Dagens menu i juni & juli 🍜

Gammeldaws millionbøf med mos af søde-kartofler

3 Synes om

I går blev det simre mad

Kylling hjerte, lever og kråser

Kartofler og sovs
Mormor salat

De kolde grøntsager rester fra den anden dag

Frugt salat til dessert

Havde overtaget mindst 5 kg blandet frugt

3 Synes om

Hjemmelavet flæskesvær
Bare fordi

6 Synes om

De ser virkelig lækre ud

1 Synes om

Pizzadej igang sat i går, så hjemmelavet pizza i vores gril
Håber at få en god kartoffelpizza

3 Synes om

Hvor lækkets :savle:

1 Synes om

Gang i marinade til de her, og,så må det godt blive grill vejr om nogle dage

4 Synes om

I aften står menuen på endnu et (i hvert fald delvist) restemåltid. Jeg købte i sidste uge 500 gram urtemarineret kyllingefilet for 15 kroner (jeg ærgrer mig lidt over, at jeg kun købte én pakke).

Det har jeg pakket i to pakker a ca. 250 gram og den ene bliver brugt idag sammen med en sjat fløde fra fryseren, nogle let runkne tomater, nogle trætte champignons og så lidt frisk broccoli - og serveret med ris, hvor resterne kommer til at blive frosset ned til brug sammen med nogle rester af hakket kød til en gang stegte ris :smiley:

5 Synes om

Lørdag og Søndag fik min mand gullasch og jeg lavede en udgave med veganske “kødstykker” og gulerødder til mig selv.
Vi har helt glemt at lave en madtråd for juli, men nu kan det næsten ikke betale sig at lave en, vi har den 17. juli i dag, så jeg fortsætter i den fra juni

Mandag fik vi kold kartoffelsalat og pølser af kød og nogle vegetariske fra Netto kaldet Spir.

Tirsdag fik han en hakkebøf med løg, spejlæg og kartofler.
Og jeg spiste de sidste rester af min vegetariske gullasch til mine kartofler.

I dag onsdag fik vi igen kold kartoffelsalat og pølser til.

2 Synes om

Mørbradgryde af rådyr med ris til.

6 Synes om

Nom-nom!

1 Synes om

Fik en portion butter chicken fra vores pakistanske nabo. Nam nam.

6 Synes om

Lørdag lavede jeg en broccoli tærte, med champignon, løg og rød peber.
Den blev rigtig god, og der var nok til 2 dage.

Søndag var det meget varmt da vi skulle spise, så vi blev enige at tage rugbrød med ost, og med jordnøddesmør

Mandag spiste vi resten af den opvarmede broccoli tærte fra lørdag. Jeg kom lidt mere ost på, og den var stadig lige god.

I aften regner jeg med, at vi skal have jordbær med mælk på og måske en enkelt rugbrøds mad, hvis sulten er dertil.

2 Synes om

Vi havde 5 revnede æg, så frokosten bleb ø
Æggekage med pølser, bacon, purløg og tomater fra drivhuset

4 Synes om

Den der pølselasagne var så god, at jeg forsøgte at lave den igen, dog med visse ændringer og af gode grunde ikke helt den samme, da sidst fulgte alle ingredienser med.

Denne gang valgte jeg at lave den med samme mængde pølser, lasagneplader og sauce, og så putte dobbelt så meget af alt det andet i, plus jeg også puttede revet squash i. Den bliver en ret våd lasagne, men det har jeg nu ikke noget problem med, og mig som ellers aldrig laver lasagne, tænker at det kommer jeg nok til fremover. Overvejer allerede hvad man ellers kan bruge i stedet for pølser, jeg tænker laks kunne være lækkert.

3 Synes om

Restemad så cremefraiche blev til pastasalat og så en rest ærter til og nogle bøffer

3 Synes om

I aften en krondyrmørbrad med nye kartofler og salat

3 Synes om

Spiste fin frokost i går på restaurant Remouladen i Vejle. Lækkert stjerneskud. Lyder måske gammeldags, men der findes også opdaterede versioner :slight_smile:

8 Synes om

Et ægte, gammeldags stjerneskud kan nu altså også noget… :yum:

4 Synes om

Det havde jeg også gerne taget. Men det her var en anelse mere avanceret - både i indhold og pris :hoho:

4 Synes om