked::ked::ked::ked::ked::ked::ked::ked::ked::ked::ked::ked::ked::ked::ked::ked::ked::ked::ked::ked::ked:

:trøste::trøste:

Det gør mig ondt for jer.
Det er svære beslutninger.

Uha, sådan en besked kommer jo aldrig belejligt uanset hvad alder katten har. Håber han fortsætter med at spise godt. Sådan et lille dyr tåler ikke så godt faste i længere tid af gangen, da organerne slet ikke kan holde til det…

Vi krydser fingere!!!

Æv :ked:
Det lyder som det, der skete for vores gamle burmeser, der faktisk var samme alder som Daffy. Han havde ikke udvist nogle symptomer, og der gik måske et stykke tid, før vi opdagede, at han ikke spiste (vi havde 2 katte og fri adgang til foder). Men pludselig virkede han træt og sløj, og kunne ikke engang lokkes med yndlingsmaden rejer. Dyrlægen sagde, at hans organer var stået af, og at leveren i øvrigt hurtigt tager skade, hvis katten ikke spiser.
Dyrlægen anbefalede aflivning med det samme. Det havde jeg nok ikke sagt ja til i dag, men det var før, jeg blev opdrætter, og fik en kattekyndig dyrlæge.

Jeg håber, jeres tiltag har en god virkning for Daffy. :kryds:

:kram:

:brist: :brist: :brist: :brist:

Æv, Johnny - hvor er jeg ked af det på jeres vegne - men hvor har han da været elsket og feteret hos jer.

:hjerte::hjerte::hjerte:

Jeg kan ikke sige så meget andet end det der allerede er sagt
men jeg kan give et :kram: til jer begge, og så XXX fingre for at Daffy klare det nok engang

:kryds::kryds::kryds:

-kramer

[quote=Else;521833]Æv :ked:
Det lyder som det, der skete for vores gamle burmeser, der faktisk var samme alder som Daffy. Han havde ikke udvist nogle symptomer, og der gik måske et stykke tid, før vi opdagede, at han ikke spiste (vi havde 2 katte og fri adgang til foder). Men pludselig virkede han træt og sløj, og kunne ikke engang lokkes med yndlingsmaden rejer. Dyrlægen sagde, at hans organer var stået af, og at leveren i øvrigt hurtigt tager skade, hvis katten ikke spiser.
Dyrlægen anbefalede aflivning med det samme. Det havde jeg nok ikke sagt ja til i dag, men det var før, jeg blev opdrætter, og fik en kattekyndig dyrlæge.

Jeg håber, jeres tiltag har en god virkning for Daffy. :kryds:[/quote]
Jeg er så opdrætter og har været det i over 20 år og jeg synes, der bør være stor forskel på, hvad man gør for at “sparke” en ung kat bagi for at forlænge dens liv (og evt. kurere den), og så en gammel kat med både sukkersyge og begyndende organsvigt, som er tegn på, at dens liv langsomt er ved at ebbe ud.

Det lyder måske barskt, men en syg, gammel kat synes jeg, man burde lade slippe for lappeløsninger og få fred - netop af kærlighed til den.

Årh nej :ked:

Det er så frygtelig trist at se en gode ven gennem mange år, blive gammel og svagelig…

I får lige et stort kram fra mig

:kram:

Jeg håber inderligt at i får lov til at beholde Daffy lidt endnu, krydser mine fingre og håber det går fremad… Masser af tanker herfra

[quote=Mega;521893]Jeg er så opdrætter og har været det i over 20 år og jeg synes, der bør være stor forskel på, hvad man gør for at “sparke” en ung kat bagi for at forlænge dens liv (og evt. kurere den), og så en gammel kat med både sukkersyge og begyndende organsvigt, som er tegn på, at dens liv langsomt er ved at ebbe ud.

Det lyder måske barskt, men en syg, gammel kat synes jeg, man burde lade slippe for lappeløsninger og få fred - netop af kærlighed til den.[/quote]

Uden at tråden skal handle om vores gamle Theobald vil jeg bare sige, at jeg i dag føler, at beslutningen blev taget for hurtigt, og af en dyrlæge, der måske ikke vidste så meget om det. ‘Opdrætter’ var måske heller ikke det rigtige ord, jeg mente bare før jeg blev ‘kattegal’ og fik større viden om katte. :slight_smile:
PS: Når du skriver sukkersyge, formoder jeg, det er Daffy du taler om? Vores kat havde nemlig ikke sukkersyge, mig bekendt.

For lige præcis et år siden sad jeg også og græd mine salte tårer over Gizmo fordi jeg havde fundet en knude i hans nakke og var overbevist om at hans dage var talte.

Han klarede krisen og det krydser jeg alt for at Daffy også gør, så I kan få lov at beholde jeres elskede missemand bare lidt endnu :kryds:

Kæmpe kram til både dig og fru Tonya…

:kram: