Dagens gode gerning

Det kan du tro…lørdag Jyraks hobbyudstilling i Roslev og søndag Min Ven Katten i OdenseS. Og jeg glæder mig helt vildt. Har et syproblem, for jeg er bange for jeg ikke kan nå at sy tilstrækkelige med senge. Men nu ser vi, jeg gør hvad jeg kan…og vi ses.
Jeg kan godt fylde bilens fryser med kyller, hvis nogen skulle trænge…One kylle a day, keep the Vet away:høhø:…ved I nok:thumbup:

Trine vil du have mulighed for at tage fælden med, hvis jeg kan få den ind til dig ?

Det kan jeg desværre ikke. Er hoppet på toget for 10 min. siden. Beklager.

[QUOTE=galath;1214370]Det tror jeg nok, vi begge skal, så det skal du være velkommen til :slight_smile:

Hvornår er du i Odense? Jeg er lidt hængt op de første dage af ugen, men kan sagtens få tid til at køre omkring OUH og hente foderet. Sidst på ugen skulle gerne være bedre, så jeg også har mulighed for at byde på en lille kop te eller kaffe, hvis det kunne friste :høhø:[/QUOTE]

Jeg er faktisk på vej derover nu. Så jeg er der i aften og i morgen. Hvis det passer sig, kan jeg ok låne min venindes bil og smutte forbi med det i aften?

Du må gerne komme forbi med det. Du må bare ikke forvente særlig meget af mig og mine fysiske omgivelser i aften :slight_smile:

I lige måde. Jeg skal besøge hele to børnefamilier i dag:S Vil det passe dig ved 19.30-tiden? Jeg bliver ikke ret længe, så bare rolig;-)

Ja, det okay.

Var omkring misserne efter arbejde og lige inden der blev mørkt. Det er fisme svært på denne årstid. Men de fik en ordenlig bunke kyller og jeg skal da LIGE love for de kom spundsende da de hørte min bil og endnu mere da jeg fløjtede. Alle kom frem undtagen den sort/hvide hun fra det yngste kuld, men hun kan jo have sovet inde i laden hvor der er masser af halm, eller været på musejagt.
Jeanita der er veterinærsygeplejerske på klinikken har taget billeder af hver enkelt misling da de blev ordnet og jeg har printet dem ud og vil lave nogle opslag.

Bamdutten kom også (ham der mangler at blive fanget), og han holdt afstand. Gud ved OM han ved han skal passe på, for jeg skal nok få ham fanget om så det skal tage hele vinteren og foråret.

forestiller mig Brita med et mega fuglefanger net på Badut jagt- iblandt kyllespisende mittekatte - det er trygt og beroligende syn

Nu kommer de spundsende så snart jeg viser mig. Det er bare SÅ dejligt. Alle minus tortietabby kom idag og de løber rundt mellem benene på mig mens jeg hælder i skålene. Idag fik de en 3 kg pose Arion doneret i Vissenbjerg og 11 dåser Lux. NUI der blev guflet…kunne desværre ikke sidde der idag fordi hende den bette “mus” (Savannah61) sad i transportkassen i bilen…og jeg skulle jo hjem med hende
I morgen får de tørkost der kan holde til mandag formiddag og masse kyller. Har taget 45 op. Med det vejr kan kyllerne jo holde sig fordi vi har køleskabstemperatur

Så fik de 30 kyller og jeg skal love for de spiste så de var ved at sprække. Nu står der 5 store skåle med tørkost og to med lux. Det burde være rigeligt til mandag morgen. Alle kom i løbet af ingen tid idag…dog var missemor lidt tid om at arriverer. Ham bamdutten havde jeg købt rødspættefiletter til og en af filletterene kom ind i fælden, men ingen gik derind. Så fik de resten af pakken og kors hvor de smaskede i rå fisk.

åhhh min kbh. tur er blevet udsat 2 mdr., først 3/2 skal jeg derover og kan tage fælden med retur på vej mod jylland

Det er helt fint…jeg har jo en, så det går nok

Brita fik du foderet (arion) i dag i Odense? Min veninde afleverede det ved standen, men du var der ikke, så hun var lidt i tvivl.

Det kan være Susanne tog imod det. Jeg har ikke pakket bilen ud så jeg regner med det er i den. Pakker den først ud i morgen. En stor kasse var fyldt med foder, så mon ikke dit foder var i den. Jeg skal nok kigge efter i morgen, men iaften er mine kræfter sluppet op. Stod op tyve over fem i morges og var jo også til hobbyudstilling i går, så jeg er lidt træt.
Tusind i tak

Var omkring Skjørringmisserne igår efter jeg havde været ude at købe julegaver med min mor. Vi skulle have været i Bilka, men jeg fik sådan en underlig fornemmelse af jeg burde køre omkring misserne. Der var nu ikke noget, og de fik en masse RC vådmad (jeg har købt på klinikken med god rabat). Men min fornemmels fortsatte så her for lidt siden kørte jeg derud igen. Men en stor sæk (10 kilo) tørkost og 35 kyller. Min fornemmelse VAR rigtig for efter lidt tid kom søstermand frem og hun har haft en byld på siden af hovedet der nu er sprunget. Når jeg tænker efter så jeg hende ikke igår, men i mandags var hun der. Hun har nok fået en klo fra en af de andre omend flokken virker fin nok. Men i min pylrethed havde jeg taget lidt forskelligt med og metacam ligger altid i bilen (siden jeg engang skulle til Tilst hvor en hittemis havde en brækket hale og jeg skulle hjem igen efter det). Så nu er hun på clamoxyl og fik Metacam til 4,5 kilo kat. Heldigvis virker hun frisk og spiste kyller på livet løs. Bandutspringeren var der også, men jeg havde ikke tid til at tale ham til fornuft (læs: sætte mårfælden til), for jeg har et hus der ligner pubæ. 88 poter der render ind og ud i det vejr…det er til at skrige over. Men nu har jeg fred i sjælen mht misserne derude så nu kan jeg begynde at vaske gulve (suk)

Hvis nogen skulle være i tvivl endnu derude: JA - det nytter noget!

Impact of a targeted trap-neuter-return program
Posted: 16 Dec 2014 09:25 AM PST
Levy JK, Isaza NM, Scott KC. Effect of high-impact targeted trap-neuter-return and adoption of community cats on cat intake to a shelter. Vet J. 2014 Sep; 201(3):269-274.

It is estimated that cats enter animal shelters in the United States at the rate of approximately 2 to 3 million a year. Over 50% are euthanized due to such primary reasons as shelter crowding, shelter-acquired disease, and feral behavior. The largest portion of cats impounded is determined to be unowned community cats. While a large percentage (>80%) of owned pet cats are neutered, only 2% of community cats appear to be neutered. Programs such as trap-neuter-return (TNR) when utilized as an alternative to impoundment in shelters are often considered helpful in improving cat welfare and potentially reducing the size of cat colonies. Controlling large populations of cats or covering even larger geographical areas is not considered practical in the long run in significantly reducing overall numbers.
In the study, the goal of the investigators was to evaluate the effect of a TNR program concentrated in a community region with historically high cat impoundments. The targeted plan was to make this a 2-year program where they would trap and neuter at least 50% of the community cats in a single zip code, and then return the cats to the neighborhood or for adoption. Subsequently, a comparison would be made between shelter cat intake in the target zip code and the rest of the surrounding county.
Over the 2-year period, 2366 cats (approximately 54% of the projected community cat population) in the target area were captured for the TNR program study. The results showed by the end of the study - the non-target area per capita shelter intake was 3.5 times higher and the per capita shelter euthanasia numbers were 17.5 times higher than in the target area. Cat intake into the shelters of the target area had decreased by 66% during the study period compared to a decrease of 12% in the non-target area. Investigators believe their results show that a high impact TNR program along with adoption of socialized cats and counseling for residents on nuisance resolution is an effective method for reducing shelter cat intake. (VT)

(Fed markering lavet af undertegnede) Ja, det nytter noget! Der skal bare så meget mere til, men hver neutraliseret og genudsat kat nytter på den lange bane!
VH
Susanne

To af Skjørringmislingerne flytter her efter hobbyudstillingen og i dag har jeg talt med en så sød og fornuftig pige der bor et sted hvor de bor 4 familier i alt. Lige om de bor i hver deres huse eller ej ved jeg ikke helt men fornemmer det er 4 familier og i 4 forskellige ejndomme men blot i nærheden af hinanden. De er i den grad plaget af rotter, mus og mosegrise og hun og jeg blev enige om de nok skulle få sig en skjørringmis hver dvs 4 mislinger. Også fordi så er chancen større for misserne bliver der fordi de stadig er en flok. Men hun skulle lige tage det op på et møde. Der skal jo være enighed om det hele. OG så skulle hun lige igen have ringet til kommunen der har sat rottegiftfælder ud, som hun ikke bryder sig om. Og jeg bed hende om igen at ringe for at få at vide hvad giften hedder OG dernæst ringe til mine dyrlæger og få at vide hvor længe der så skal gå inden misserne kan være sikre derude kontra giften (døde rotter med gift i sig)
Så går alt op i en højere enhed er der fundet hjem til 6 mislinger. Hun og den anden ved godt det ikke er skødekatte, men gøres et arbejde er jeg sikker på misserne sagtens kan blive klappekatte. Der bliver også lavet et isoleret udhus til dem. Alt i alt er jeg yderst tilfreds. også det sidste sted har vi aftalt det først bliver efter 2. maj
HURRA:hjertehop:

Hvor mange er der så tilbage? :slight_smile:

Begge mødre og alle 11 mislinger er der stadig, men to skal bo sammen og antagelig fire ude hos de 4 familier, så der er 4 mislinger mere plus ham bamdutten der skal ordnes. Men han er stadig i flokken og jeg håber det er vigtigere for ham end hvad hans hormoner byder ham. Jeg tager derud her i dag eller i morgen og vil prøve at være der et stykke tid.