Dagens madoplevelse i 2023

Undslyld fik ikke et billede med

4 Synes om

Julegaver hedder de i min familie… Patrick er ikke vild med dem, men for mig er de en del af min barndom og min bedstemor

3 Synes om

I dag skal jeg have købe hønsekødssuppe med masser af melboller, kødboller og gulerødder. Og kirsebæris til dessert :savle:

2 Synes om

Jeg tror, det må være dem, jeg kender som kåldolmere? Jeg har faktisk aldrig fået dem, men kender udseendet. Jeg må altså sige, at jeg nok vil have nemmere ved at spise en kåldolmer end en hundehvalp :uha:

3 Synes om

I min barndom hed det også kåldolmere elller bare hvidkåksrouletter. udtrykket hundehvalpe kommer fra min afdøde mand og jeg havde det selc svært med udtrykket til at starte med. Men det underlige udtryk har så udviklet sig til at vi nu kalder benløse fugle for selvdøde krager :tihi:

4 Synes om

Har noget mælk fra indkøb til jul, jeg havde planer med bagning til fryser, det kan jeg ikke nu, og tør ikke vente flere dage med det, så nu er der sat over til den grød jeg koger til risalamande, så må jeg se om jeg ikke lige skal have sendt en potion ud af huset, tro en der rigtig gerne vil have potion

Med venlig hilsen

1 Synes om

I aftes blev det medister, med rødkål, hjemme syltede agurk, kartofler og sovs, jeg fik ikke noget


I dag kartofler, hvid sovs, rødbeder , til røget lamme kølle,
Og det sidste fløde fra nytår var helt i orden, så det risengrød jeg kogte i går, blev lavet til risalamande.
Men ikke engang det havde jeg appetit/lyst / tro jeg var så træt det også havde noget og sige

Men nu er der ryddet op i alt mælk og fløde fra jul og nytår

Med venlig hilsen

4 Synes om

I går fik vi Kamillas Skinkestang :hoho:

3 Synes om

Uh ja, det kunne være at jeg snart skulle lave den igen :yum:

4 Synes om

Farstærte, rørt kylling fars, bønner, porre i små skiver og gulerødder skåret i strimler i bunden af en tærte fad og fars over bagt i ovn. Havde kartofler i overskud, de blev kryddert og stegt, samt nogle svampe blev skivet og stegt. Og der er nok til i morgen igen, det skal komme an på en prøve, om kartofler kan spises i morgen.
Det fik jeg ikke point for vi skulle have det i morgen igen, tjaa , er så træt jeg er total ligeglad

Med venlig hilsen

4 Synes om

Toast lavet med mit løgbrød, sennep, tomater, ost og det sidste hamburgryg. Det løgbrød er fantastisk til toast :savle:

4 Synes om

Nåede ikke at skrive det i 22 tråden. Nytårsaften fik jeg pandekager (færdigkøbte og varmet på panden), med laks stegt på panden, og rå porre, hvidkål, rødkål, gulerod, grønkål og appelsin ved siden af, havde flere tilbage fra juleaften. Det blev godt. :savle:

Planen var at lave pandekager selv, og når jeg skriver laver pandekager selv, så mener jeg stege dejen selv, dejen køber jeg i en flaske, som blandes med mælk og rystes. Og at spise pandekager til både maden og som dessert. Heldigvis var jeg klog nok til at have plan b, hvis jeg ikke orkede plan a. Derfor blev det med de færdigkøbte nytårsaften, og ingen pandekager til dessert.

Men det betød jo så at jeg kunne lave dem en anden dag, nu jeg havde købt ind til det. Og det blev så i dag, så jeg har lige fået pandekager med sukker, jordbær/rabarbermarmelade, chokoladeis og chokoladesovs. Eneste minus er, at det aldrig lykkes mig at få 11-12 stykker ud af sådan en dej, jeg får gerne halvt så mange. Og jeg bruger endda en pandekagepande, som jo ikke er stor. Pandekager er så meget min yndlingsdessert, men jeg laver det næsten aldrig, fordi jeg ikke orker. Så yay for det lykkes i dag. :grin:

6 Synes om

Åhh jeg holder så meget af pandekager, bliver helt misundelig på din dejlige aftensmad :blush: :yum: jeg laver en meget stort potion og så gemmer til senere. Det sviner og lave pandekage, eller retter jeg sviner når jeg laver det, og komfuret :besvimer:. Men opskrift jeg har, de dur ikke til mad pandekager

Med venlig hilsen

2 Synes om

Jeg har sovet hjemme ved Julius og Katja, og Julius lavede igår frikadeller, kartofler og persillesovs :yum:

4 Synes om

En kotelet med bagte små kartofler og gulerødder, vendt i olivenolie og krydret med salt og timian

2 Synes om

Rester fra i går og der til kogte bimi :yum:

Med venlig hilsen

2 Synes om

Vi havde rester af den godt sovs fra flæskestegen, så det blev kotteletter fra fryseren med kartofler og grønsager

1 Synes om

Det er lidt af en uddannelse at læse denne tråd. Bimi??

1 Synes om

:smil: :ups: Ja bimi / asparges broccoli dem er jeg vild med, de koster en jet jager, men fandt dem på tilbud ved super brugsen til nytår, jeg kan spise dem rå, kogt, kolde kogte, dampet, kolde der er stegt på panden, men tilberedning af dem som stegt i ovn, den syndes jeg ikke om
De har toppen fra broccoli det er og stilket er ikke så sprød som asparges, men alligevel knækket og bid

Taget fra coop "
Asparges-broccoli kaldes også for broccolini eller bimi. Man kalder den for asparges-broccoli, fordi den er mild i smagen og har lidt form som et broccoli. Du kan spise asparges-broccoli rå, eller du kan lynstege og blanchere den."

Med venlig hilsen

1 Synes om

Jeg kender godt aspargesbroccoli, men vidste ikke, de også blev kaldt bimi.

2 Synes om