Mums, lasagnette med mozzarella på
Sovsen blev brugt til at opvarme kartofler i dertil frikadeller.
I dag har vi småspist hele dagen, så det bliver nok en pakke pandekager, som har ligget i køleskabet nogle dage, siden de blev købt i vores lokale Dagli’ Brugsen. Så har vi noget boysenbær marmelade, noget rørsukker eller flormelis og også noget Odense karamel sauce, som måske også kan bruges.
Her har det havt stået i rester alle dage
Mandag rester af pålægs kagemand
Tirsdag de pølser fra lørdag der var optøet og ikke kunne gemmes, stegt. Med kartofle salat , salat og brød rester, og rester af fløde kartofler
Onsdag jomfru hummer haler , kogt blomkål, rest af dressing fra kartoffelsalat, brugt som dressing
Tomat, agurk og det der der kunne bruges af det sidste salat tilbehør
Æg og de sidste rester brød
Torsdag
Det sidste kartoffelsalat
Flutes
Og nogle marinade koteletter fra fryser, lige stegt hurtigt på pande, med vand til og i ovnen
Der fik jeg så lavet en god fond , som jeg gemmer til en anden gang
Hjemme lavet stjerne skud
I aften bliver det: herregriller med bacon, hele porre stegt på pande og kartofler skåret i både og tilberedt i ovn.
Pandekager med is og friske jordbær
det stod der altså…anusbøf…med fritter, bagt kartoffel, asparges i lædervest og rørt persillesmør…
Jeg håber, smagen ikke levede for meget op til navnet
to be confirmed…
ABC har haft dem på tilbud flere gange…så har en pæn sjat af dem…og de plejer da at være gode…
Har nu i 4 år ønsket og smage fløde boller fra Anker
Chokolade
Og side hen kom trøfler til
Glemte og spørge penge pungen om en god handel
Men nu gjorde jeg det
Hmm jeg er skuffet , de mangler det ekstra gode, er det bedste jeg kan forklare
Pris og kvalitet føles efter min smag ikke ad her
Og det var vi alle enige om her
Ja de blev skåret over så to personer, smagte den samme
Men nu har jeg prøvet dem
Mandag
Kan ikke huske det
Tirsdag
De andre fik Toast
Jeg fik rugbrød med pålæg
Onsdag
Million bøf og Brasede kartofler
Jeg skulle ikke have varm mad i den varme
Torsdag
Rødspætter filet indpakket på grill
Kartofler og salat
Fredag
Koteletter på griill
Pølser
Brasede kartofler og salat
I dag
Fylte koteletter på grill
Brasede kartofler og salat
Samt is til dessert og oprydning af forskellige ting til is
I går lavede jeg: Hurtig one pot pasta med bacon og grønt Smagte okay, men ikke den vilde smagsoplevelse. Men kan godt lide ideen med det hele bliver lavet i samme gryde = mindre opvask.
I dag laver jeg: Lækker & cremet pølselasagne
Fik rester i dag.
Vi havde rester af denne tomatsauce fra engang vi lavede disney middag, så i dag blev den til en suppe med en skefuld græsk yoghurt med mynte og persille på toppen…
Dertil koldthævet brød som vi ellers laver boller af, men blev til et flute her til aften.
Men nu må jeg hellere snart lave en ny potion af den tomatsauce for den kan bruges til meget og smager fantastisk
Igår Onsdag spiste vi rugbrød med ost, og dessert var pandekager med is og jordbær.
I dag har vi fået karbonader af kød og ærte/rødbedefars dertil lidt blomkålsblanding og lidt opvarmede
Kartofler og en rest brun sovs.
Jeg har en hel and i ovnen.
Nemlig havde dem nedsat fra 300 til 110 kr “pga dato” - de kunne holde sig året ud. De vil jo nok rydde 2023-lagret, for at gøre plads til julen 2024.
Her dufter skøøønt!
Jeg har været en uge i München og den har selvfølgelig stået på schnitzel!
Den sidste her var lidt stor