Dagens Whiskey og Frøken Grå

[QUOTE=Ann R;894967]Jeg vil lige vise dig Donna - min første chokolademaskede siam, som var min soulmate i 11 år.

Jwg synes så jeg har lagt mærke til, at deres øjne bliver mørkere med alderen, ligesom masken. Da Donna og hendes søster Ditte var helt unge, havde de også forglemmigej-øjne :)[/QUOTE]

Ægte safirblå - min yndlingsfarve :hjerte:

[QUOTE=Diana F;895373]Aha - nå, men så bliver det jo spændende at se, hvor vi ‘ender’ henne. :slight_smile:

Hvad så egentligt med en kat som Whiskey, som allerede i en så ung alder har så blå øjne? Vil de mon også udvikle sig videre? Og i hvilken retning…hvor mørke kan siamissers øjne blive? :?[/QUOTE]

Ja, det er et godt spørgsmål :slight_smile: Athea’s skiftede først til gul-grønlig ved hendes første løbetid, og så synes jeg for hver løbetid/kuld, er der blevet lidt mere grøn over dem. Men det kan jo altså også bare godt være tiden :slight_smile:

Ja, selv ved huskatte kan man se mange øjenfarve skift. Da vi fandt Mille, havde hun jo som alle små killinger blå øjne, hvilket iøvrigt så rigtig godt ud til hendes røde pels :).

Så skiftede de over og blev en lidt grumset ubestemmelig farve, for så nærmest at blive brune, indtil hun var ca 1 år. Så blev de kobberfarvede, og nu hvor hun er tre år, er de nærmest gule med et svagt grønt skær.

Men hun er stadig min smukke røde pige :hjerte:.