Dagens madoplevelse i 2023

Åh :joy: :nauseated_face: det må virkelig have være en kulinariske oplevelse :crazy_face:

Med venlig hilsen

1 Synes om

Nu har vi i hvert fald testet det. Så behøver vi (eller andre der læser med herinde), ikke udsætte os for det igen. :joy:

3 Synes om

I går
Fisk i folie på grill torsk, krydderurter, citron og smør
En grill pølse

Grillet tomater og gulerødder

Salat og agurkesalat og kogt kartofler

I dag kogte kartofler og bøf med bløde løg, kalvefars
Stegte peber, tomater, gulerødder , agurkesalat
Og sovs

Med venlig hilsen

1 Synes om

I går og i dag, striwet flæsk med persillesovs og kartofler :savle:

1 Synes om

Tror bare jeg bruger ketchup istedet for pastasovs og tomatpate :see_no_evil:

Der er pastaskruer, røde pølser og bacon i tern deri

2 Synes om

Overskuds mad fra nogle der holdt lidt festlighederne, og det her skulle bare være smidt ud,

Meget højt belagt smørrebrød

Med venlig hilsen

4 Synes om

Rester af smørrebrød
Brasede kartofler stegt røget medister , rødbeder og spejlæg

Med venlig hilsen

1 Synes om

Æblerov hos naboen :sunglasses:

Eller stod på den græsplæne der tilhører boligforeningen(Naboen er ikke en del af boligforeningen) og plukkede dem…

Naboen har 2-3 træer og de drukner nærmest i æbler, så tænker ikke de har noget imod jeg tog nogen af dem der hænger udenfor deres grund :smiley:

5 Synes om

Jeg har også været på “æblerov” - eller det kan man dårligt kalde det, når naboen har stillet en spandfuld ud til vejen med et “tag bare”-skilt. :joy: :star_struck:

Så aftensmaden er to æg- og rejemadder, og to æbler til dessert. :smiley:

4 Synes om

Alene hjemme

A 38 med fiber drys :yum: endelig fandt jeg det igen i en butik

En grov bolle med pålæg

Orange flager

Og nok lidt vindruer med op i seng

Med venlig hilsen

2 Synes om

Ikke helt et af dagens måltider, men dog madrelateret :slightly_smiling_face:
Jeg har lige syltet asier og havde to forvoksede agurker fra drivhuset som jeg har prøvet at sylte på samme måde som asierne.
Jeg er spændt på at prøve dem om et par uger og se om de smager godt🤞

6 Synes om

Jeg kan ikke opdrive asier til at sylte :expressionless: og det er så godt!

2 Synes om

Jeg er kommet forbi dem, men da jeg så prisen lagde jeg dem igen 55 kr per styk :yikes:, og mine asier lykkes ikke altid lige godt,

De to sidste år, har jeg syltet dem som drue agurker

Har gjort det i år

Og en hold af både skole agurker/ og alm for voksede agurker onsdag, skal bare lige have glassene flyttet ud på plads

Med venlig hilsen

Så behøver jeg ikke kvie mig ved 35 kr ved købmanden :persevere:

2 Synes om

Nej det er jo faktisk billigt
Men tro det er prisen for dem

De sidste par år har jeg hvert år haft to asieplanter på friland. De har ret stabilt givet én asie pr. plante. Ikke en overvældende høst, men helt ok til en husstand på to personer når hver asie vejer et par kg. :smiley:

4 Synes om

Alene hjemme
Lidt køleskabs oprydning
Til mix i panden

Med venlig hilsen

4 Synes om

Aftenens menu står på ovnstegt kylling med kartofler (datovare) og agurkesalat, som min mor ellers ville have smidt ud. Resterne af kyllingen bliver pakket ned i fryseren i forskellige portioner og i morgen koger jeg så fond på skroget. Det varer ikke længe, før det igen er tid til kyllingesuppe :hjerte:

5 Synes om

En gang thailandsk oksekødssalat. :star_struck:

7 Synes om

Torsdag havde vi besøg af min veninde fra dengang mine børn var små :smiling_face_with_three_hearts:.

Jeg har ikke meget overskud, så mad skulle være noget, der var nemt overkommeligt.

Vi fik kold kartoffelsalat, fra Graasten salater, en spidskåls salat, og frikadeller af kød og af ærteprotein :yum:.
Mand og veninde fik en øl til maden og jeg tog et glas Ribena solbær saftevand.

Til dessert/kaffe, fik vi 2 købte mazarinkager, forvandlet til jordbærtærte med gele, mere😋.

Aftensmad var bare rugbrød med frikadeller, inden hun skulle hjem til sine 2 katte.
Min veninde fik en halv jordbærtærte med hjem til aftenkaffen.

Fredag spiste vi rester af frikadeller og salater.
Og noget jordbærtærte.

Igår lørdag fik vi kartoffel røsti/medaljer og pølser af kød og af soja protein.
Og den sidste halve jordbærtærte blev spist.

I dag søndag, skal vi have kartofler med smør, laks til ham og soja nuggets til mig.

4 Synes om