Dagens madoplevelse i 2023

Tarteletter med kylling og asparges - og frisk tomat på toppen. :smiley:

1 Synes om

2 kræmmerhus :slem: Claus fik kastet nogle overarbejdstimer ind lige pludselig, så ingen aftensmad idag, jeg gad ikke - så 2 kræmmerhus :wink:

2 Synes om

Hvad er et kræmmerhus???

En isvaffel :wink:

2 Synes om

Fik et par små cheeseburgere i går, skal have det samme i dag og i morgen.

Det er ikke sådan når der er seks boller i en pakke, og man er alene. :sweat_smile:

4 Synes om

Helstegt rødspætte med nye danske kartofler og persillesovs

10 Synes om

Ben og pølser på grillen

4 Synes om

Fredag lakseburger med brasekartofler og remoulade.

Lørdag grønkålsdeller fra fryseren med hjemmelavet tzatziki.

Søndag kebab med srirachasauce og grøn salat.

Mandag står den på kalvesteak med dampet broccoli og bearnaisesauce.

4 Synes om

Vegansk lasagne

5 Synes om

Mandag crispy kylling filet i acity fryer, med kartofler og sovs, salat

Tirsdag million bøf med gammeldags ketchup til, så urtekram havde det ketchup, pasta og parmesanost og kartofler

Onsdag hotwings, pomfritter, salat, flutes

Torsdag blev sent, så menuen blev lavet om så det blev forårs rulle og løse ris

Fredag igen, blev dagen lavet om så kyllingelår og hotwings i ovn, salat, flutes, kartofler

Lørdag flæskesteg på grill, med hjemmelavet ekstra flæskesvær til, hjemmelavet agurkesalat, rødkål, chips, kartofler og sauce

Søndag stegt flæsk i acity fryer, kartofler, rødbeder, purløg, og brun sovs, kæmpe fejl fra min side

Med venlig hilsen

4 Synes om

En god brun sovs kan bruges til næsten alt :yum: @Beimis.

Jeg har feks. tænkt mig at varme en brun sovs op, som har stået på køl et par dage, til resten af lasagnen fra igår :sunglasses: .
Jeg synes, der var alt for kraftig tomatsmag i den igår, så jeg håber den brune sovs kan dæmpe tomatvanviddet lidt :wink: .

4 Synes om

Jeg skal have hakkebøf med spejlæg og brasede kartofler

4 Synes om

Stuvet hvidkål med sukker og kanel og stegt medister

Med venlig hilsen

5 Synes om

Kylling og pølser på grillen med flutes og hjemmeavlet salat

5 Synes om

Smørrebrød. :slightly_smiling_face: Det er hvad køkkenet formår efter pinsen :grin:

6 Synes om

Nu har jeg endelig spist mig gennem alle mine burgerboller, så tror den står på rugbrød med æg og rejer i aften. :smiley:

2 Synes om

Cordon Bleu, pomfritter og remoulade :smiley:

4 Synes om

En rugbrød med en rest bøf fra i aftes og en kartoffelmad

2 Synes om

Millionbøf med nye kartofler.

3 Synes om

I går fik jeg en rest kold laksetærte med salat

I dag skal jeg have en lidt grov måltidssalat med broccoli, en rest lammekølle, feta, tomater og hvad grøntsagsskuffen ellers byder på - tilsat en rest hjemmelavet tzatziki fra forleden.

I morgen planlægger jeg endnu en “resteret” - nemlig kebabtærte med resten af kebabkødet fra forleden, en rest Tex Mex grøntsagsblanding og nogle skiver jalapeno (også en rest, fordi det tager lidt tid at komme igennem sådan et glas). Og sådan en tærte giver mig rester til 3 måltider, der ryger i fryseren til en anden god gang :slight_smile:

5 Synes om