Ægge kage med purløg
Og stegt røgte bacon endda tør saltet
Med venlig hilsen
I går ben og pælser på grill med pommes og hvidløgsflytes.
I dag en god hakkebøf med bløde løg, kartofler og hr. Jensens lækre sovs
Nu her jeg sad og spiste ægge kage, når den blev serveret "naturel " i min barndom alså selv lægge flæsk/bacon/ tomat/ purløg ligende på, så blev sidste stykke serveret med strø sukker, er det en meget egnsret eller er det bare jeg ikke har hørt om det andre steder
Med venlig hilsen
Hamburgerryg, kartofler, bearnaise og broccoli.
Chili con carne á la Tea (det sidste betyder bare at der kun er baked beans og krydderimix i selve chili con carnen, men så serveres der masser af forskelligt friskt grønt til. Sådan kan jeg bedst lide det. )
Jeg kender det som franskbrøds æggekage.
Der steger man skiver af franskbrød på panden i smør/margarine. Når brødet har fået stegefarve, tages det af panden og lægges til side. Så hældes sammenpisket æg på panden og steger lidt til det er stivnet i bunden. Så lægger man det smørristede franskbrød ned i æggekagen mens den stadig er flydende på overfladen, og så kommer man sukker på franskbrødsæggekagen.
Jeg elskede det, da jeg var barn, men har ikke fået det som voksen.
@Milles_mor den har jeg ikke hørt om før , det tro jeg godt jeg kunne finde på og prøve en dag
Er det ikke det der hedder arme riddere?
Nej det er ikke lavet på samme måde.
Arme riddere er gammelt franskbrød opblødt i mælk og drysset med kanel og syltetøj til.
Kylling filet med crispy krydderi i anci fry med tilsat wok blanding
Løse ris og amerikansk grøntsags blanding og kogte majs kobler til
Chili dyppelse til( undskyld kan simpelthen ikke huske hvad det hedder nu )
Med venlig hilsen
Jeg kender det i en lidt anden udgave. Man bløder brød op i mælk, og brød og æggemassen kommer på panden samtidigt, serveres med syltetøj. Vi kaldte det brød-æggekage ( og jeg laver det af og til, det smager stadig godt)
En langtidsstegt nakkefilet i en fad med øl og rodfrugter… dertil taziki, brun sovs og kartofler…
Jeg tror, det ligner det, man i USA kalder french toast. Jeg ser for mig, hvordan Dustin Hoffman forsøger at lave det til sin søn, da hans kone (Meryl Streep) har forladt ham i Cramer vs Cramer
I går stegt flæsk i anci fryer med kartofler og persille sauce
I dag
Brasede kartofler rester af blomkålen, bønner , porre, grønærter og det kolde røget stegt bacon
Med venlig hilsen
Stroganoff med mos
Bbq grill steg på grill
Kartofler, sauce, agurke salat og ratatouille
Med venlig hilsen
Laks og vegetar frikadeller med kartofler og smørsauce.
I dag
Tex mex taco skalle, med salat, tomat, agurke, peber, revet tex mix ost, majs, løg, creme fraice, japalenos, tex mix hot sauce, og svitset oksefars
Og ved og gør klar til aftensmaden i morgen
øj, det er mange år siden jeg har fået en god gang øllerbrød med fløde
Ja dagens ret blev øllebrød,
Og der et levnet noget
Med venlig hilsen