Juni var vi til fødselsdag, hvor vi fik en lækker middag, oksesteg med kartoffelmos, flytes og salat.
juni var jeg så træt, der blev bestilt en 200g steak med whisky sause, pommes og salat
I går striwet flæst med persillesovs og kartofler. I dag rester fra i går.
Eftermiddagskaffen var de første jordbær fra haven med is
Lørdag fik jeg en rest laksetærte med salat - og så kogte jeg skaldyrsfond til den store guldmedalje
Søndag lavede jeg fiske- og skaldyrssuppe med tigerrejer, torskefilet, almindelige rejer, nudler, fennikel og forårsløg
Mandag var jeg sent hjemme, sĂĄ det blev en rest pizza
Tirsdag fik jeg dĂĄdyrburger med kartofler og vildtsovs
Onsdag skal jeg have Jamaican beef patties
Torsdag skal jeg have kyllinge-bacon salat
Fredag skal jeg have fiskefrikadeller med brasekartofler og remoulade
1 Kæmpe hot dogs. Lavet af flutes og kæmpe pølse hjemme lavet agurk salat
Mandag 3 rester fra en der holdt grill aften Lørdag
Lidt pølser. Koteletter og ben, fløde kartofler
Jeg kom lidt grøntsager i fløde kartofler
Og alt kød, blev skåret småt ud, så man kunne få lidt af hvert
Tirsdag
Opskrift fra Thise. FuldmĂĄnd vafler med rejer samt en lille stykke skinke stang lavet af en rest hamburgerryg fra fryseren og peber ogsĂĄ fra fryser
Svampe rest fra grill
Onsdag rest af begge ting fra tirsdag
Og så blev jeg lige spurgt om jeg ville have en næsten fyldt banan kasse blandt frugt, som ellers bare blev smidt ud, en rest fra mandag til noget møde
Nektariner var nogle ikke engang modne
fersken var slet ikke
Pære 2 slags var kun få spiseklar
Nogle fĂĄ appelsiner
Æbler 3 slags var som ny købt
10 bananer grønne
10 lidt gule
8 butiks salg
3 med en par brune prikker pĂĄ
Lavede en stor skĂĄl frugt salat
Satte alt frugte ud i garage i nat så det stod køligt
Og nu hentede det ind i bryggers igen
Der skal laves nyt frugt salat til aften, mĂĄske det bliver med rĂĄcreme til
Mandag og tirsdag fik vi stribet flæsk med persillesovs
Onsdag og torsdag kotteketter i fad, heri akt godt af grønt fra køleskabet. Med rus og flytes til
Fredag guldkylling
I går var helbredet ikke ned os og absolut ingen appetit, så ud over morgenmaden fik vi en bolle om eftermiddagen og lidt jordbær med fløde om aftenen.
I dag skal der laves en stor portion mørbrad i fad, så vi har til at tage med på de næste to udstillinger
Søndag kom min bror og hans kone til frokost. Og vi fik en god hakkebøf med med løg og spejlæg på rugbrød.
Til eftermiddagskaffen fik vi hjemme bagte boller med smør og Tiger roulade med flødeskum.
Til aftensmad var vi kun os selv og der var en bøf tilovers fra frokosten,som manden fik, og en del løg. Og Jeg havde en bøf i fryseren som jeg tog op og stegte sammen med et par æg.
Så to gange hakkebøf med bløde løg og spejlæg på samme dag.
Mandag lavede jeg gullash til ham, og en wannabe vegetar gullasch til mig selv.
Tirsdag fik vi pølser med brød/hotdogs.
Onsdag spiste vi resten af gullaschen fra mandag.
Torsdag kan jeg ikke huske hvad vi fik .
Fredag fik vi karbonader med brasede kartofler.
Lørdag fik vi endnu engang hotdogs.
I dag søndag skal vi bare have en ostemad.
Og senere en fuglerede serveret som en mini forĂĄrs lagkage.
Selvom jeg i højere grad mangler plads end mad i min fryser, fik den lige et yderligere tilskud i går.
Jeg havde købt en stor bakke gulerødder, da jeg skulle koge skaldyrsfond, og de var allerede begyndt at se lidt underlige ud. Tilsat den rest fennikel og forårsløg, jeg havde fra samme kogning og resten af en bøtte creme fraiche samt ½ chili fra mine Jamaican beef patties blev det til en stor portion suppe - og tre bøtter til fryseren
Lørdag fik jeg hakkebøffer med flødelegeret kålblanding stegt på panden.
Søndag skal jeg have skaldyrssuppe
Mandag står menuen på oksekebabsalat med brug af flere af de grøntsager, jeg har i skuffen
Tirsdag skal jeg have kyllingefrikadeller med ratatouille
Onsdag skal jeg have egg fried rice med oksekebab
Jeg tager som regel mad ud af fryseren til 3 dage af gangen. Det giver mig på den side mulighed for at variere i forhold til f.eks. variation af kød (kylling, fisk, oksekød m.v.) og på den anden side en variation i forhold til færdigt produkt (suppe, skært kød, hakket kød m.v.) og samtidig betyder det, at jeg har mad i køleskabet, der kan tilberedes inden for x antal minutter/timer og det kan gøre forskellen visse dage.
I dag fik vi hakkebøf med mange bløde løg, kartofler og en lækker sovs. Det sidste var der en god rest tilbage af, ved dog endnu ikke hvad den skal bruges til.