Dagens madoplevelse i 2023

I går rester fra dagen før, bare erstattet højrebs kotelet, og de blev erstattet med en svine mørbrad der var flækket og marineret i noget noget marinade :yum:, en rest fra gæster sidst i september, det kom på panden. I dag alle rester på panden på nær waldorfsalat, :slightly_smiling_face: så blev der helt ryddet op i nytårs rester

Med venlig hilsen

5 Synes om

Bambi-gullasch med kartoffelmos. :drooling_face:

4 Synes om

Boller i karry med løse ris

4 Synes om

I går en rest pasta med kødsovs. I dag grønlangkål med sukkerbrunede kartofler og hamburgryg

4 Synes om

Jeg har både fløde og kirsebærsov til overs fra jul og har fundet denne opskrift på flødeis med kirsebærsovs. Nogen der har prøvet den? Der skal ikke æg i, men derimod en dåse kondenseret mælk - som jeg også har liggende. Jeg har aldrig prøvet at lave is med kondenseret mælk i stedet for æg, så jeg er lidt spændt på hvordan det kommer til at smage.

3 Synes om

Jeg har smagt is med kondenserende mælk, :yum:nøj hvor godt, is med kirsebær kan kun blive godt :thumbup:, det er sådan noget is der er umuligt at finde

Med venlig hilsen

1 Synes om

Jeg tænker heller ikke det kan gå helt galt. Jeg havde også lidt mørk chokolade til overs, som jeg hakkede og puttede i.

2 Synes om

I går skulle det være nemt mad, kunne ikke lave så meget af gangen. Havde kolde kartofler, de blev brasede og puttet i ovnen, da jeg var i fryser om natten efter sodavands is og isterninger, havde en halv pose ærter, forputte sig på bordet , så tog koteletter op af fryser, de blev paneret i løbet af efter middagen, stegt og sat i ovnen, og stege færdig. Så der blev serveret koteletter, der skulle udgøre det for wienerschnitzel, havde noget citron, der også trængte og blive brugt, fandt benfri sild, kapers og havde så også en halv bøtte fin revet peberrod, der snart skulle bruges.
Så på en måde var det brug rester dag, og alligevel en fint måltid.

Med venlig hilsen

4 Synes om

Jeg kommer gerne forbi og hjælper med at smage. Det er ca min drømmeis.
Ben and Jerrys cherry garcia. Men er simpelthen for nærig

4 Synes om

Og i aften - salat baseret på hvidkål. Der var gigantisk, endda øko hvidkål, til 10 kr.

3 Synes om

Jeg kan afsløre at isen smager himmelsk. Det var så også amarone kirsebær jeg brugte. Der blev godt 3 l, så nu har jeg is nok den næste tid.

I dag skal jeg have resten af grønlangkålen. Hamburgryggen smagte i øvrigt vildt godt. SuperBrugsens slagter havde ja tak tilbud på deres egen upumpede og hjemmerøgede hamburgryg, til 25,- pr. 1/2 kg. Det er altså lidt noget andet end den sædvanlige man plejer at købe.

4 Synes om

Da jeg var i Australien smagte jeg brød bagt med løg i og jeg syntes simpelthen det smagte vidunderligt. I dag kastede jeg mig ud i det og bagte to brød, tilsat karamelliserede løg og det er godt nok en succes. Hold nu op det smager godt. Har lige spist en med ost og en med leverpostej og begge dele smagte fantastisk :savle:

6 Synes om

Åh det var ikke lige det jeg har mest lyst til at lave til aftensmad, nå en søskede arbejds kollega har fået rigtig hø til hunden seng ( jagt hund) og som tak fik 4 krik ( hedder det ikke det) ænder, de kom ikke med hjem igår,sånu er de optøet, så blev lige ringet om, hvis ikke jeg havde taget aftens mad op af fryser, var det jo det jeg kunne lave. :woozy_face:, nå ja hvad skal der gøre ved dem, det kan vel Google, men nogle gode ideer modtages, :thinking:


Lyder spændende med det løg brød @solveig, det skal jeg sener have kigget nærmere på :smil:
Med venlig hilsen

3 Synes om

Vildænder brænder jeg som regel inde med, da jeg synes det er en udfordring at få noget interessant ud af dem - men det jeg har haft mest held med, er at skære lår og brystfileter fra, og tilberede de førstnævnte a la bariserede/confiterede og så stege brysterne som almindelig andebryst.

Tilbehør - tjaee, vildtsovs og kartofler af en art går man jo sjældent helt fejl af, og ellers er det vel kun fantasi og smag, der sætter grænser… :wink:

3 Synes om

Jeg plejer at lave dem i gryde som gammeldags kylling. Bare med lidt mere vildt-egnede krydderier. Så bliver de ikke tørre og der er noget at lave god sovs af :wink:

3 Synes om

Vi skal have øf gullasch. Egentligt bare et fancy navn til ryd op i grøntsagsskuffen tilsat skært svinekød, tomatpuré og jævnet med cr.fraiche :blush:

4 Synes om

@DorteH og @_DK_Sugieh tja var heldig bryst kødet var skåret fra og lår og skrog samlet, de blev gemt, må se om jeg har overskud til og koge fond i morgen på det, kød fra lår skulle være god på pizza,fik jeg besked om. Og ja lidt kedeligt, men de blev brunet som gammeldags kylling en stor tot persille til, og lod det simre, og kogte sovsen ind med en skvis fløde,
jeg har lagt mig har ikke appetit, men får besked om det må godt gentages i morgen

Med venlig hilsen

3 Synes om

Knud snuppede lige en hvidkål i kurven i går, da vi var ude og handle. Så vi har fået stuvet hvidkål med frikadunser i dag.

Der var rigeligt med kål, så er er lavet en kæmpe portion hundehvalpe, så der er både til i morgen og 4 portioner til fryseren

3 Synes om

Den må du vist forklare for en ikke-vestjyde :slight_smile:

4 Synes om

:smiley:Tro jeg har regnet ud hvad det er, og det er det, hvor vi i den ende af vestjylland jeg høre til , hvor vi får mus - kat sovs til hundehvalpe :sunglasses: :wink:

Med venlig hilsen

1 Synes om