Dagens madoplevelse i 2023

Butterchicen med fladbrød lavet af min pige på 12…
Tror ikke det er sidste gang vi får det

4 Synes om

Søndag i sidste uge bøf med bløde løg, kartofler og rødbeder

Mandag røget kylling kartofler og sovs

Tirsdag kartofler og sovs rødbeder paneret flæsk/ fattige mands koteletter

Onsdag var jeg alene hjemme så rugbrød

Torsdag flæskesteg med kartofler og sovs og varm rødkål, syltede drueagurk

Fredag blev kl 21 så det blev kolsd steg og kartofler ( rester) op stuvede i sovsen fra i går

Lørdag var jeg til konfirmation

Søndag jeg blev tilbudt rester fra skrub hjem mad, det sagde jeg ja tak til, det var noget der skulle ligne pullet pork, men jeg kom mere krydderi på, og varmede det, og så var der clow slaw og burger boller, jeg havde selv bbq sauce, ( hjemmelavet) så det var aftensmad

Mandag Porchetta på grill, den skulle vi have haft søndag , med kartofler og sauce, samt clow slaw
Og blev givet 2 kg jordbær, så dessert jordbær og is

I dag frikadeller, kartofler og sovs, syltede græskar og de sidste rester af clow slaw.
Og igen dessert is og jordbær, samt hjemmelavede kyskager

Med venlig hilsen

3 Synes om

dag skulle det være nemt, så det bliv Jensens spareribs på grillen med krøllede pommesfrites

3 Synes om

Hjemmelavet pizza og gik dej i fryseren, så nemt til en anden dag

Med venlig hilsen

3 Synes om

Dagen stod på nem mad, frysepizza til mig og hotdogs til manden

3 Synes om

Jeg havde været ude at prøve -og købe tøj i Hadsund, det tog det meste af eftermiddagen. Så det skulle være nemt.
Så det blev til hhv stegt laks og soja nuggets, dertil pandestegte kartoffel medaljer.

3 Synes om

Torsdag var der overskud, til at eksperimentere med for mig en ny ret.
Det var bøffer af kidney bønner og revet batater/sød kartoffel, med bløde løg. Bøfferne var lidt svære at vende på panden, men smagte godt alligevel.
Dertil fandt jeg lidt tilovers blevet brun sovs fra sidst, i køleskabet. Og de sidste kartoffelmedaljer i fryseren, som blev stegt i airfryerovnen, sammen med et par indbagt laks med julienne sovs til manden.

3 Synes om

Vaffler til eftermiddagskaffen, vi slulle lige afprøve vores nye køkken vidunder

I må også hellere få et billede af vidunderet :tihi:

8 Synes om

I dag skulle vi omsider afprøve den til burger. Vi har Frej på besøg og jeg steger en bøf til ham, men nej tak, der skal ikke noget i den :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

6 Synes om

I dag fik han pandestegte pølser med brød og hvad dertil hører.
Og jeg fik fredsfisk med remoulade,
på rugbrød.

3 Synes om

Boller i Karry med seriøs efterbrænder :waytohot:

4 Synes om

Torsdag jeg strejkede , skulle noget sent resten af huset fik serveret opvarmet frikadeller, samt kogt rest kartofler, i ovnen, med krydderier på, da jeg kom hjem tog jeg en rugbrøds mad, kg vi alle fik varmede hveder
Fredag kartofler, fatting mands koteletter, sovs og syltede agurker
Lørdag forloren hare kartofler og sovs, ribs gele

Søndag hjemmelavet stjerneskud
Mandag røde knæk pølser på panden, kartofler og sovs
Tirsdag koteletter I fad med ris
Onsdag toast
I dag pariserbøf

Med venlig hilsen

3 Synes om

Boller i karry skal være med efterbrænder

I dag, rest kartofler var gode nok, så de blev til brasede krydderet kartofler og kyllingelår i ovn, med hjemmelavet agurkesalat

Med venlig hilsen

3 Synes om

Jeg er ved at lave lasagne til 3dobbelt fødselsdag i morgen. Min 12 l. suppegryde er lidt over halvfuld med kødsovs, der nu står og simre. 2 kg oksefars, 1 kg gulerødder 3/4 selleri, 8 store løg, et helt hvidløg, 7 dåser flåede tomater, 6 dåser tomatpuré og en sjat vand. Når det har stået og simret et par timer, laver jeg en stor portion ostesovs og så skal lasagnerne bare bygges og sættes på køl til i morgen.

7 Synes om

Mon ikke der er nok til 7 mennesker :tihi:

6 Synes om

Er der et fad mere udenfor billedet - eller er den 7. vegetar…? :huh: :smirk:

5 Synes om

Han må nøjes med salaten vi skal ha’ til :hoho:

4 Synes om

Ingen ting, da gæster til frokost

Men har gang i forberedelserne til pulet pork

Jeg plejer og varme det ovnen, dagen efter, men det vil jeg også gøre herhjemme, men er ikke hjemme, til noget jeg vil server til andre, der er en mikr ovn og en koge plade, er der nogle her der har erfaring med det, då jeg kan få gode råd af jer?

Jeg varmer det altid med væske

Med venlig hilsen

Så er aftensmad lige kommet i ovnen :yum:

Med venlig hilsen

2 Synes om