Dagens gode gerning

…skal du til givskud i weekenden ?..for så vil jeg da gerne aftage et par hundrede ævler

• og druerne…lav da lidt vin, men så skal de hænge til de lige får en snert af frost

[QUOTE=Jim;1196918]…skal du til givskud i weekenden ?..for så vil jeg da gerne aftage et par hundrede ævler

• og druerne…lav da lidt vin, men så skal de hænge til de lige får en snert af frost[/QUOTE]
    Jeg skal ikke til Givskud, desværre. Ville ellers gerne sælge dig 200 ævler. Vindruerne holder jeg øje med og de skal nok blive brugt fornuftigt. Skal lige finde nogle der laver vin, så går det sikkert af sig selv. Jeg er ikke helt sikker, men tror det overvejnde er blå druer. Og de er nærmest sorte. Men kan se de ikke er færdige endnu. Pærene og en del af æblerne skal også hænge længere.

Jeg håber du har lidt blommer tilbage søndag i Vorbasse :kryds:

Hvis de stadig er fris
hov en slem hittemisliung på tastaturet…om igen
hvis de kan holde sig så længe (de der stadig er på træerne) skal jeg nok tage nogle med

altså, jeg har da et par gæringsspande og et par balloner hvis du vil lave en nummereret hittekat vin :tihi:

Det er sødt af dig, men jeg har ikke tid til flere projekter. Lige nu kæmper jeg for at blive færdig med de ting der gerne skulle sælges i Vorbasse og et burgardin. Når jeg går i seng søndag aften skal der være lavet mindst 50 senge, 8-10 krøyerkuglepuder, 8-10 putteposer, 200 transporttæpper (de er lavet) og en masse mere

Det var tæt på kø:thumbup:. 2 har der været de sidste ti minutter. Det var tydeligt den første ledte efter penge i bilen, men opgav. Nu er mobile-pay-skiltet hængt op. Få minutter efter kom en bil (med trailer) og de købte både æbler og blommer (for en tyver):savle:

Nu kan sønnemand bare komme forbi - postkasse og foderaktiveringsogunderholdningsaggregattilkatte og en sæk foder står klar i garagen :slight_smile:
VH
Susanne

[QUOTE=Susanne W;1196966]Nu kan sønnemand bare komme forbi - postkasse og foderaktiveringsogunderholdningsaggregattilkatte og en sæk foder står klar i garagen :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]
SUUPERGODT…jeg sms’er sønnemand. Han kommer forbi imorgen ved halv ni tiden. Han kommer nemlig og hjælper sin far med at lave bassinet. Det er utæt og fliserne og betongulvet skal brækkes op. Michael er en god dreng …han tilbød det endda selv og det er ikke fordi han keder sig. Han har en arbejdsuge der ligger på 50-60 timer. Men sådan er det at være selvstændig erhvervsdrivende

Sådan synes jeg livet er - enten har man alt for lidt eller alt for meget at lave - min gennemsnitslige ugentlige arbejdstid er på 46 timer (får løn for 51 - jubii) :wink:
VH
Susanne

Britaaaa…kan du bruge 10 kg Sanabelle Sensitive mit geflügel…til hittemisserne ?

Hvornår er den udstilling du skal til…Vorbasse er det vist.?

Så skal jeg lige høre Låwise eller PiaB, om en af dem kan stafette…de skal vist til samme udstilling…

[QUOTE=Sim-Sim;1197016]Britaaaa…kan du bruge 10 kg Sanabelle Sensitive mit geflügel…til hittemisserne ?

Så skal jeg lige høre Låwise eller PiaB, om en af dem kan stafette…de skal vist til samme udstilling…[/QUOTE]

Pia skal ikke, men Luise skal :slight_smile:

[QUOTE=Sim-Sim;1197016]Britaaaa…kan du bruge 10 kg Sanabelle Sensitive mit geflügel…til hittemisserne ?

Så skal jeg lige høre Låwise eller PiaB, om en af dem kan stafette…de skal vist til samme udstilling…[/QUOTE]
Det KAN du tro. Vorbasse vil være superfint. TUSIND TAK:tak:

Godt…så skal jeg lige se, om jeg kan få fat i Låwise…så hun kan hente det her. :slight_smile:

[QUOTE=Susanne W;1196966]Nu kan sønnemand bare komme forbi - postkasse og foderaktiveringsogunderholdningsaggregattilkatte og en sæk foder står klar i garagen :slight_smile:
VH
Susanne[/QUOTE]
Foderaktiverimngsdimmeren er solgt. Foderposen er også solgt (jeg kunne ikke sige nej til de 200 jeg blev tilbudt) og postkassen står ude ved vejen ved siden af min æble-blomme-bod. Jeg har skrevet nypris 699 (mener det var den pris du fortalte Claus havde sagt) og derfor har jeg sat postekassen til 300. Vi deler…og så er det op til dig OM du vil have 150 kr eller et burgardin til rafleboden lørdag d. 7.9. i Vorbasse

Så skal jeg have pengene til blomsterløg i Plantorama :rolleyes: :slem:

Fint, er postekassen solgt inden Vorbasse får du pengene…er den ikke, så finder vi ud af noget. Der har lige været kunder i butikken, men det er tydeligt de hver gang køber blommerne. Der lå lige 60 penge i syltetøjsglasset

Hvis jeg eller kan komme til for Simba 67 og savannah 52 vil jeg skrive…er omkring misserne i Skjørring ca. hver anden dag og forleden fik jeg lov at røre og aaae. Det var i mandags. I dag kom de fleste også frem da jeg kom og idag kom søstermands mislinger også. SUK, der er flere end jeg havde frygtet. Der er i hvert tilfælde fem. Også store og fine mislinger, men sky. Dog kom de frem i dag så jeg kunne se dem. 1 blåcreme, en blå, en creme, en rød og en sort alle med en del hvidt…dog ikke så meget som deres mormis. Det er håbløst med 11 mislinger, men jeg må vel bare klø på og håbe jeg kan få neutraliseret bare nogle af dem. Jeg har et hjem til 1-2 af dem d. 1.12 hvor en sød pige flytter ud på en gård. Hun ved godt det ikke er dynemisser hun får, men misser der nok aldrig bliver mere end mis der vil aaaes. Men det vigtigste er de vil kunne komme ind i en opvarmet bygning og de får mad. Det bedste idag var stribe misling kom valsende og han tog den også med ro. Dog ville han ikke aaaes, men han løb heller ikke bort med lagde sig på en stak papkasser, hvor søstermand og et par af hendes mislinger også lå…i solen
Åh ha, det virker noget op ad bakke, men omvendt så kan jeg bare ikke lukke øjnene, for det er så fine og sunde killinger. De har bare ikke været i hænder og kommer det nok aldrig. Jeg sender lige et par billeder engang inden længe så I kan se hvor fine missemors mislinger er. Fik ikke taget billeder i dag for min mobil var tæt på at løbe tør for strøm.
Inden jeg kørte hjem fik jeg igen plukket æbler og nu har jeg sogt for 500 kr…så lidt af de penge de to missemødres neutraliseringer etc. har kostet har jeg troda alt fået ind. En kollegas mand har købt en frugtpresser så han vil gerne købe alle de æbler jeg kan plukke, juble. Idag 10 kilo jeg havde fra i mandags i bilen og idag er der nok plukket 18 kilo.
Susanne…postkassen er solgt…jeg fik dog kun 200 ke for den, så jeg skylder dig 100. Nøglen knækkede nemlig i låsen så jeg måtte slå af i prisen.

Prøver at lave et indlæg. Lavede et langt i morges og da jeg skulle lægge det ind, kunne det ikke lade sig gøre. Har oplevet det før, at laver jeg et langt indlæg, er jeg smidt af forum’et og det hele mistet/nytteløst, øv
Men nu oprøver jeg så igen
Igår da jeg lukkede biblioteket kl.13 mødtes Susanne H og jeg og vi kørte ud til misserne i Skjørring. Susanne tog nogle fine billeder og fik hilst på nogle af misserne. Begge missemødre var der og noge af deres missebørn.
Noget skal der jo gøres for ellers er der endnu flere om et halvt år og de vil med sikkerhed parre sig med hinanden. Missemødrene får jo ikke flere børn, det har jeg sørget for. De blev neutraliseret for 2 måneder siden.
Nu gælder det deres børn

fortsættelse…
Jeg har 1 mårfælde og har i sinde at låne eller købe to mere. At få killingerne i en transportkasse er helt udelukket for jeg kan KUN nu aae et par af dem, resten holder sig på afstand og noget SKAL jo gøres. På mandag efter Vissenbjerg har jeg en feriedag og vil stille fælderne op og håber jeg kan fange 2-3 ad gangen. Og på den måde komme ud af den mangfoldighed der ellers vil ske. Alle må SÅ gerne hjælpe ved at skrive/fortælle om Skjørringmisserne og skulle nogen have brug/ønske sig en musefanger som med tiden nok kan blive en klappemis så får man en fantastisk smuk og dejlig kat. De er ALLE 12 ´nogle sunde og meget fine killinger. Store, robuste og sunde
Det ældste kuld som er missemors (hende der begyndte det hele da jeg mødte hende mandag d. 19.5) i skoven er jo født før den dato og jeg regner med de er fra midten af maj, da hendes babser så helt nye ud og ikke brugt af et kuld på 6 killinger ret længe.
Det kuld består af:
1 sorttortie med hvidt hun
1 blåcreme med hvidt hun
1 blåmakrelstribet med hvidt hun
1 sortmakrelstribet med hvidt han
2 blå med hvidt hanner (er jeg næsten sikker på)

Det yngste kuld består også af 6 killinger og mormis er kuldsøster til missemor og hende her kalder jeg søstermand omend hun også er en missemor