Aftenens menu består af to ting, der er købt som datovarer - en hvidløgs- og rosmarinmarineret kotelet med to skiver BBQ marineret grillost som tilbehør.
Mandag bliver tortellini med skinkefyld og salviepesto på toppen
Tirsdag bliver fiskeburger med brasekartofler, smørsovs og remoulade
Onsdag bliver indbagt laks med salat
Torsdag skal jeg til tapas hos en snart tidligere kollega
Fredag er der reception på arbejde, hvor jeg satser på at score gratis mad
I går, 40-års fødselsdag med helstegt gris med tåbeligt meget forskelligt tilbehør!
I dag, en ovnret i fad med oksefars, masser af rød og gul peber, kartofler i flager og parmesanost. Dertil hvidløgsflutes.
Og så er jeg for øvrigt ved at koge kyllingefond - noget, jeg klart kan anbefale alle madsparere at gøre, hver gang de har stegt eller kogt en hel kylling. Det er så nemt og giver det bedste grundlag for lækker kyllingesuppe til de koldere måneder.
Bbq kyllingelår i ovn, kartofler, whiskas sauce og tomat salat
Med venlig hilsen
Jeps, og kyllingefond er også genialt at ha’ i fryseren til diverse andre supper og sauce…
Ovn bagte gulerødder
Tomat salat
stegte kartofler
Whiskey sauce rest fra i går, med en rest creme fraice der skulle bruges i dag
Kalve koteletter dato vare sat ned til en 1/4 pris,
Så det blev menuen en mandag
Med venlig hilsen
Med venlig hilsen
Vi har haft børnebørn siden søndag middag, spurgte hvsd de ville have til aftensmad. Fluks svarede Johannes “Gås”
Jeg blev noget oaf og spurgte hvorfor? Fordi man får en god sovs og chips til det
Sagde, det kan vi også få til flæskesteg, så det blev aftenens menu og selvfølgelig med en god sovs og chips
Åh lyder så godt, det du kavede her
Har flere gange i dag gået og tænkt på det,
Med venlig hilsen
I aften er vi til grillfest på Skovlund, så den står på helstegt pattegris med tilbehør
Sent hjemme i går
De andre tog noget fra pølsevogn
Jeg en grovbolle og en stykke rugbrød med pålæg
I dag går ved siden af mig selv , det blev til rejemad høj pyntet
Med venlig hilsen
Nu kan jeg få asier til 25 kr pr kilo, det er mere prisen jeg er med på, men tro ikke lige jeg finder tiden til det
Med venlig hilsen
Risengrød, hvilket ikke er min favorit, men passer børnebørn med forældrene er til forældremøde, så må acceptere det er deres menu.
Grill koletter og ben
Kartofler, tomat salat
Grillet gulerødder, stegt peber, stegt champignon
Med venlig hilsen
Forskellige æbler, en pære, en nektarin, en fersken, 2 bananer og næsten en hel bakke røde druer…
Blandet op i vaniljesauce, jeg først har pisket
Koteletter i fad med løg, champignon, rød peber og tomater. Dertil løse ris.
Grillet kyllingelår
Grilllet tomater, gulerødder, løg og ost
Kogte kartofler
Med venlig hilsen
Det skulle være noget let til aften på begge måder
Så aftensmad blev pariser bøg
Med venlig hilsen
I går havde jeg besøg det meste af dagen og for at undgå at skulle stå i køkkenet, havde jeg bestilt tapas hos den lokale slagter.
Det er ikke billigt, men det er afsindigt godt og jeg ved af erfaring, at der er rigeligt. Vi sad og guffede i det i flere timer og alligevel er der næsten halvdelen tilbage, bl.a. tog vi slet ikke hul på den lune ret, som var tærte med broccolisalat, så der er i hvert fald til to måltider mere til mig - og så kan noget af tilbehøret (pesto, hvidløg m.v.) indgå i andre retter senere