Dagens madoplevelse i 2023

Præcis - og ironisk nok, for fluer udgør jo faktisk en potentiel sundhedsrisiko, mens de pågældende larver næppe har været i kontakt med andet, end det produkt de er født i, og derfor ikke er inficerede med andet, end hvad der i forvejen er i melet/risen/grynene/whatever… :wink:

3 Synes om

Er er helt enige med dig ,
Og lever msn på landet har man fluer, og de er nok noget af det værste.
og ja de laver har ikke levet andet end hvilken pakke de er i, fuldstændig enig.
Men :nauseated_face: jeg kan ikke vende det rigtig i mit hoved. Det kan være jeg skal finde posen med ris, og sælge larver :thinking:, måske det er delikatesse, for nogle :wink:

Dages planer blev der ændret på, fik lige det her ind af døren, havde planer om meget nemt mad i dag

Med venlig hilsen

2 Synes om

Æggekage.

Havde nogle æg som skulle til at bruges, kom en rest kogte kartofler i, en rest skinkestrimler, lidt pepperoni og noget revet ost. Og fandt nogle kedelige grønt sags rester som også røg i.

Det blev faktisk helt dejligt og smagte rigtig godt. Det der pepperoni gav en god smag.

Og jeg fik brugt en masse små rester som ellers bare var smidt ud.

3 Synes om

Der var så meget, der kunne blive til to dag, og til madpakken, i dag grydestegt, i morgen, hmm måske pille det af ben og lave samme kogt et eller andet

Med venlig hilsen

2 Synes om

I lørdags lavede jeg tærte med “laksebidder” (ureelle stykker laks købt frosne), en god håndfuld rejer og et par blade spidskål skåret fint.

Det blev superlækkert og med masser af rester - også af både laks og rejer - så i morgen skal jeg lave gumbo efter en gammel familieopskrift, jeg har fået af en amerikaner og oversat. Og fordi jeg var nødt til at købe 1 kg løg for at kunne få de 1,2 dl, jeg skulle bruge, tænker jeg at jeg inden længe skal lave fransk løgsuppe for første gang i mange år.

Rester er til for at blive brugt :wink:

5 Synes om

Igår fik vi stuvet spidskål og frikadeller.

I dag blev resterne af den stuvede spidskål suppleret med rosenkål, og flere frikadeller.

2 Synes om

Det er ikke fordi jeg er hysterisk med insekter i huset og omkring madvarene, da det jo næste ikke er til at undgår på landet, men her var de altså i stort set alle madvare i skabet og rundt om at det blev for lamt selv for mig

3 Synes om

I går fik jeg vild ænder, udbenet, for alt kødet, fik det skåret i tegn, stegt med skroget , samt lidt vand, lod det stå og små simmer,
Så der blev lavet sammenkogt ret ud af det til aften, med løg og lidt rød peber, og saucen kom til og smage rigtig godt :yum:. Så til aften maden, blev der stegt bacon tern, friske champignon i skiver. Og dryssede det over, så det var sprød, svistede perle løg blev serveret til, kogte gulerødder og kartoffelmos :stuck_out_tongue_closed_eyes:, det høstede jeg ikke point for. Jeg syndes det smagte rigtig godt sammen, det bedste er der er sammen kogt ret, til rester :ok:

I dag står den på det her

Dgens mad spild tilbud, 1 kr stykket, plus pant, og så mørkt rugbrød blev skåret i tern. Og nu står det i blød, en der skal spise i aften, kan ikke spise det (alt så øllerbrød) og der er en rest karry kål, ud over det drr er brugt på madpakken så det bliver dagens menu

Med venlig hilsen

2 Synes om

I går det sidste ris og karry, fra karry kål gryden, til forårsruller.
I dag havde på tilbud købt en pose friske rosenkål, lavede den fars tærte, med friske rosenkål i, jeg er mrre til de frosne i, det smagt godt, men hælder alligevel til de frosne, der til brasede kartofler med krydderi, så er der ryddet op i kartofler i køleskabet. Og de sidste rosenkål blev smør ristet på panden , med citron saft og groft peber, det syndes jeg smagt godt, men det var jeg så ene om

Med venlig hilsen

1 Synes om

Smørstegt kål - favoritterne her er rosen-, spids- eller blomkål - med citron smager fantastisk, jeg bruger dog primært reven skal… :+1: :lemon: :yum:

1 Synes om

Tak for tippet @DorteH , det kunne jeg nemt overtales til tit, men det stod ihvertfald ikke godt hos resten sf middags bordet, men det skal afprøves igen,

Med venlig hilsen

Tarteletter :slightly_smiling_face: Let, godt og billigt :+1:t2:

1 Synes om

I går fik vi flæskesteg, men hvide og brunede kartofler, rødkål, meny chip og en god sovs :savle:

I dag til frokost fik vi brasede de sidste kartofler, med spejlæg og til aften flæskestegsburger :savle:

3 Synes om

Stegt flæsk i ovn af stege flæsk i skiver, første gang jeg prøvede og lave det i ovn, nu jeg var ved og gratte ovn til, lavede jeg lige en gang hjemmelavet flæskesvær
Men det blev serveret med kartofler, sovs og hjemmelavet rødbede lige til den syrlige side, men ikke mere end, vi gerne vil have det at spise, men kender mange der ikke kunne spise det

Med venlig hilsen

2 Synes om

Lørdag og søndag fik vi bankekød i to versioner (kalvekød og en vegansk udgave) med kartoffelmos.

I dag er der rester af sovs og kartofelmos, som manden gerne vil have med et par pølser til.
Jeg skal have kartoffel-porresuppe med fuldkornsbrød og måske lidt ristet soja minced (svarer til hakket oksekød), som topping.

2 Synes om

Spejlæg på rugbrød. Nemt på træt mandag

2 Synes om

Stegt flæsk med kartofler, persillesovs og rødbeder.

2 Synes om

I lørdags var den nærmeste “pukkelryggede” på restaurant til frokost og derefter på kirkegården og ønske min far tillykke.

Jeg fik spareribs, men spiste ikke op. Resterne af spareribs blev spist til aften - tilsat resterne af den grønkålsbaserede salat, jeg lavede lørdag aften.

Mit “projekt” for 2023 - eller i hvert fald det første halve år - vil være at holde pris pr. måltid på et absolut minimum, men samtidig få noget god mad.

6 Synes om

Hakkebøffer, kogte kartofler, og en gang ratatouille, færdigkøbt fra Rema1000.

4 Synes om

Elsker de blandinger… dem bruger vi også ofte… deres chili con carne er en af mine børns favoritter

3 Synes om