I går var det nem mad der blev bestilt guldkylling, datteren og hendes to drenge var her og spise
I dag Kylling i karry med ris og der er så meget vi har nem mad i morgen
Plukkede 10 kantareller igår, men det blev karbonader med stuved ærter og gulerødder i dag og i morgen hjemmelavet
Skal havde hjemmelavet burger i morgen
Nogle der har syltet chili med eddike syltning?
Med venlig hilsen
Jeg sylter jalapenos hvert år - har faktisk lige plukket til en portion:
Tak den bliver prøvet, chili er noget stærke i år ![]()
Og det var lige sådan en opskrift jeg ledt efter ![]()
Vi har utrolig mange peberfrugter, dem vil jeg forsøge at sylte.
Har i gode tip til det ?
Jeg har kun prøvet med jalapenos - og med meget begrænset sukker i lagen, så smagen bliver så neutral som muligt, men kan se at der er flere opskrifter med sødsyltede også, bla. den her fra selveste Chili-Klaus:
Peberfrugter har jeg ingen erfaring med - den eneste gang jeg har haft dem i drivhuset, gik der orm i stort set dem alle…
Vi har også mange i år, tænker de næste dage lave noget med peber, jeg vil fryse nogle, men overvejer at sylte dem, men nej har ikke prøvet før
Det kan komme an på en prøve med chili , jeg spare altid på sukkeret
Jeg/ vi er ikke til sød syltning så det bliver altid til sur syltning
Det er også enten eller her, enten har vi mange, eller også bliver planter fulde af lus
Her er resultatet:
EDIT: De var så relativt velvoksne i år - opskriften lyder på 35-40 chilier, jeg havde høstet 25 og måtte lave lidt ekstra lage før det dækkede…
Hjemmelavet durum.
Hvordan laver du brødet…
(Havde da jeg var teenager en opskrift men har mistet den)
Det køber jeg ![]()
Håbede lige at du lavede fladbrød… men fandt lige en opskrift fra den ene price bror som jeg tror jeg skal afprøve (og en opskrift på kød)
Broccolitærte med løg, champignon og rød peber.
Hønsekødssuppe med ekstra suppeurter og kødboller.
Resten af broccoli tærten fra igår + et stykke stegt laks til ham, og en rest kartoffel røsti.
Fyldt peber frygter og kartofler
Med venlig hilsen
Boller i karry med tilpas efterbrænder ![]()
Hvis det “bare” er genopvarmning ville jeg ikke have nogle skrupler ved at smide det i mikroovnen ![]()