Dagens madoplevelse i 2023

Først gang jeg så dem var det som bimi, også blev jeg nysgerrig :laughing:

Med venlig hilsen

1 Synes om

Og hvornår var det lige du inviterede på middag siger du?

3 Synes om

i dag står den på ovn kartofler, paneret kylling og coleslaw

4 Synes om

Torsdag og fredag fik vi sojakylling i karry og ris.

Lørdag fik vi farseret porrer /sojaschnitzel og en lækker blomkåls blanding.

Søndag var det bøf med løg og spejlæg på rugbrød.

I dag skal vi have karbonader med kartofler og grøntsager.

3 Synes om

Singlemad fra i dag til og med onsdag. Så i dag blev det pasta med ketchup :smile: Ingen gastronomisk himmelfart, men man kan leve af det :crazy_face:

5 Synes om

I dag bliver det bare en halv ørn med fritter. Det bliver Vaffel sikkert glad for. Han elsker grillkylling :tihi:

3 Synes om

Vi havde en rest kartoffelmos og tørt hamburgerryg fra i går, så det blev til stuvet ærter og gulerødder med hamburgerryggen tilsat i små tern, for at opveje den blev kogt for længe i går og det må siges at være en succes :savle:

6 Synes om

Hmm :thinking: må man jage dem, er det en konge eller en hav ? Kan være det snyder, men jeg troede det var en stor fugl :stuck_out_tongue_winking_eye:, syndes en halv lyder af meget, men ja ja Vaffel skal jo også have :blush:


Her blev det million bøf, med kartofler, rødbeder. Og havde for købt mig i dagens tilbud på cherrytomater i mandags, og de fejlede intet, fik ikke det lavet i sidste uge med mad, jeg havde planlagt. Så de skåret i kvarte og til og drysse over, det er guf

Med venlig hilsen

2 Synes om

Jeg blev inviteret ud at spise, så det blev Pizza nr. 7 på Pyramiden i Næstved :pizza:

4 Synes om

Knud inviterede på middag i dag, så det blev på den lokale kinseer resturant :savle:

3 Synes om

Mig og Katja fik schnitzler og pomfritter

1 Synes om

Fattig mands koteletter, kartofler, kogte gulerødder og blomkål. Sovs, syltede drue agurker skive, og en engelsk sovs til mig

Med venlig hilsen

2 Synes om

Rester: kartofler og grøntsager fra igår, skåret i stykker og stegt på panden.
2 frikadeller fra fryseren og lidt af en farseret porre, skåret i stykker og stegt på en anden pande.
Dertil en skøn nytillavet waldorfsalat.

:savle: :yum:

2 Synes om

Grønlangkål, brunede kartofter ( de sidste små kartofter fra jul/ de skulle snart bruges) og slagter hamburgerryg og ja dyrt men meget godt

Med venlig hilsen

2 Synes om

I dag blev det til koteletter med rugbrød og grønsager

2 Synes om

I dag rester. Jeg havde lidt bagte kartofler og en kvart grillkylling, samt et par tomater der snart skulle bruges. Så jeg skar tomaterne i halve, dryppede dem med olivenolie og dryssede med hvidløgssalt, peber og parmesanost og en tur i ovnen. Kartoflerne maste jeg og puttede en lille skefuld pikantost på hver og smed dem i ovnen, sammen med tomaterne. Kyllingen gjorde jeg ikke noget ved, men spiste den kold. Det var slet ikke dårligt :savle:

4 Synes om

Igår meget sent aftensmad, reste af husstanden fik pizza udefra, da jeg var gået i strejke, jeg gik 11/2 bolle jeg klappede samme med lidt tomat løg, peber, agurk og kylling pålæg og en kvart frisk ananas :yum:

Med venlig hilsen

1 Synes om

I går var det jo torsdag, så vi genoptog vores tradition med hotdogs :savle:

2 Synes om

Hotdogs med røde pølser og hjemmelavet agurkesalat, da det ikke er alles hofret, og tro man bliver nærmest sultet, forbarmer jeg mig og skrællede lidt kartofter og lavde sovs til, men den blev ikke rørt, da den lille slant millionbøf fra den anden dag var i køleskabet og den lige blev lunet, og den kunne strække til en helt måltid, så man undgik de røde pølser :venter:(og ja det var en god kvalitet pølser)

Med venlig hilsen

1 Synes om

Igår fik vi tarteletter med asparges og sojakylling og resten af waldorfsalaten til.
Og hyldeblomst cider.

Og:
Der var en god rest af tarteletfyldet til rest fra igår, der blev lige til 6 tarteletter i dag.
Og for at blive ordentligt mætte, dykkede jeg i fryseren og fandt en sojapølse, og to almindelige pølser, som blev spist med brød, sennep og ketchup og lidt ristede løg.

2 Synes om